Apug zonder Paypal

Discussion in 'Aankondigingen' started by argentic, Jul 28, 2007.

1. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Voor degenen die "subscriber" van apug wilden worden, maar geen paypal hadden is er nu een mogelijkheid om rechtstreeks met een creditcard te betalen op http://www.apug.org/forums/donate.php

2. SoulSurround

SoulSurround Member

Shooter:
    Plastic Cameras
    Super!

3. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Kon volgens mij altijd al. Heb zelf nooit PP gebruikt om subscriber te kunnen worden...!

4. SoulSurround

SoulSurround Member

Shooter:
    Plastic Cameras
    Volgens mij niet, de vorige keer heb ik euros opgestuurd in een enveloppe omdat een creditcard niet ging.

5. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Dan is er voor mij waarschijnlijk al die tijd een uitzondering gemaakt...:D
    Mijn moeder heeft het altijd al gezegd dat ik speciaal was...:confused:

6. dirkv

dirkv Member

Shooter:
    Multi Format
    En sinds kort heb je geen creditcard meer nodig om met paypall te betalen. Dit kan nu ook via je bankrekening.

7. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Nu dus deze belemmering er niet meer is valt het mij toch op dat er op het nederlandse forum erg weinig subscribers zijn!:confused:

8. argus

argus Member

Shooter:
    Multi Format
    In België geldt deze nog steeds.
    Daarmee doel ik op het overschrijven van je rekening naar Paypal.

G

9. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Us ben zunig

10. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Met zunigheid heb ik als zodanig geen probleem. Anders gezegd als je 'n keer een probleem hebt waarmee we helpen kunnen, graag. Maar er zitten er ook bij die substantieel gebruik maken van APUG om van alles en nog wat te vragen, te melden en te promoten. Voor diegenen zou het mijns insziens gepast zijn om subscriber te worden voor only $25,-. De belabberde nederlandstalige fotobladen kosten je per jaar meer...

11. Breunes

Breunes Member

Shooter:
    Medium Format
    Harry

Ieder mag toch zelf die keuze maken, anders moet het een besloten Apug worden.

Ben

12. PieterB

PieterB Member

Shooter:
    35mm
    Nuja - ik ben een heleboel maanden geen subscriber geweest, maar heb je me veel horen vragen?
    En ik maak ook geen reclame :smile:

Ik vond een aantal dagen geleden wel nergens die optie om gewoon over te schrijven??? Het was dan maar met de VISA ('VISA Papa' zoals ze soms zeggen hier)

13. SoulSurround

SoulSurround Member

Shooter:
    Plastic Cameras
    Ik was eerst van plan te ont-apuggen, maar ik heb een relapse :wink:. Ben dus weer van de partij.

14. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Ik ben tegen een besloten APUG maar vindt wel dat wanneer je profiteert van dit forum je ook zo sportief kunt zijn om een kleine bijdrage te leveren om dit in stand te houden. De informatie en oplossingen die je hier aangereikt krijgt heb ik in al mijn jaren fotografie nog niet bijeen gezien in de fotomagazines. Voor de rest vrijheid blijheid.

15. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    De meeste Nederlanders willen niet voor een dubbeltje maar gratis op de eerste rang.

Persoonlijk heb ik voor 100 keer meer informatie dan ik in ongeacht welk fototijdschrift zou kunnen vinden, graag een paar tientjes per jaar over. Ook als ik daar niet toe verplicht wordt.

16. elbuveli2ETHPY

elbuveli2ETHPY Member

Shooter:
    Medium Format
    zou iemand me uit willen leggen wat een subscribber is,en,omdat we op nederlandse gedeelte van Apug zitten,wel gewoon hollands blijven kletsen,vervolgens wil ik graag weten over die bijdrage,betreffende het instand houden van dit ozo belangrijke medium,en mocht dat dus nodig zijn(ongetwijfeld),dat we niet zo moeilijk doen daaroveren eindeloos zeuren,want het is zo,heb je iets,waarbij je bijna direkt op je wenken bedient word,zijn er weer die lopen te zieken.

