Hva slags bakgrunn er dette?

Discussion in 'Scandinavia' started by Helinophoto, Dec 23, 2011.

1. Helinophoto

Helinophoto Member

Shooter:
    Multi Format
    Hei

Jeg lurer på hva slags bakgrunn som er benyttet på dette bildet.

Kan man få ta i slik bakgrunn noe sted?

Jeg har sensurert bildet litt, da jeg er usikker på policy her på apug, bildet i seg selv, er fra en flott bildeserie i sort/hvitt av Craig Morey.

Noen idèer/tips til hvor man kan få tak i en slik bakgrunn?

natalie010.jpg

2. FiatluX

FiatluX Member

Shooter:
    4x5 Format
    Den ser hjemmelavet ud!

Et stort stykke stof og en masse maling i de rigtige farver!

Og det siger jeg pga. de knæk den laver lige under modellen.

3. Helinophoto

Helinophoto Member

Shooter:
    Multi Format
    Ja, den ser veldig sånn "burlap-sack" ut, men jeg har ikke klart å finne noe tilsvarende, opprinnelig farge er kanskje noe sånn brun-gul eller noe.

Klarer ikke helt å forstå hva slags stoff det er snakk om, ser ganske kraftig ut, som et gammelt seil eller liknende.
    - Kjenner ikke til butikker som kan ha noe sånt i Oslo. :/

4. gandolfi

gandolfi Member

Shooter:
    Large Format Pan
    i gamle dage (måske stadig?) ledte fotografer efter sore stykker lærred. der blev brugt af landmænd/bønder som underlag for store kornmængder.. Og som derved naturligt blev "stonewashed"... naturligt uens i udtryk, og meget blødt, kraftigt stof...

Dette ser ikke ud som dette - det ser lidt stift ud, men et stort stykke lærred som beskrevet er på min ønskeliste!

5. DarkMagic

DarkMagic Member

Shooter:
    Multi Format
    Dette kan også være noe så enkelt som malt pressenning, da den ser litt shiny ut på det lille bildet. Selv bruker jeg enten malt tunglerret eller seilskuteseil som jeg strukturerer med sandpapir eller det jeg finner må til for å få rett look. Fargetonene velger vel den enkelte selv ut i fra smak og preferanser. Den bakgrunne på bildet så veldig stiv og plastaktig ut for meg. Jeg har ennå ikke prøvd strukturmalt strie, men det kan kanskje være det letteste å få tak i store flater men suger nok en god del maling før den får rette grunninga. Så er det bare å male den i den tonearten man ønsker. Den blir slitt med åra og får en naturlig fin look etter hvert, men man kan fremskynde prosessen. Legger ved noen eksempler på bakgrunner jeg har laget selv.

Attached Files:

6. Helinophoto

Helinophoto Member

Shooter:
    Multi Format
    Takker for fine tilbakemeldinger =)

Kanskje jeg skal ta en tur ut i distriktet å forhøre meg hva som kan finnes på gårder rundt omkring?
    Liker den rustikke/slitte stilen denne type bakgrunn gir, spesielt som kontrast til akt, som over, virker generelt som en veldig flott bakgrunn for alt mulig, portrett, akt, fashion etc.

7. OMU

OMU Member

Shooter:
    Multi Format
    Hei og god jul til dere alle;
    Morten Krogvol, som vel er kjent for de fleste, fortalte på ett av kursene jeg har vært på at han brukte sand i malingen for å få en matt grov overflate. Kanskje det er en ide for fler?

8. BirgerA

BirgerA Member

Shooter:
    Multi Format