Een sneer van F+D

Discussion in 'Boeken, tijdschriften, gallerie-besprekingen, expo' started by argus, Apr 25, 2006.

1. argus

argus Member

Shooter:
    Multi Format
    [rant]
    Is F+D nu Foto + Digitaal geworden in plaats van Foto + Doka?

Het voorwoord van het laatste nummer ontnam me alvast de lust om het tijdschrift te kopen!
    Als dit representatief moet zijn voor jullie vernieuwde tijdschrift, dan laat ik het in het vervolg wel in de rekken liggen.

Bedankt liefste hoofdredacteur. Gooi je binders, dialaders en schoendozen negatieven en positieven maar op de vuilnisbelt, ze nemen volgens jou toch teveel plaats in t.o.v. al je geheugenschijfjes.

De toekomst wijst wel uit of je over 20 jaar ook nog maar iets terugvindt van je in bits en bites omgezette foto's.
    Wie weet krijg je nog wel heimwee naar die stoffige negatieven en ingeraamde dia's.
    [/rant]

G

2. Breunes

Breunes Member

Shooter:
    Medium Format
    Rustig maar Argus, jij behoort niet tot de doelgroep van dit advertentieblaadje.
    In het laatste nummer van Black and White Photography staat een artikel van Eamon McCabe, waarin hij verhaalt over hoe hij een tentoonstelling in orde maakt en z'n digitale negatieven laat printen. De printer vraagt echter of hij niet z'n negatieven kan brengen, want ze zijn niet tevreden over het resultaat. Enfin, hij een week zoeken in dozen ed tot het tot op het laatst slaagt in het oposporen van de negatieven.

3. argus

argus Member

Shooter:
    Multi Format
    Inderdaad, ik behoor niet meer tot de doelgroep: tot vorig jaar was er een vaste DOKA rubriek te vinden in het tijdschrift.

Als ik in de krantenwinkel ga snuffelen, laat ik me meestal tot kopen overtuigen door het voorwoord en de inhoudstafel. Deze keer was ik wel zeer verwonderd over het voorwoord van een tijdschrift waarin ik me nog wel kon vinden, vandaar mijn initiële post en niet omdat één of ander blaadje weer eens... je weet wel wat ;-)

Spijtig... ik zal maar een abo op B/W nemen zeker?

G

4. Annemarieke

Annemarieke Member

Shooter:
    Medium Format
    Ik ben al jaren afgeknapt op F&D, trouwens op alle Nederlandse fototijdschriften.

Geert, ik kan je van harte B&W Photography aanbevelen. Het is iedere maand genieten als dat tijdschrift komt. Er hangt natuurlijk wel een behoorlijk prijskaartje aan, maar voor mijn gevoel is dat het wel waard.

Groetjes,
    Anne Marieke

5. clogz

clogz Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    B&W Photography is inderdaad een goed blad alhoewel ook hier digitaal steeds meer de bladzijden vult. Een veeg teken is dat in enkele van de vorige nummers een artikelenserie stond waarin iemand van de staf van het tijdschrift liet "overtuigen" dat digitaal toch wél erg handig was. Tja, zo ging het enige jaren geleden ook met Practical Photography.....

Gegroet
    Hans

Last edited by a moderator: Apr 25, 2006
  6. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Als B&W zijn service niveau ook nog iets oppoetst is het helemaal toppie. Zolang het te koop is en het inhoudelijk van een goede kwaliteit blijft dan is het mij die prijs wel waard. T.o.v. van de nederlandse flutbladen ben je niet veel meer kwijt. Ik betrapte me er destijds op dat ik vaak alle NL-uitgaven ongezien meenam bij de boekshop. Dat doe ik al lang niet meer. Dus met een abo op B&W hou ik nog wat op zak...Tenslotte wordt je niet rijk van wat je verdient maar van wat je niet uitgeeft...

7. Annemarieke

Annemarieke Member

Shooter:
    Medium Format
    Hans, IMHO heeft Practical Photography nooit het niveau gehad van B&W. Iedere keer dat ik dat tijdschrift op het vliegveld kocht, was ik teleurgesteld na het lezen van dat blad.

Harry, je hebt gelijk. Als we alleen nog B&W kopen, houden we geld over. Ik koop heel af en toe dat vreselijk dure Amerikaanse blad (B&W?) met al die prachtig afgedrukte zwartwit foto's. Wel veel advertenties, maar zelfs die zijn mooi! Het blad kost geloof ik 18 euro, maar het is dat geld dubbel en dwars waard. Gelukkig kan ik het hier in de buurt alleen maar op Schiphol kopen.

Anne Marieke

8. clogz

clogz Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Kwaliteitsblad of niet...daaar gaat het niet om. Het is de tucht van de markt en de macht van de digitale adverteerders die de doorslag geven.

Hans

9. Adri van Loenhout

Adri van Loenhout Member

Shooter:
    Medium Format
    Weet iemand waar B&W in de losse verkoop is in West-Brabant? In het verleden kocht ik nogal vaak een nummer, maar ik vind het tegenwoordig bijna nergens meer.

Adri

10. Merlin

Merlin Member

Shooter:
    4x5 Format
    Ìk heb 'm gewoon besteld bij de Bruna, dat was geen enkel probleem.

Vroeger was alles beter, weet je. Ik vond de eerste jaargangen van B&W echt vele malen beter dan het blad nu. Er stonden echt goede verhalen in van Ralph Lambrecht (Way Beyond...), Tim Rudman (Master Photographers...), enz. Het blad is vorig jaar gerestyled en naast kleiner ook wat populairder geworden. IMO is het oppervlakkiger, maar inhoudelijk is er geen Nederlands blad wat ook maar in de buurt komt. Mijn tip: als je oude nummers van B&W kan krijgen, aarzel dan niet. Zwart-wit veroudert toch niet! (Of is al verouderd?)

11. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Mijn ervaring met langlopende abonnementen op een specifiek tijdschrift zijn dat na verloop van de jaargangen er een bepaalde verzadiging bij je optreedt. Bij mij treedt dan een gevoel op van dat heb ik al eens eerder hier gelezen. Nu is het echter met een ander sausje overgoten maar de inhoud komt op hetzelfde neer. Dan wordt het tijd de stoute schoenen aan te trekken en eens om te kijken naar een nieuwe titel. Met dit gememoreerd te hebben wil nog niet zeggen dat het blad daarmee slechter is geworden. Je bent gewoon toe aan iets nieuws, andere redactie andere inhoud en inschiet op de materie. Das wel iets anders...

12. Merlin

Merlin Member

Shooter:
    4x5 Format
    Daar hè je gliek 'an, zoals de drenten zeggen. Wellicht heb ik zelf ook meer diepgang gekregen en ben ik het ontgroeid. Zonder naast mijn schoenen te lopen, goed hè? :wink:

13. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Je liep toch op sandalen...