17. Theo Bartelings

Theo Bartelings Member

Shooter:
    Medium Format
    En de discussie begint opnieuw.

Op het moment dat ik MOET betalen voor een forum dan.......................
    is er maar één die profiteert van het forum, de eigenaar.
    Dit is al een half besloten forum, immers, je kan geen foto bekijken "For subscribers only",

Iemand heeft als hobby een forum, b.v fotografie om andere geintresseerden te bereiken.
    Deze hobby begint aardig uit de kluiten te geraken. Er moet een beslissing genomen worden: Of terug naar af of een proff. Maar dan dienen de mensen wel een geldelijke bijdrage te leveren. :rolleyes::rolleyes:

Indien 100 er nederlandstalige subscribers zijn = 2500 euro dan kan je daar een aardig forum van onderhouden.

Ik ben een pas beginnende foto-amateur en weet dat er zeer veel kennis aanwezig is en ben zeer dankbaar voor hun inbreng.

Maar laten we a.u.b met beide benen op de grond blijven. Een forum zonder mensen???

met vriendelijke groeten,

Theo Bartelings

18. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Flauwe Nederlandse pinnigheid.

Deze discussies beginnen mij aardig te irriteren. Als moderator zou ik neutraal moeten blijven, maar nu wil ik toch even mijn hart luchten.

Ik vind het erg flauwe, typisch Nederlandse kritiek. Gratis op de eerste rang. Voor $ 24,- per jaar (16 €, waarvan ook Paypal en BTW betaald moeten worden) krijg je op APUG meer en doelgerichter informatie dan in ongeacht welk fototijdschrift. En je kunt nog meediscussiëren ook. Ik heb mijn leven lang nog nooit zó weinig betaald voor zóveel informatie.

Dat Sean een 12 jaars carriere als IT-er heeft laten schieten om zich fulltime aan Apug te kunnen wijden wordt voor het gemak vergeten. Dat zowel hij als zijn vrouw en kinderen moeten eten en de hypotheek moeten betalen vergeten we ook even. En de kosten die elk bedrijf met zich meebrengt (dedicated server huren, softwarelicenties, inkomstenbelasting, sociale lasten, pensioenpremie, verzekeringen, computerapparatuur en kantoorfaciliteiten, bandbreedte voor galleries of portfolio, enz. enz.) worden eveneens van tafel geveegd.

Op Subscribers legt Sean dat allemaal uit.

Een site of forum waaraan niet voortdurend gewerkt wordt is een kort leven beschoren. Na zelf 6 jaar zo'n vrijwillige website te hebben gerund kan ik je vertellen dat voor de meeste mensen "vrijwillig" al na korte tijd "vrijblijvend" wordt. En dan dooft de gratis website als een nachtkaars uit. Een levende site betekent werk. Véél werk.

Wie van jullie bereid is om net als Sean zijn goedbetaalde vaste baan op het spel zet om de hobby van anderen in stand te houden mag van mij kritiek leveren op 16 € per jaar. Maar willen de anderen eerst nadenken voordat ze iemand beschuldigingen van profiteurschap?

En het mooiste van Apug is : Wie niet betaalt mag toch gewoon meedoen ! Slechts een klein deel van de Apug-functies zijn gereserveerd voor betalende leden. Je kunt GRATIS in alle forums lezen en reageren. Alleen voor commerciele advertenties of een eigen gallerie/portfolio moet worden betaald. Voor gratis foto's online zetten kan men elders terecht. Dus waar klagen we eigenlijk over?

