Durst M70

Discussion in 'Donkere kamer' started by Walter, Aug 1, 2004.

1. Walter

Walter Member

Shooter:
    35mm
    Ik gebruik de Durst M70 met condersormodule als vergroter. Nu wil ik de variocontrast module aanschaffen, maar deze wordt sinds enkele maanden niet meer gemaakt. Heeft iemand misschien tips voor goed gesorteerde fotozaken die hem misschien (nieuw of tweedehands) nog op de plank hebben liggen.

Alvast bedankt voor alle informatie,
    Walter

2. clogz

clogz Subscriber

Shooter:
    Multi Format
  3. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Mijn werk is vlakbij Anno Bakker, dus loop ik er af en toe binnen. Helaas heeft Anno Bakker onlangs tweederde van zijn 2e hands dokaspullen opgeruimd. Er staan nog maar twee of drie vergroters (laborator 1000 en IFF geloof ik) en wat accessoires. Chemie en papier beperkt zich tot een tiental flesjes en vier of vijf pakken papier. Alweer een goede fotohandelaar naar de haaien. En dat terwijl de markt zich aan het concentreren is op enkele aanbieders. Hopelijk blijven Dokathuur en Wolt wel bestaan.

4. clogz

clogz Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Wellicht blijven er in Nederland maar enkele fotozaken over die dokaspullen, zowel apparatuur als chemicaliën en papier, blijven leveren in de toekomst. Hier in Rotterdam is er tenminste eentje over die zijn assortiment heeft uitgebreid en die toch een gat in de markt ziet. Gelukkig maar.
    Hans

5. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Welke ?

6. clogz

clogz Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    De winkel waar ik het over heb is Foto Klein Professional. Er is daar een aardig assortiment van Agfa, Ilford, Amaloco en Tetenal. Er is ook de nodige vakkennis in huis en de bereidheid dingen te bestellen, tref je ook niet zo vaak aan. www.fotoklein.nl dan klik je op professional.
    Hans

7. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Dankjewel. Uiteindelijk blijven er in Nederland misschien een handjevol doka-verkopers over. Het is goed om te weten dat Foto Klein Professional daarbij hoort.

.

8. Walter

Walter Member

Shooter:
    35mm
    Foto Klein professional is inderdaad een prima zaak, ik koop er al mijn spullen. Helaas konden ze mij daar ook niet helpen aan de Vario en Lumo modules. Toch mis ik wel de Swankshot studio in Amsterdam, daar hadden ze echt veel soorten papier en chemicaliën. Bij Foto Klein blijft het toch beperkt tot Agfa en Ilford en leveren ze geen grondstoffen om zelf ontwikkelaar etc. samen te stellen.

Walter

9. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Bij WOLT in Zwolle leveren ze weliswaar ook geen grondstoffen, maar ze hebben wel meer keus aan papier en chemie. v. Puffelen in Den Haag is tegenwoordig blijkbaar steeds onbetrouwbaarder.

10. Annemarieke

Annemarieke Member

Shooter:
    Medium Format
    Walter, in Amsterdam kan je nog Marx & Schuuring proberen, op de Burgemeester Roëllstraat (vlak bij het Lucas Ziekenhuis). Vroeger kocht ik al mijn materiaal in die winkel. Het is een zaak voor profs maar ze leveren ook graag aan 'amateurs' (in tegenstelling tot Capi Vak). Ze hebben niet meer zo'n heel groot assortiment, maar wel een goede basis.

Inderdaad, ik mis Swankshot ook.

Helaas gaan er steeds meer winkels ter ziele. Zo lang wij nog maar _ergens_ onze spullen kunnen kopen, vind ik het geen groot probleem. Ik laat regelmatig chemie en papier uit Engeland komen, en dat gaat prima.

Groetjes, Anne Marieke

11. clogz

clogz Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Walter, voor losse chemicaliën kun je toch gewoon bij www.hekserij.nl terecht.?
    Hans