Bijeenkomst 22 november

Discussion in 'Door leden georganiseerde evenementen' started by gary mulder, Sep 30, 2008.

1. gary mulder

gary mulder Member

Shooter:
    4x5 Format
    Bij de afgelopen bijeenkomst is afgesproken dat we weer bij elkaar gaan komen zaterdag 22 nov bij mij in de studio in nijmegen.

Omdat mijn ruimte toch ook zijn beperkingen kent wil ik de groep niet groter laten worden dan een persoon of 10. Daar er al 7 personen die afgelopen zaterdag aanwezig waren toegezegd hebben te zullen komen blijven er maar een beperkt aantal plekken over. Als je zeker weet dat je wilt en kunt komen geef dat dan snel te kennen.

Verder wordt het zeer op prijs gesteld dat iedereen die komt minstens 1 te tonen print mee neemt !

2. obelix

obelix Member

Shooter:
    Multi Format
    Ik heb er wel interesse in, zal dan wel een print uit februari moeten maken daarna ben ik er niet meer bij geweest.

3. dirkv

dirkv Member

Shooter:
    Multi Format
    Ik wil er ook weer bij zijn.
    Dan met prints uiteraard.

4. Merlin

Merlin Member

Shooter:
    4x5 Format
    "Tonen" is in dit geval "laten zien" en niet het omkleuren van je afdrukken...:wink:
    En je hoeft het niet bij één te laten.

5. kraker

kraker Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Aha, een hele nuttige toevoeging! Ik dacht echt al dat tonen voor de volgende keer op de agenda stond. Tonen als in blauw, sepia, goud, koper, selenium, blah.

Apropos, ja, ik heb interesse, ja, ik zou wel willen, maar, nee, ik heb nog geen idee of ik daadwerkelijk kan.

6. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Ik kom zeker.

Last edited by a moderator: Oct 1, 2008
  7. kraker

kraker Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Ik verduidelijk mezelf: ik zal erbij zijn, ik wil erbij zijn.

Er kan zich een (zoals Gary het mooi noemt) uiterst legitieme reden voordoen waardoor ik er niet bij kan zijn. Als ik er niet bij kan zijn, laat ik het weten.

Last edited by a moderator: Oct 1, 2008
  8. gary mulder

gary mulder Member

Shooter:
    4x5 Format
    Er lijkt hier een zekere mate van verhitting te ontstaan. Dat is zeker niet de bedoeling. Het is prettig als de deelnemers eenduidig aangeven te zullen komen. De afgelopen keren zijn er mensen die afgehaakt zijn om diverse redenen. Sommige uiterst legitiem, maar andere omdat ze alle opties open wenste te houden. Zelf verbind ik mij aan deze bijeenkomst, en er zijn uiteraard omstandigheden waardoor ik mijn afspraken niet na kan komen. Als dat zich voordoet neem ik aan dat iedereen daar begrip voor heeft. Mijn verwachting t.o.v. de andere deelnemers is niet anders.

Maar nogmaals benadrukt; diegene die bij de vorige bijeenkomst op het laatste moment heeft moeten afhaken, daar wens ik geen kwaad woord over te horen !

9. Heyda

Heyda Member

Shooter:
    Medium Format
    Zijn er dat dan al weer 10?

Ik zou graag weer komen.

Zet mij dus maar op de (reserve)lijst.

Geert-Jan

10. Willie Jan

Willie Jan Member

Shooter:
    4x5 Format
    helaas ben ik dan op vakantie.

11. Ruud

Ruud Member

Shooter:
    Medium Format
    Ik zal er zoals reeds eerder opgegeven bij zijn
    def.

groetjes

Ruud

12. mhulsman

mhulsman Member

Shooter:
    8x10 Format
    Ik ben er ook weer bij zoals opgegeven.

Mike.

13. Daan72

Daan72 Member

Shooter:
    Multi Format
    Dan vier ik mijn dochters verjaardag, anders was ik er graag bij.
    Gary , de 10 peronen zijn alweer gehaald zo te zien, wordt het niet tijd voor een studio verbouwing zo dat er 20 man/vrouw in passen??
    Deze keer kan ik niet komen, de volgende keer wil ik wel graag bij zijn.

Groeten Daniel

14. Sponsored Ad
  15. FotoGys

FotoGys Member

Shooter:
    Medium Format
    Ik kom

Guus

16. Merlin

Merlin Member

Shooter:
    4x5 Format
    Hier een bevestiging die gezien de reacties blijkbaar gegeven moet worden... :confused: Ik kom dus. Ik zou het niet willen missen.

