80,7% digitaal?!!

Discussion in 'Off-topic discussies' started by PieterB, Oct 18, 2004.

1. PieterB

PieterB Member

Shooter:
    35mm
    Ik wist (nog) niet dat er bij world press photo al 80% van de beelden digitaal binnenkomen....(danku photocrack-mensen ;-) Dat is wel héél veel. Maar is hier dan ook de hybride manier bijgerekend (inscannen)?
    Je zou je dan beginnen afvragen waarom je nog in analoog materiaal investeet... (maar ik blijf en ben overtuigd aanhanger van analoog hoor - ben nog maar begonnen zodus :tongue:)

2. clogz

clogz Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Hallo Pieter,
    Tja persfotografen willen hun plaatjes zo snel mogelijk doorsturen naar hun kranten enz. Dan is digitaal natuurlijk dé manier.
    Gegroet
    Hans

3. PieterB

PieterB Member

Shooter:
    35mm
    Mogen dan enkel en alleen persfotografen deelnemen aan world press photo?
    En ik moet wel zeggen: als je iets als drysonal gebruikt kunnen je negatiefjes al na één uurtje ontwikkeld en ingescand zijn.....

4. clogz

clogz Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Volgens mij mogen alleen persfotografen meedoen en aangezien het meeste nieuws slecht nieuws is word je niet echt vrolijk van die tentoonstellingen.
    De trits digicamera, laptop en mobiele telefoon via satelliet is de snelste manier om foto's te versturen. De tijden van Robert Capa zijn voorgoed voorbij.
    Gegroet
    Hans

5. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    world PRESS photo is een jaarlijkse wedstrijd voor beroepsmatige PRESS fotografen :wink:

G.

6. PieterB

PieterB Member

Shooter:
    35mm
    :smile:

Maar soms zijn persfoto's toch toevallig gemaakt door amateurfotografen (bij bv. onverwachte gebeurtenissen). Het is meer een wens van mezelf :wink: (lol)

7. Breunes

Breunes Member

Shooter:
    Medium Format
    Ik verzamel het World Press fotoboek en ik heb ze vanaf 1962. Ik moet zeggen dat er erg mooie foto's bij zitten, foto's die je niet in kranten tegenkomt. De persfoto's worden steeds beter qua compositie ed en ik denk dat het komt doordat er steed meer aanbod is. Ook de druktechniek van de dagbladen is steeds beter en ik kan echt genieten van een mooie gedrukte foto in de krant.
    Nou moet ik zeggen dat ik alleen Trouw en de NRC lees en juist deze dagbladen hebben een goede fotoredactie.

8. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Om mee te kunnen doen aan WPP moet je beroepsmatig persfotograaf zijn (verbonden aan een uitgeverij, agentschap, of freelance).

G.

9. peterh

peterh Member

Shooter:
    Multi Format
    Vraagje: als Capa vandaag geleefd zou hebben, waar zou hij dan mee gefotografeerd hebben?

10. Huib

Huib Member

Shooter:
    Plastic Cameras
    En Ansel Adams ook!

In een van zijn boeken staat ergens een paragraaf waar hij schrijft dat hij benieuwd is naar digitaal en de mogelijkheden die hem dat zou kunnen geven.....

Yours truly AA basher. :smile: :smile: :smile:

Huib