Hoihoi

Discussion in 'Stel jezelf voor aan de APUG gemeenschap' started by Akelei, Sep 19, 2009.

1. Akelei

Akelei Member

Shooter:
    35mm
    Hoi allemaal,
    Laat ik mij even voor stellen.
    Ik ben Akelei, 19 jaar, uit Gouda.
    Ik ben op mn 15e ongeveer begonnen met fotograferen. Paar jaar later had ik een keuzevak Fotografie op school, en toen wist ik helemaal zeker dat ik ermee verder wilde gaan. We gingen analoog schieten en zelf afdrukken. Dat was natuurlijk erg indrukwekkend, de eerste keer, en dat blijft eigenlijk ook zo.
    Nu zit ik in het 2 jaar van mijn Fotografie opleiding op de Willem de Kooning Academie Rotterdam. Hoewel de opleiding vooral over digitale fotografie gaat, hebben we in het eerste jaar nog veel analoog gedaan en zelf ontwikkeld en alles erop en eraan. Zowel zwart wit als kleur. 2e jaar is helaas drukker en daardoor niet veel tijd voor analoog. :sad:
    Laatst heb ik nog een complete zwart/wit doka set aangeschaft, maar helaas kan ik daar nog niks mee, vanwege ruimtegebrek, maar dat komt wel. Het lijkt me leuk om hiermee te gaan experimenteren.

Nou.. dat was mijn levensverhaal haha!
    Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Groetjes!

2. Akelei

Akelei Member

Shooter:
    35mm
  3. Marco B

Marco B Member

Shooter:
    Multi Format
    Welkom!

Leuk om te horen dat de Willem de Kooning Academie nog steeds een actief gebruikte doka heeft, en daar in het eerste jaar nog aandacht aan besteed. Ik ken de Willem de Kooning Academie verder niet, maar dit feit op zichzelf is hartverwarmend... ik had het niet meer echt verwacht... wat dat betreft heb ik er toch een beetje een hart hoofd in wat betreft de "officiële" instellingen. Misschien onterecht :wink:

En als afgestudeerd bioloog / plantenecoloog, kan ik je aparte naam wel waarderen :tongue:

Je bent trouwens lekker bezig, gezien die foto's op je site!

Marco

4. Akelei

Akelei Member

Shooter:
    35mm
    Dankjewel!

Ja erg chill dat de doka's er nog zijn, kan ik nog eens lekker de doka in als ik wat tijd over heb

haha thanks.. tja, dat heb je met een moeder die tuinvormgeefster is :smile:

5. clogz

clogz Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Hallo Akelei, welkom hier. Leuke foto's op je webstek.

Hans

6. Merlin

Merlin Member

Shooter:
    4x5 Format
    Hallo Akelei, wat in het vat zit, verzuurt niet. Je kan later ook nog met een doka beginnen. Maar het is wel van belang om te leren van de analoge opnamen. Je zult zien dat analoog al bij de opname anders is dan digitaal. Je hebt minder de neiging om maar wat te knippen, al was het maar omdat je de film moet verwerken en evt. afdrukken. De kosten moet je bij de analoge opname nog maken. (Bij de digitale fotografie heb je de kosten eigenlijk al gemaakt.)
    Welkom hier, veel plezier.

7. Marco B

Marco B Member

Shooter:
    Multi Format
    Moest het ook weer even opzoeken in mijn Ecologische Flora (ben al een tijd niet meer actief als ecoloog), maar de Akelei groeit in Nederland toch ook nog in het wild. De Wilde Akelei komt echter alleen maar op een paar plekjes in Zuid Limburg voor (zoals wel meer voor Nederland zeer zeldzame planten), op andere plekken is hij "verwilderd", inderdaad... vanuit de tuinen.

Jij zult dus ook wel "verwilderd" zijn :wink:, het feit dat je op het zo onderhand exotische APUG bent beland, is daar dunkt mij een goed voorteken van :wink::D

8. Akelei

Akelei Member

Shooter:
    35mm
    haha ja zo zou je het inderdaad kunnen zien ja, ik ga mijn eigen gang :smile:

9. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Akelei van harte welkom :smile:

10. Akelei

Akelei Member

Shooter:
    35mm
    Dank u! :smile:

11. mhulsman

mhulsman Member

Shooter:
    8x10 Format
    Welkom Akelei.
    En leuk dat er in de buurt er weer een analoge bij is.

12. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Van harte welkom en hoop dat je naast het schieten ook analoog foto's gaat maken :D.