Fotografica Houten

Discussion in 'Door leden georganiseerde evenementen' started by hka, Jan 29, 2008.

1. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Zijn er onder jullie APUGgers die deze beurs gaan bezoeken?
    Hij wordt gehouden op 17 februari a.s.
    Als er voldoende belangstelling is kunnen we wellicht iets afspreken.

2. clogz

clogz Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Afspreken is goed....maar wat heeft die middenstandsbeurs er mee te maken.?

3. Merlin

Merlin Member

Shooter:
    4x5 Format
    Ik ben er bij. Gewoon om half 1 in de kantine afspreken. Het is altijd weer leuk om oude bekenden te spreken Harry, of om nieuwe gezichten te zien bij de postings die je al zo vaak gezien hebt op Apug. Ik hoorde van Gilbert dat hij ook komt, hij is dan weer in het land. Dat belooft gezelligheid. En verder is de vaste garde er, het aantal bezoekers neemt af, dus de harde kern leer je vanzelf kennen, als je maar genoeg naar de beurs gaat.

4. SoulSurround

SoulSurround Member

Shooter:
    Plastic Cameras
    Dit jaar ben ik er niet bij in Houten.

5. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Dat G(W)ilbert komt is nog een extra reden om te gaan.

6. Jed Freudenthal

Jed Freudenthal Member

Shooter:
    4x5 Format
    Altijd weer aardig om elkaar te ontmoeten. Om half een in het restaurant lijkt mij een goede afspraak

Jed

7. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Denk er aan morgen (zondag 17.02.2008) is de Fotografica.

8. Merlin

Merlin Member

Shooter:
    4x5 Format
    Vol verwachting klopt mijn hart. Zouden er nog veel mensen op af komen? Of leggen de grijze oudjes nu ook het bijltje erbij neer (behalve Harry :D)? Misschien ben ik pessimistisch, maar mij bekruipt steeds meer het gevoel dat we de laatste jaren van het analoge tijdperk aanschouwen. (Leuk artikel op Butzi's website: "If you meet the Buddha on the road, kill him.") Ik voel me op mijn fotoclub de laatste dinosaurus. Dus deze keer in Houten nog even flink inslaan, want dat kan straks niet meer... :confused:

9. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Dipje

Ja, Jaap je bent pessimistisch. Zo ken ik je helemaal niet...:confused:

10. Merlin

Merlin Member

Shooter:
    4x5 Format
    @Harry: Ik zie het donker in. Vandaar dat ik graag in de doka bezig ben. Ze zeggen: "Kijk naar het licht, dan valt de schaduw altijd achter je." Ik zeg altijd "Doe het licht uit, dan heb je geen schaduw." Niemand neemt mij mijn mooie hobby af. Er zijn (nog) genoeg zielsverwanten die ook te weinig zon zien, niet waar Harry?

11. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    :confused: :D ...

12. AgX

AgX Member

Shooter:
    Multi Format
    En welke schattekes hebben jullie op de kop kunnen tikken?

13. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Eigenlijk meer dan de bedoeling was (is).
    Behoorlijk last gehad van GAS(tritus). Heeft niets meer te maken met gezond verstand.

Wat wel leuk was dat er veel APUGGERS om 12:30 uur zich in het restaurant hebben verzameld en weer lekker bijgeroddeld hebben.
    Ook was het goed Wilbert (in "volle" gloria) weer eens te zien. Ditmaal met prachtig promotiemateriaal voor zijn fotocursussen in de Auvergne.

14. Merlin

Merlin Member

Shooter:
    4x5 Format
    Behoorlijk last gehad van analoogtritus. Het was echt gezellig en er waren meer kramen dan vorige keer en evenveel mensen, denk ik. Er was ook minder nieuw spul. Maar nu heb ik nog steeds geen maatcylinders bij mijn Jobo ontwikkelmachine :mad:.

15. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Hoeveel moet je er hebben?

16. kraker

kraker Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Och, ik heb me wel vermaakt gisteren in de grotere zaal ("En de handelaren in het kleine zaaltje wijzen u er op dat er ook nog handelaren in het kleine zaaltje zitten"). Ruimer dan anders, dat was wel prettig.

