3e Bariet Uitwisseling

Discussion in 'Door leden georganiseerde evenementen' started by argentic, Sep 25, 2005.

1. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Aangezien we al een hele tijd niets meer gehoord hebben, neem ik maar het inititatief voor de 3e Bariet Uitwisseling. Ik stel als uiterste verzenddatum voor:

Zaterdag 14 JANUARI 2006

Ik heb al enkele namen van deelnemers. Maar die dateren van vlak na de vorige uitwisseling. In de tussentijd kan er veel veranderd zijn. Dus wil iedereen (oud en nieuw) zijn deelname aan deze 3e Bariet Uitwisseling even aan mij bevestigen? Ook de spelregels zijn bij mij te verkrijgen.

Last edited by a moderator: Sep 28, 2005
  2. Marc Leest

Marc Leest Member

Shooter:
    Multi Format
    Gilbert:

Zou de deadline naar 1 januari gebracht kunnen worden ? Kwestie van nog op te nemen verloven in december.
    Marc.

3. PieterB

PieterB Member

Shooter:
    35mm
    Ik wil wel even op de hoogte gebracht worden van de s[elregels Gilbert.
    Als ik een goed beeld vind zou ik wel durven meedoen. Maar tot nu toe heb ik nog niet met bariet gewerkt... maar daar komt wel verandering in :smile:

4. ouyang

ouyang Member

Shooter:
    35mm
    Ik wil de spelregels ook wel graag hebben (mailonnoat@yahoo.com)
    en dan wil ik ook graag participeren!

grt.Onno

5. gerrit

gerrit Member

Shooter:
    ULarge Format
    Ja hier nog zo iemand. Ik doe graag mee als oude barietdrukker, maaer wat wordt er verwacht, waar is het enz. enz
    Gerrit

6. gerrit

gerrit Member

Shooter:
    ULarge Format
  7. Breunes

Breunes Member

Shooter:
    Medium Format
    Ben weer van de partij

Ben

8. fred

fred Member

Shooter:
    Multi Format
    Ik niet. :smile:
    Niet dat dit dramatisch moet wezen.

Na de deelneming aan de 2de Bariet uitwisseling zoek ik nog steeds de toegevoegde waarde ervan.
    Ik heb ze niet gevonden...

Beelden (van een BU) zijn maar pas interessant als je ze bespreekt, meningen uitwisselt.
    En de 2de BU blonk uit in afwezigheid hiervan... op één enkele commentaar na, dacht ik.

mvrgr
    Fred

9. Huib

Huib Member

Shooter:
    Plastic Cameras
    Gilbert,

Ik zal niet meer deelnemen aan de BU's

Huib

10. Marc Leest

Marc Leest Member

Shooter:
    Multi Format
    Ik zie het zo strikt niet. Ik vind het gewoon leuk om andersmans werk te zien - aangezien hij per definitie het beste gemaakt heeft wat hij kan - en ik probeer me in te leven in de visie van de auteur.

Mea Culpa : ik moet toegeven de kritiek dit ik gehad heb op de 2e BU, heeft me wel enorm geholpen. waarvoor dank. Dit moeten we eens van dichtbij bekijken. Misschien een BU samenkomst ?

Ik stel voor de groepen te beperken tot n x 5 deelnemers. Lijkt me qua logistiek en inspanning eenvoudiger.

Marc.

11. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Samen beelden bekijken...

Gilbert,
    Als ik alle commentaren zo links en rechts lees denk ik dat er veel voor te zeggen is om de inzendingen "live" te bespreken (heb dat al eens eerder aangekaart). Hierdoor leer je meer van elkaar denken en doen. er moet toch ergens een plek te vinden zijn waar we met elkaar over ons (bariet)werk kunnen praten en discussieren. Het rondsturen is zo blijkt een abstracte bezigheid en weinig inspirerend en voor wat dat laatste betreft ben ik het met Fred wel eens. Zo'n initiatief moet een meerwaarde hebben, alleen dat inspireert. Hoe denk jij en de anderen hierover??

Last edited by a moderator: Oct 15, 2005
  12. ouyang

ouyang Member

Shooter:
    35mm
    Dat lijkt me een goede optie, moet iedereen alleen bereid zijn om een stukje te reizen.. Verder lijkt het me dan wel handig als er wel een paar mensen tussen zitten die al wat gevorderder zijn, anders valt er voor beginners misschien niet zo veel van te leren. Op die manier zou je in plaats van 1 plaat ook misschien een paar andere afdrukken mee kunnen nemen, dan kun je beter zien wat mensen misschien structureel beter kunnen doen..

grt. Onno

13. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    De ervaring leert dat er een zeer gevarieerde groep (ervaren en beginners) de bijeenkomsten bezoekt. Met andere woorden ik ben niet zo bang voor de zich "beginner" noemende enthousiastelingen. Het reizen zal ook het struikelblok niet zijn, mits redelijk centraal bereikbaar ook voor onze zuiderburen, dus alle ingrediënten voor een dergelijk evenement zijn aanwezig.

14. Sponsored Ad
  15. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Ik vind het een prima idee om elkaar de afdrukken te geven tijdens een bijeenkomst. Ik weet echter niet of de afstand voor de belgen te groot is. Dat moet geen belemmering worden om mee te doen.

