Even voorstellen is wel zo netjes

Discussion in 'Stel jezelf voor aan de APUG gemeenschap' started by MoTo, Oct 24, 2009.

1. MoTo

MoTo Member

Shooter:
    Medium Format
    Hallo mensen,
    na enig zoeken dit forum tegengekomen.
    Ik ben een jongentje van 57 jaar en op het net gebruik ik de naam MoTo.
    Ben bijna 50 jaar geleden begonnen met een simpele box. Hiervan het sluiterveerje meer voorspanning gegeven zodat het mogelijk was om voetbalfoto's te maken. Vervolgens van een gulle oom een kleinbeeldcamera MET diafragma en tijd cadeau gekregen!! (was begin 60 vorige eeuw)
    Van een jaar bijwerken een nieuwe Halina Pauletta met ingebouwde belichtingsmeter. Hierna een Praktica TL met alle denkbare toebehoren. Tevens de doka in. En toen. . . .een Nikon FM. Die doet het nog altijd, heeft recent een revisiebeurt gehad en is nog altijd in gebruik. Analoog geëindigd bij de Nikon F 100 (dijk van een camera) Digitaal gegaan en nu bezig met een Nikon D 200. Moe van al het digitale geweld en gelet op de lage prijzen een Mamiya 645 gekocht met alle denkbare toebehoren. Nu de eerste proeffilm weggebracht, om te kunnen controleren of ik de lightseals goed heb aangebracht.
    Hopend hier veel te kunnen leren.
    Gr. MoTo

2. AgX

AgX Member

Shooter:
    Multi Format
    Hoi MoTo,

"Halina Paulette", leuke naam voor een camera. Moest ik wel even opzoeken.

groetjes van over de grens

3. van eynde ludo

van eynde ludo Member

Shooter:
    Medium Format
    Welkom, Moto
    Heel veel plezier met het ontdekken van de analoge fotografie, zal nog wel eens ontdekken hoe leuk het is om een beelt te ontdekken op het papier dat in de ontwikkelaar ligt. Welkom, ludo.:smile:

4. MoTo

MoTo Member

Shooter:
    Medium Format
    Ontdekken?????? het is een kwestie van HERontdekken :smile:

Papier in de ontwikkelaar? Denk ut niet :smile: Heb daar in het verleden bruine vingers aan overgehouden.

Bedankt voor het welkom.
    Gr. MoTo

5. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Bruine vingers van de ontwikkelaar is minder ongezond dan bruine vingers van het roken.
    Tenzij je allebei doet... :D

Overigens ben ik dan wel benieuwd hoe je je beeld dan op het papier krijgt.
    Welkom.

6. Marco B

Marco B Member

Shooter:
    Multi Format
    Ja, want anders ben ik toch bang dat je je plaatjes op onze zustersite Hybridphoto zult moeten plaatsen... of je moet natuurlijk voor een mooi "alternative process" als cyanotype gaan :wink:

Maar welkom!

En die bruine vingers zijn natuurlijk ook nog met een dokatangetje te voorkomen, tenzij die inderdaad door een andere verslaving worden veroorzaakt :wink:

7. gary mulder

gary mulder Member

Shooter:
    4x5 Format
    Welkom !

Zelf ook nog een f100 in de kast liggen. Inderdaad een dijk van een camera. Alleen jammer dat er zo'n sliert kleine negatiefjes uit komt. Ik heb ze liever iets groter. Zal wel aan mijn leeftijd en noodzakelijke leesbril liggen.

8. Merlin

Merlin Member

Shooter:
    4x5 Format
    Ook welkom!

Ik heb ook zo'n f100 werkloos in de kast liggen. Gary zegt het goed, te weinig oppervlak voor al dat beeld. Ik gebruik hem alleen voor als de kwaliteit er niet toe doet. Bijvoorbeeld voor rare dingen en i.c.m. een lensbaby. Daar kan hij erg goed mee om gaan en dan heb ik tenminste geen brandpuntsverlenging die ik op mijn digitale wel heb.

Happy Shooting!

9. FotoGys

FotoGys Member

Shooter:
    Medium Format
    Welkom MoTo,

ik denk dat je hier je hart kunt ophalen, en na een tijd toch zelf je films en afdrukken zult willen sturen. Al is het alleen al om constanten in je proces te krijgen. Bruine vingers van chemie is absoluut niet nodig, zoals Harry al zei.

Guus

10. MoTo

MoTo Member

Shooter:
    Medium Format
    Thanks voor het welkom fooks.
    Wie weet waar we nog uitkomen in de toekomst.
    Hoop hier in iedergeval nog van nalles weer op te steken.
    Gr. Moto