Handelaren vallen steeds duidelijker in twee categorieen uiteen: enerzijds zij die liever niets verkopen (want teveel vragen), anderzijds gelukkig ook de groep mensen waar het prettig zaken mee doen is.

Mijn score, zie foto.

Attached Files:

17. mhulsman

mhulsman Member

Shooter:
    8x10 Format
    Ik ben naar de beurs geweest voor een neckstrap voor mijn Bronica en ben daarin geslaagd. Een Pentax neckstrap past op een Bronica EC-TL.
    Je hebt wel gelijk dat sommige handelaren teveel vragen, ik zag nog een achterwand voor mijn Bronica en daar werd euro 70,= voor gevraagd. Vond ik een beetje teveel geld.
    Maar het belangrijkste van de beurs vond ik de bijeenkomst van APUGGERS in het restaurant. Nu heb ik tenminste de gezichten bij de "signs".
    En aan de hand van de gesprekken over film,chemie etc ben ik weer een klein beetje wijzer geworden, tenminste als ik de gesprekken kon volgen :smile:
    Dat zullen in de toekomst weer meer vragen worden op dit forum.

Mike.

18. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Kom maar op Mike.
    Als je verder geinteresseerd bent dan kan ik je de "Kroegmeetings" ook van harte aanbevelen. Daar wordt ook veel wetenswaardigheden uitgewisseld. Naast de uitstapjes naar leuke fotolokaties natuurlijk. Een echte doe-dag.

19. gary mulder

gary mulder Member

Shooter:
    4x5 Format
    Over slappe knieën gesproken; Ben na de beurs weer in een fotorugzak-weeg-crisis terecht gekomen. Op een of andere manier denk ik op zo'n beurs altijd dat door het kopen van extra zaken mijn rugzak lichter wordt ??????? dom dom dom.
    Ik probeer niet meer dan 8 kg incl. statief en rugzak zelf mee te nemen als ik buiten ga foto's nemen.....En dan moet je niet samen met anderen die leuke zoekertjes en andere brandpunten bij zich hebben gaan fotograferen en die even lenen. Want als je die dan vervolgens betaalbaar op de beurs tegenkomt geburen er rare dingen.

20. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Dat is dé mogelijkheid om nog even iets te scoren waar je al tijden naar op zoek bent. Daarnaast is het dan aangenaam om onder het genot van een capucino met gelijkgestemden ervaringen uit te wisselen en te zien wie er achter de fancy namen zitten. Zeker niet verkeerd voor een "Council" om dat ook eens mee te maken. Voor de volgende keer ben je van harte welkom en wellicht kun je dan beter begrijpen wat die middenstandsbeurs ermee te maken heeft.

21. Merlin

Merlin Member

Shooter:
    4x5 Format
    Ik twee en Harriëtte volgens mij ook twee...
    Ik zoek ook een buisje voor in een filmontwikkeldoos van 14cm lengte. Hebbudie?

22. argus

argus Member

Shooter:
    Multi Format
    Ben net terug van een particuliere aankoop van een LPL 50x60cm margeerraam, 2 grote JOBO tanks, een 4x5" spiraal met filmlader en een negatief/glas-reiniger net zoals we onlangs bij Gary mochten bewonderen. Alles voor een aanvaarbare prijs :smile:

Mocht er iemand geïnteresseerd zijn in een Leitz Fotomat 35 met Fotocoar 2.0 objectief, een Linhof Cardan Color (4x5") met een assortiment van 5 objectieven in sluiter, pakweg 5 Kg Ilford Multigrade RC papier, een Ilford doorloopmachine (+alle onderdelen in het dubbel en 15 liter onaangesneden Amaloco chemie...), vergrotingsramen tot 30x40cm, een 6x7cm vergroter met Ilford Multigrade 500 kop en bijbehorende controller+margeerraam 30x40 en nog veel meer... geef me een seintje in ik bezorg je zijn coordinaten. Het lot is deelbaar. Omgeving Gent (België - en ik heb er géén percent op).

G

23. clogz

clogz Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Dank u voor uw strenge woorden, Eerwaarde.:smile: Echter, ik denk niet dat de bedoeling van mijn woorden helemaal is gesnapt.
    Groet
    Hans

24. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Wat bedoel je dan wat ik niet snap...