Verder wil ik de deadline best verplaatsen. Maar 1 januari lijkt mij niet zo slim. 14 januari als deadline/ontmoetingsdatum is dan realistischer. Hoe denken jullie hierover?

16. argus

argus Member

Shooter:
    Multi Format
    Ik doe graag mee, maar begin februari wordt onze eerste spruit geboren, met alle familiale bezigheden en bezoekjes van dien...
    Deze keer (nog) niet dus!

G

17. PieterB

PieterB Member

Shooter:
    35mm
    Voor mij deze keer ook nog niet... eerst moet ik nog het materiaal (bariet) wat leren kennen... en goede beeldjes maken :smile:
    Ik zie ook het werk van anderen graag, maar een woordje uitleg of 'uitwisselen' lijkt me ook nodig. Ook al zeggen ze soms dat sommige beelden van zichzelf spreken - maar is dat niet enkel bij topfoto's zo?

18. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Ik heb tot nu toe bevestigingen van Marc, Ben, Harry, Gerrit, Onno, Geert en mezelf. Kunnen Bastiaan en Jaap even wat laten horen?

Ik heb de deadline verzet naar Zaterdag 14 JANUARI 2006

Die datum kan er ook een "Live uitwisseling" plaats vinden voor wie daar zin in heeft. Het zou leuk zijn als de afdrukken van wie dan niet kan, al eerder opgestuurd worden, zodat we ze ook in die ontmoeting kunnen betrekken.

Last edited by a moderator: Sep 30, 2005
  19. SoulSurround

SoulSurround Member

Shooter:
    Plastic Cameras
    ... maar nu even niet ;-)

Gilbert, deze keer sla ik over. Door het uitblijven van de eindresultaat-bespreking de afgelopen uitwisseling (hetgeen voor mij de reden was om mee te doen) kijk ik nu even de kat uit de boom. Tevens baart het mij een beetje zorgen dat sommigen nu al zeggen dat ze een deadline van over 3 (!!) maanden niet gaan halen... ik heb ook een fulltime baan en een vrouw (ok; nog geen kinderen), maar als ik 5 barietjes moet maken kan ik die over twee weken ruim af hebben.
    Wellicht ben ik bij uitwisseling nr. 4 weer van de partij!
    Jeroen

20. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Voordeel van de twijfel...

Beste Apuggers,
    Met het bovenstaande ben ik het helemaal eens echter zoals dat meestal gaat is alle begin moeilijk. Willen we tot iets substantieel komen dan is doorzetten, ondanks de tegenvaller, gewoon noodzakelijk. Daarom nogmaals een beroep op allen die in de vorige sessie(s) teleurgesteld zijn geworden om toch mee te doen en te komen op 14 januari a.s.. Vooral nu er een nieuwe opzet gekozen wordt en de resultaten wel besproken gaan worden. Het lijkt mij een uitstekende verbetering. Kom op mensen die paar barietjes maken in de komende 3½ maand moet toch lukken.

21. ouyang

ouyang Member

Shooter:
    35mm
    Tja ,

hewb ik net bevestiging gestuurd is het veranderd naar 14 januari.. En leuk genoeg voor mij zit ik dan in China, maar dus niet op de barietmeet... :sad: Zo lang is er toch neit nodig om een paar prints te maken?

grt. Onno

22. gerrit

gerrit Member

Shooter:
    ULarge Format
    prik een datum

ik stel voor toch echt definitief een datum te prikken. Er zullen atltijd mensen zijn die niet kunnen...
    Degenen die kunnen komen zorgen er te zijn; er wordt werk besproken; we maken aantekeningen van de besprekingen en sturen die aan de afwezige deelenemers.
    Plaatskeuze: kijk waar de mensen die elkaar ontmoeten wonen. Kies het midden uit. Kijk in de telefoongids naar een paar kroegen in die stad. Bel en leg daar een zaaltje of een tafel vast.
    Everybody happy, toch?
    Zie ik het te simpel??
    Gerrit

23. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Neen, zo is het...

24. ouyang

ouyang Member

Shooter:
    35mm
    waarom niet gewoon 1 december. Dat is kort genoeg om gemotiveerd te blijven en lang genoeg om een print te maken.

25. Marc Leest

Marc Leest Member

Shooter:
    Multi Format
    Nope.
    De reden waarom ik 1 jan aangevraagd heb is dat ik in november (de opdrachten van de fotoacademie terzijde) quasi heel de maand voor mijn vriendelijke werkgever in het buitenland vertoef, en dat ik voor oktober 2 internationale bariet engagementen nog uit te voeren heb. Summa summarum, daardoor heb ik tijd zat in december om te printen.

M.
    NB. De deelnemers kunnen hun bijdrage in november reeds door sturen.
    Een leuke plek om eens samen te komen lijkt me, Antwerpen, Café Viavia bv.

26. ouyang

ouyang Member

Shooter:
    35mm
    tja, lastig met zoveel mensen. Ik vind het een beetje jammer om tien goede prints te maken om er van te leren en dan niet te kunnen bespreken. Maar goed, er zal altijd iemand niet kunnen komen. Ik wacht de datum wel gewoon af en stuur de prints op tijd op, ik vind het een heel leuk idee en hoop wel feedback te krijgen... net als iedereen lijkt me!

grt. Onno