17. Jed Freudenthal

Jed Freudenthal Member

Shooter:
    4x5 Format
    De komende bijeenkomst, op 22 november, is in het wat donkerder en vochtig deel van het jaar. Er is dus een redelijke kans dat we naast de bespreking van fotos niet het veld ingaan om fotos te nemen.
    Om het bespreken van fotos af te wisselen, lijkt het mij dat we in een programma hebben, waarbij we studio of doka activiteiten hebben. Mocht het weer het toch toelaten, dan kunnen we een stedelijk gebied (Nijmegen) ingaan. Het herfst/winterlicht kan daar vaak erg boeiend zijn.

Jed

18. kraker

kraker Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Jed,

misschien is het dan toch niet zo'n gek idee om een "te tonen" foto mee te nemen in de andere betekenis van "tonen"? :smile:

Anderzijds, ik wil graag wel het veld in, zelfs al is het veld de stad. Moet kunnen. Donkerder vind ik geen probleem, vochtig.... tsja... droog weer is prettiger, maar noch ik, noch mijn fotoapparatuur is van suiker. Wat "urban landscapes", zellfs/juist met regen kan dat wel iets fraais opleveren.

19. Jed Freudenthal

Jed Freudenthal Member

Shooter:
    4x5 Format
    Het 'tonen' is het laten zien en bespreken van de 'echte' fotos. Dit in tegenstelling met wat je al zo via internet kunt laten zien. Hoe plezierig dit 'tonen' is, andere activiteiten zijn een welkome afwisseling in een periode van zeg 6 uur. ( van 10 uur in de ochtend tot 4 uur 's middags. En ik hoor graag hoe anderen daar over denken.

Jed

20. Merlin

Merlin Member

Shooter:
    4x5 Format
    Een lezing is een goed idee voor als het rotweer is
    - wat is scherpte
    - hoe werk ik beeldinhoudelijk met contrast en balans
    - beeldtaal, compositie, er is meer dan de gulden snede
    - hoe kijkt de mens, gestaltwaarneming
    - materiaal, je eigen ontwikkelaars, hoe ga je om met chemie
    - je eigen stijl, je eigen verhaal
    Met slecht weer kan je ook studiofotografie beoefenen.

Wat vind je...?

21. Jed Freudenthal

Jed Freudenthal Member

Shooter:
    4x5 Format
    Ik denk bij dit soort onderwerpen niet zo zeer aan een 'lezing', dan wel aan een inleiding, waarover gediscussieerd kan worden. Een dergelijke inleiding kan iedereen aanzwengelen; het heeft minder gewicht dan een lezing. Als iemand een 'lezing' houdt, komt dat over als: 'die weet er alles van'.
    Noem het maar een discussie-onderwerp. En dat lijkt mij prima. Het is alleen goed om een aantal discussie-onderwerpen van te voren te noemen, dan kunnen de deelnemers er alvast hun gedachten over laten gaan. En, mogelijk illustratief fotografisch materiaal meenemen.

Jed

22. gary mulder

gary mulder Member

Shooter:
    4x5 Format
    Als het zo slecht weer is dat we zowel 's ochtends als 's middags niet naar buiten kunnen is een dagdeel besteden aan bekijken van de meegebrachte prenten en daarna het begrip kroegmeeting maar eer aandoen en de discussies in de plaatselijke horeca voortzetten een optie.

23. Merlin

Merlin Member

Shooter:
    4x5 Format
    Mijn voorstel had ik gedaan, zodat iemand die zich geroepen voelt iets kan voorbereiden. Maar ik ben flexibel, als we gewoon gaan discussiëren zonder vast onderwerp is dat ook goed...

24. dirkv

dirkv Member

Shooter:
    Multi Format
    Helaas kan ik toch niet komen, het is dan te druk op het werk :sad:. De datum valt in een piekdrukte en we hebben uitbreiding gehad. Erg jammer want ik ben juist door de meeting weer gemotiveerd om meer analoog te werken.

Voor Heyda een meevaller want ze kan nu van de reservelijst af.

25. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Ik zie me nog niet zo één twee drie met een LF de stad inlopen op zaterdag, vlak voor Sinterklaas, om daar beelden te schieten. Anderen misschien wel.
    Het zou daarom wellicht een idee kunnen zijn om dan de groep in tweeën te splitsen waarbij de ene de stad verkennen en de anderen de natuur induiken. :D
    Ik ga voor de laatste.
    Uiteindelijk zijn we te gast bij Gary en kan me voorstellen dat met 10 man de doka induiken niet gaat lukken. Met één man/vrouw meer in de doka heb je al het idee dat het erg vol is en je concentratie volledig zoek is.

26. Merlin

Merlin Member

Shooter:
    4x5 Format
    Als dit een verlanglijstje gaat worden, dan wil ik je de mijne niet onthouden:
    1. Doka, dat doe ik nooit met meer dan één, lijkt me een avontuur
    2. Opname in de natuur, altijd goed.
    3. ...
    4. ...
    10. Opname in de stad. Niet echt mijn stiel. Maar verandering van spijs...