Last edited by a moderator: Dec 16, 2007
  19. Theo Bartelings

Theo Bartelings Member

Shooter:
    Medium Format
    Argentic,

Het was ook mijn bedoeling om alleen mijn hart te luchten. En dan kan ik zeer pinnig worden.:rolleyes::rolleyes:
    Niet om tegen het forum te schoppen, zeer zeker niet.

Niet tegen jou, ik weet zeker dat jij meer dan een warm hart aan het forum toedraagt.

Ik weet ook dat aan een vereniging in welke vorm dan ook zeer veel werk zit. Ik heb jaren in besturen gezeten van plaatselijke verenigingen.

Ik heb zeker bewondering voor de stap welke iemand neemt, maar ................ het is wel zijn stap.

Ik betaal vele male meer voor mijn fotoclub en toch krijg ik hier meer informatie.

Als Paul Jenner een kleine bijdrage in de kosten zou vragen voor de Rolleiflexclub dan zou ik zeker mijn bijdrage leveren.
    Dus het gaat niet om geld. Ondanks dat ik een Nederlander ben. :wink::wink:

Maar ik ben ook van mening dat een forum vrijtoegangelijk moet zijn. Want daar is het een forum voor. Dat men soms organisatorische drempels in moet bouwen is ook begrijpelijk.

Dat men voor de gallery een bijdrage moet leveren lijkt ook niet onredelijk, zeker wereld wijd.. Daar zijn veel meer kosten mee gemoeid. Maar noem het dan.

Waar ik wel tegen blijf schoppen is: Dat andere vinden dat andere ook een (vrijwillige:rolleyes::rolleyes:smile: bijdrage moeten leveren.
    Met het gevolg dat mijn hakken alleen maar dieper in het zand gaan. Maar dat dat zal wel wat met principes te maken hebben.

Wanneer echter af en toe een bericht verschijnt van uit de organisatie die wijst op de voordelen van een subscriber. Dan kunnen nieuwkomers op het forum daar hun voordeel mee doen.

met vriendelijke groeten,

Theo Bartelings

20. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Hoi Theo,

Mijn reactie was helemaal niet persoonlijk tegen jou gericht hoor.

Het ging mij om de telkens terugkerende discussie dat men te beroerd is om twee tientjes te betalen voor een massa informatie, maar zonder blikken of blozen eenzelfde bedrag uitgeeft bij de Mac Donalds. In werkelijkheid zijn bandbreedte en werkuren nou eenmaal niet gratis, zodra een website het hobby-stadium voorbij is.

APUG is toch gratis en vrij toegankelijk voor iedereen? Uitsluitend voor secondaire functies moet worden betaald.

Last edited by a moderator: Dec 16, 2007
  21. maart

maart Member

Shooter:
    Medium Format
    giro

Ik heb een klassieke papieren giro. Kan ik ook overmaken naar een rekening?
    Groet, Maarten

22. obelix

obelix Member

Shooter:
    Multi Format
    Vroeger waren daar speciale internationale overschrijf kaarten voor. Die moest je in den haag aanvragen bij de Postbank. Deze kaarten hebben iets meer invul mogelijkheden in verband met gegevens van de ontvanger. Vooral de IBAN en BIC code gebruiken anders lukt het niet.

aangezien je hier moet overmaken naar nieuw Zeeland komen er ook de kosten nog bij. Ik vermoed iets van een euro of 8.

23. elbuveli2ETHPY

elbuveli2ETHPY Member

Shooter:
    Medium Format
    Hallo,ik heb het hele forum nagekeken,maar nergens kan ik een rekeningnummer vinden,en ten gunste van welke persoon,ik geloof dat dit ook duidelijk op de site vermeld moet worden,en dan blijvend,dat kan makkelijk,want bij veel site,s,daar hangt een prijsje aan,dus waarom hier niet,bijvoorbeeld net als in een blad,neem nou Focus,in het begin heb je de inhoudsopgave,daar zou dus ook het abbonnementsgeld kunnen staan,of ben ik nu een hollander die met geld smijt,

24. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format