APUG meet & shoot?

Discussion in 'Door leden georganiseerde evenementen' started by argus, Jul 8, 2005.

1. argus

argus Member

Shooter:
    Multi Format
    20 februari is alweer een tijdje geleden, wordt het niet tijd om nog eens aan een bijeenkomst te denken?

G

2. clogz

clogz Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Hallo Argus, altijd een goed idee. Maar de hamvraag/hespvraag: waar? De vorige locatie vond ik wel erg lawaaierig geworden.

Groet
    Hans

3. Paul Jenner

Paul Jenner Member

Shooter:
    Multi Format
    Dit lijkt mij een goed plan. Het lijkt me leuk om kennis te maken met de Apuggers.
    Misschien een idee om elkaar ergens "in het veld" te ontmoeten ? Ik bedoel, daar waar vele Apuggers graag zouden fotograferen, dichtbij een mooi stuk natuur als ik me niet vergis ?
    Dan moet er in de buurt altijd wel een uitspanning te vinden zijn waar we zonder schallende luidsprekers even van gedachten kunnen wisselen onder het genot van een drankje ...

Paul.

4. Huib

Huib Member

Shooter:
    Plastic Cameras
    Geert, Hans,

Verhip, de 20ste Feb is inderdaad al weer een flink aantal maanden geleden!

Ja de laatste keer was het behoorlijk lawaaierig bij bosch&duin en zeker niet geschikt om elkaars werk te bekijken (en dat afschuwelijke buffet).

Een centrale lokatie voor de Ollanders en Vlamingen blijft toch wel ergens in het Nederlandse of Belgische deel van Brabant.

Of we moeten om de beurt 'thuis wedstrijden' gaan afspreken zodat je de ene keer wat verder moet rijden dan de andere keer maar gemiddeld niet veel meer kilometers hoeft te maken dan een centrale plek voor iedereen.

Zouden onze vlaamse vrienden deze keer iets op touw willen zetten (was dat de laatste keer niet al min of meer zo afgesproken?)?

Huib

5. argus

argus Member

Shooter:
    Multi Format
    OK, thuismatch voor België.

Heeft er iemand enige voorkeur voor een omgeving?

G

6. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Tussen Antwerpen en de NL-grens bijvoorbeeld lijkt me wel geschikt. Dat is voor mij so-wie-so al dik 3 uur rijden.

7. argus

argus Member

Shooter:
    Multi Format
    ipv een natuurlijke omgeving, misschien een bezoekje brengen aan de Antwerpse haven en omgeving?
    Kent er daar iemand zijn weg?

G

8. Paul Jenner

Paul Jenner Member

Shooter:
    Multi Format
    De Antwerpse havens kun je leuke foto's maken. Ik ben daar 1 keer geweest om nachtfotografie te bedrijven. Ik weet er niet echt de weg.
    Ik vraag me alleen af of het handig is om er overdag heen te gaan. Er wordt daar wel gewerkt natuurlijk ...

Paul.

9. stevence

stevence Member

Shooter:
    Multi Format
    De Antwerpse haven? Wou je per auto gaan? De haven is groooooot... Paul, als ik me niet vergis, ben jij op dezelfde plek als Joost geweest? Da's richting het Noordkasteel, nog niet echt de haven en makkelijk bereikbaar... dat kan... die buurt aan de bocht van de Schelde is mooi, dat wel... ook de buurt van Metropolis (Luchtbal) is fotogeniek...

Qua locaties kan je denken aan Lillo/Doel, aan Hoboken misschien voor havenarcheologie...

Voorts: mijn schoonbroer is/was jurist bij het Havenbedrijf, misschien kan die wat fixen. Maar wat wil je fotograferen? Waar wil je naartoe? Er is daar niks buiten laad- en loskaaien en industrie...

10. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Ik zou de Antwerpse haven een geweldige plek vinden. Vooral als je met een gids bent die een beetje zicht heeft op fotogenieke plekken.

11. PieterB

PieterB Member

Shooter:
    35mm
    De Antwerpse haven lijkt me ook tof. Gaan we over tot actie en een datum bepalen?
    Voor mij september... jullie begrijpen wel wat ik bedoel.

12. argus

argus Member

Shooter:
    Multi Format
    na de tweede zit????

G

13. PieterB

PieterB Member

Shooter:
    35mm
    yeps vanaf 3 september heb ik tijd maarja ik wil niet egoïstisch zijn dus het moet ook voor andere mensen kunnen.

