Fotograficabeurs Houten

Discussion in 'Off-topic discussies' started by argentic, Nov 22, 2004.

1. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Iemand nog wat leuks gekocht in Houten?

Ik heb een gretag densitometer op de kop getikt voor E 50.-.

2. Breunes

Breunes Member

Shooter:
    Medium Format
    Ja ja, net voor mijn neus dus;-).
    Zelf koop ik altijd van die kleine houten afdrukraampjes om als fotolijstje te gebruiken. Nooit te duur en erg fraai.

Ben

3. PieterB

PieterB Member

Shooter:
    35mm
    Gaat er iemand naar de fotobeurs in Gent (ICC) dit weekend? En/of binnenkort naar Brussel? Vraag me af wat ik van die beurzen kan verwachtten want ik ben er nog nooit naartoe geweest.

4. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Ik ben nog nooit naar de beurzen in Gent of Brussel geweest. Maar als je van analoge apparatuur houdt zul je ongetwijfeld een leuke dag hebben.

5. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Uiteindelijk heb ik hem pas een hele tijd later, op het einde van de dag gekocht. Maar je mag hem altijd lenen hoor. :wink:

6. stevence

stevence Member

Shooter:
    Multi Format
    Wat betreft de beurs in Gent: 6 EUR inkom, wisselend aanbod. Vaak prijzig, met ├ęcht handelaars. Praatjesmakers, dus. Spul altijd goed controlerenje bij handelaars. Zitten dozenschuivers tussen.

7. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Volgens mij is dat bij de meeste fotograficabeurzen het geval. Altijd goed kijken wat je koopt, en niet meteen de verhalen geloven die de verkoper je vertelt. Als je iets speciaals zoekt en je bent zelf geen expert, zorg dan dat je iemand bij je hebt die dat wel is. Dat h=kan je honderden euro's schelen.

En altijd afbieden! Vaak weten de verkopers niet wat de waarde is van hun spul. De echt professionele handelaars weten dat wel, maar die zijn meestal te duur. Op een wat grotere beurs vind je vaak dezelfde apparatuur voor heel verschillende prijzen. En dat heeft vaak niks met de kwaliteit van het object te maken.