Hexar

Discussion in 'Meetzoekers' started by argentic, Jul 10, 2004.

1. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Zijn er hier Konica Hexar gebruikers?

Gilbert

2. Fotowillem

Fotowillem Member

Neen geen Hexar, daar heb ik wel een poosje van kunnen genieten, toch ben ik over gegaan op een nog fijnere meetzoeker de "Mamiya 6 MF" 6x6 met daarop altijd de fijne 50mm. Een dijk van een camera, weegt met lens nog geen kilo en je stopt hem zo in je fotovestzak :smile:

Groet,

Willem

http://www.fotowillem.com

3. Ivo

Ivo Member

Shooter:
    Medium Format
    Hoi, ik heb vandaag staan twijfelen (al voor de tweede keer) of ik de Hexar RF zou nemen. De eerste keer is de keuze gegaan naar een Contax G2 en vandaag is mijn keuze gevallen voor de Leica M4-P.
    Nadeel van de Hexar vind ik de beperkte range van beschikbare lenzen. Maar ik heb foto's gezien van de Heaxr RF, nou mooi hoor!!

4. clogz

clogz Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Geen verkeerde keus, Ivo

5. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Ik ken de Hexar RF niet persoonlijk, maar ik had begrepen dat je er gewone M-Leica lenzen op kon gebruiken. Of vergis ik me?

G.

6. fred

fred Member

Shooter:
    Multi Format

Waarom geen Mamiya 7 II met 43mm of 65mm lens?
    Mooie combinatie!

Fred

7. Fotowillem

Fotowillem Member

Een wel heel erg mooie combinatie !!

8. peterh

peterh Member

Shooter:
    Multi Format
    (waarschuwing: informatie uit de derde hand)

Dat is een heet hangijzer geweest. Met name Erwin Puts (die gelukkig erg neutraal is, en helemaaaal geel Leica-aanbidder of zo :wink:) heeft geprobeerd de wereld te doen geloven dat dat niet kan. Dante Stella heeft uiteindelijk het verhaal met een technische uiteenzetting naar het rijk der fabelen verwezen:

http://www.dantestella.com/technical/flange.html

peter

ps: ik heb geen Leica, en ook geen Hexar. Alleen maar een Minolta CLE. En die doet 't ook best aardig.

9. Luc

Luc Member

Shooter:
    35mm RF
    Hi,

Ik heb een Konica Hexar AF, maar voor de RF verkies ik 'the real thing'.

Groeten

Luc

10. reinierv

reinierv Member

Shooter:
    Large Format
    Ook ik heb een AF en een M6je erlangs ;-)

AF is een super kamera en steeds de keuze als ik niet zelf wil focussen/lichtmeten en toch een superlensje wil (hetgeen GEEN kopie is van een M lens, dat is een fabeltje)

11. Marco Peereboom

Marco Peereboom Member

Shooter:
    35mm
    Dat is 'n droomcamera!
    Tenzij je veel fotografeert bij avaible light. Daar is ie natuurlijk wat minder geschikt voor...

12. Breunes

Breunes Member

Shooter:
    Medium Format
    Daar is tie juist geschikt voor. Ik schiet met m'n 7 gerust 1/15 uit de hand.

13. Marco Peereboom

Marco Peereboom Member

Shooter:
    35mm
    Ja oké, maar ik bedoel eigenlijk die avaible light-situaties waar f-openingen van 1,4, en 2,0 je redding zijn. En die Mamiya-lenzen beginnen toch vanaf f4?, meen ik.

Maar 'n juweel van 'n camera. :rolleyes: Tuurlijk. Ik heb zelfs gelezen van iemand die nog met 1/4 uit de hand schoot met die M7.

14. Frits Flits

Frits Flits Member

Shooter:
    Medium Format
    Op 6x7 wordt de scherptediepte met 1.4 wel erg klein.

15. fred

fred Member

Shooter:
    Multi Format
    Leica M7 :smile: ?

is trouwens M7II, neen?