We zouden ook moeten proberen smorgens - of als het nog vrij donker is- een beetje te spelen met die koeltorens van doel, zo met waterdamp...
    naast de haven bezoeken kan je ook nog orthodoxe joden lastig vallen (grapje, ze staan echt niet graag op foto - toch niet in de synagoge heb ik al gemerkt)

14. argus

argus Member

Shooter:
    Multi Format
    De laatste reply viel hier knal op mijn verjaardag, ff bumpen dus!

Ondertussen komen we weer dichter bij september, leuk nieuws voor Pieter maar we hebben nog altijd geen universeel aanvaardbare locatie, buiten de Antwerpse haven.
    Ik zal straks eens wat googelen maar waarom niet eens de linkeroever: Doel, nieuwe Deurganckdok, ...

Nieuwkomers van de laatste maand, laat van jullie horen! (en dat zijn er ondertussen wel wat.
    Of ligt het aan de vakantie?

G

15. Huib

Huib Member

Shooter:
    Plastic Cameras
    Hoi Geert!

proficiat nog met je verjaardag.

Ik denk dat de vakantie periode debet is aan de lage response.

Inmiddels heb je ook wel gezien dat er nog een tweede initiatief is ontstaan.

Persoonlijk ben ik er een voorstander van om het bij een centraal APUG event te houden, twee a drie keer per jaar.

De voorgestelde lokatie lijkt mij prima maak maar eens een poll met drie data ergens in september (zelf kan ik het weekend van 11.9 niet)

16. n_mercenier

n_mercenier Member

Shooter:
    35mm
    Ik weet niet wat gewoonlijk de bedoeling is van deze meet and shoot's, omdat ik pas recent lid ben.
    Maar de Antwerpse haven lijkt een prima voorstel. Zowel een stuk van AntwerpenZuid ,met verouderde petroleuminstallaties, maar ook de echte haven, met z'n dokken, schepen, kranen, en ook veel oude rommel die er ligt. Lekker verroeste stalen voorwerpen !!!

In het weekend is het in de haven trouwens heel rustig. De toegankelijkheid is wisselend. Eén keer vroeg een havenbediende wat ik er deed, en zodra ik zei dat ik amateurfotograaf was, mocht ik verder doen.

Onlangs vroeg iemand wel om mijn identiteit en voor welk bedrijf ik werkte. Ik mocht toen wel door, maar hij vertelde mij dat binnen afzienbare tijd de haven gesloten zou worden voor 'leken', om veiligheidsredenen.

De haven MOET met auto bezocht worden, want de afstanden zijn vrij groot.

Groeten,
    Nicolas

17. Marc Leest

Marc Leest Member

Shooter:
    Multi Format
    Nicolas,

Zou het veel moeite zijn om info in te winnen, ik doe mee, maar ik ken daar ook niks ?

M.

18. argus

argus Member

Shooter:
    Multi Format
    Nicolas,

Op de vorige bijeenkomst in Nederland zijn we (spijtiggenoeg) niet tot fotograferen gekomen. Het blijf bij het gezellig bekijken van mekaars afdrukken en meegebrachte apparatuur (bv. teststripprinter van Harry).

Intussen hebben we met een aantal Belgische APUG'ers nog een discrete en zeer actiegerichte bijeenkomst gehouden in de Schotte fabriek (waarvan sprake in een andere thread), mijn beste foto's daarvan zie je hier. Die van Marc en Fred heb ik nog niet kunnen bewonderen. Pieter heeft daarvan ook ergens wat foto's online staan.

Ik ben wel te vinden voor een combinatie van de twee: mekaars werk bekijken en ook nog fotograferen.

Zie jij het zitten om een contrete locatie voor te stellen en eventuele toegang na te vragen? Graag dan ook met een rustige drankgelegenheid waar we bij voldoende licht ook nog kunnen voor/na-bespreken en foto's tonen.
    Ik breng alvast mijn zelfgemaakte 4x5 mee ;-)

Geert

19. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Hoe zit het met dit idee? Ben benieuwd of er al meer bekend of informatie beschikbaar is wanneer we dat gaan doen ivm de al maar vol lopende agenda.

20. PieterB

PieterB Member

Shooter:
    35mm
    Ja we kunnen niet blijven uitstellen! :smile:

21. argus

argus Member

Shooter:
    Multi Format
    Bij mij is september intussen volgeboekt. Ik zal mijn agenda (lees: vriendin) eens consulteren om te kijken hoe het in oktober zit :smile:

G

22. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Antwerpen van de kaart

Wacht verwachtingsvol op wat komen gaat?