16. Marco Peereboom

Marco Peereboom Member

Shooter:
    35mm
    Ook dat.
    Daarom doe ik zelf availble light alleen met m'n kleinbeeldcamera Nikon FM2. Maar ik hoop met 'n jaartje op de Leica M7 over te stappen.

Ja, dat is natuurlijk de correcte naam. Mamiya bracht in '95, de voorganger van de M7II op de markt, de M7.

17. Michiel

Michiel Member

Shooter:
    35mm
    Als meetzoeker heb ik een Yashica Electro G. Geen Leica of Konica maar met een vaste 45/1.7 lens van zeer goede kwaliteit.De centraalsluiter maakt het een prima camera voor lange sluitertijden uit de hand en diafragmavoorkeuze geeft wat extra gemak. Plaatjes die je schiet zijn goed belicht en zo scherp als je zelf wil.
    Ze zeggen wel eens 95% Leica kwaliteit voor 5% van de prijs. Hij was ook 25,-

18. helder

helder Member

Shooter:
    35mm
    Ik heb een Konica Hexar Silver met vaste 35 mm lens. In de camera zit teveel electronica en op de camera teveel knopjes met mogelijkheden. Maar het lensje is absoluut hoge Leica kwaliteit. De zoeker haalt het echter niet bij de leica zoeker.
    Gewoonlijk gebruik ik de M6 maar voor regen, strand en zee de Hexar. Een prima ding, zeker voor die prijs!

gr Sip

19. BBMOR

BBMOR Member

Shooter:
    Multi Format
    hello

ja gelukkige bezitter van een Hexar RF maar met Leica lenzen
    geweldig goed

jm

20. laptoprob

laptoprob Member

Shooter:
    35mm RF
    Hoi, ik heb een Hexar en na wat proeftijd heb ik mijn M2 verkocht. De snelheid van werken is geweldig. Ik heb alleen Leica, Canon en Voigtlander glas.

Hij is alleen wat te heftig geschud in Kenia, dus hij ligt in de lappenmand. Overigens had mijn Bessa T ook moeite daar.
    Grote vraag uiteraard - hoe had de M2 het uitgehouden? Met stof en het zware schudden?

21. bijennest75

bijennest75 Subscriber

Shooter:
    Medium Format
    Ik heb een 2 Konica Hexar's met 4 lensen. Een fantastische camera. Als je wilt weten tot wat voor kwaliteit een hexar RF in staat is dan kan je bij mijn fototentoonstelling over Cuba komen kijken in de centrale hal bij het hoogheemraadschap van Rijnland, Archimedesweg 1 te Leiden. Ik wil wedden dat het je niet tegenvalt. Je moet wel snel zijn want de tentoonstelling loopt tot 8 september en is te bezichtigen tussen 9.00 en 16.00 uur. Als je bij de receptie naar mij vraagt kan ik je rondleiden. Portretten en vervoer is het thema. Er ziten ook foto's met een Hasselblad bij maar de mooiste foto's heb ik toch met de Hexar RF met 35 mm lens gemaakt. Ik had toen nog maar 1 body met 1 lens. 50 x 75 cm afdrukken worden prachtig. Kortom ik kan de Hexar RF van harte aanbevelen. In een kleine tas passen 2 bodies en 4 lensen. Maar met 1 body en de 35 mm lens ben je ook fantastisch uitgerust. Let op de koopjes op e-bay. Bijna niemand heeft door dat je met een professionele camera bezig bent en dat heeft ook zijn voordelen.

Met vr.gr.

Peter Gaulhofer
    Aerdenhout

22. elbuveli2ETHPY

elbuveli2ETHPY Member

Shooter:
    Medium Format
    Weet iemand hoe ik de filmgevoeligheid in moet stellen van een Kodak Retina III S.
    Ik heb hem pas aangeschaft,een hele mooie camera,en ik zit er mee te spelen om hem onder de knie te krijgen,enkel het instellen lukt me nog niet.

Ruud.