Kroegmeeting voorjaar 2007

Discussion in 'Door leden georganiseerde evenementen' started by Jed Freudenthal, Mar 18, 2007.

1. Jed Freudenthal

Jed Freudenthal Member

Shooter:
    4x5 Format
    Wordt het niet weer eens tijd om een kroegmeeting dit voorjaar te houden!?

Jed

2. argus

argus Member

Shooter:
    Multi Format
    Goed idee. Ik doe mijn best om op een voorgestelde datum aanwezig te zijn.

Natuurlijk moeten volgende onderwerpen vastgelegd worden:
    - waar?
    - wanneer?
    - thema?

Dit zie ik als een vast en verplicht onderwerp:
    - mekaars afgewerkte prints bekijken en bespreken, al dan niet met de ganse groep.

G

3. Fotohuis

Fotohuis Restricted Access

Shooter:
    Medium Format
    Prima idee, alhoewel mijn agenda redelijk vol zit voor de komende weken. Misschien een centrale plaats tussen België en Nederland?

Groetjes,

Robert

4. Ruud

Ruud Member

Shooter:
    Medium Format
    Ja, heel leuk weer.niet te ver vooruit anders zitten we weer in de vacanties

groetjes

Ruud

5. Jed Freudenthal

Jed Freudenthal Member

Shooter:
    4x5 Format
    En wie voelt zich geroepen het voortouw te nemen? Als een Belg het voortouw neemt wordt het allicht in noord-belgie; als een Nederlander het voortouw neemt, dan wordt het in het zuiden van nederland.

Jed

6. clogz

clogz Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Baarle- Nassau/Baarle- Hertog?

7. argus

argus Member

Shooter:
    Multi Format
    En Gent (B)?

Er loopt tot juni 2007 een leuke tentoonstelling over Abandoned Places. Zie ook mijn aankondiging hier.

Indien voldoende interesse, wil ik wel iets uitwerken, liefst in samenspraak met andere APUG'ers uit de buurt.

G

8. Jed Freudenthal

Jed Freudenthal Member

Shooter:
    4x5 Format
    Ik denk dat Gent toch nog een flinke afstand is. Wat noordelijker in Belgie zou beter uitkomen. Gewoon een kroeg, waar zoveel licht is dat je fotos behoorlijk kan bekijken. (Het is waar dat een kroeg vaak donker is). En bovendien lijkt het mij dat er weinig tijd overblijft om een tentoonstelling te bekijken.

Een onderwerp voor de kroegmeeting lijkt mij :'het licht in de foto'. Zo kun je kijken hoe in landschapsfotos het zuidelijke mediterrane licht in vergelijking met het noordelijke licht werkt. Of hoe je met de uitlichting in portretfotografie omgaat. En dat kunnen we dan aan de hand van fotos bekijken en bespreken.

Jed

9. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Geert,
    dit lijkt mij een goed idee. De tentoonstelling bezoeken lijkt me de moeite waard. De rest van de dag kunnen we dan invullen met fotograferen en of iets dergelijks.

10. Jed Freudenthal

Jed Freudenthal Member

Shooter:
    4x5 Format
    Het idee lijkt mij goed. En de tentoonstelling zou ik graag zien. Ik vraag mij alleen af of dat alles in een dag is af te werken: een flink stuk rijden, een kroegmeeting en een tentoonstelling. Ik wil best een flink stuk van de dag er voor uit trekken. Maar hoe is de rest van de belangstelling? Reacties!

Jed

11. argus

argus Member

Shooter:
    Multi Format
    Ik weet niet welke afstand het voor jullie is, maar voor mij zijn de kroegmeetings in Arnhem zo'n 1:45 uur rijden. Valt best mee, vind ik.

Het MIAT waar de tentoonstelling doorgaat, is groot. Ik weet echter niet welke ruimte deze tentoonstelling zal innemen. Ik zal vooraf een kijkje gaan nemen.
    Ik zal er ook de vraag stellen of de kans bestaat om in het museum vrij te fotograferen: het huist een omvangrijke collectie aan industriële archeologie, voornamelijk op het vlak van de textielnijverheid. Oud ijzer interesseert ons wel, dacht ik ;-)

G

12. Marc Leest

Marc Leest Member

Shooter:
    Multi Format
    I am in...

Ik kom, maar liefst op een zondag....

M.

13. Fotohuis

Shooter:
    Medium Format
    Ik vat even samen uit m'n zakelijke route planner:

Ravenstein-Gent (optimale route):

Totale afstand: 195,6km
    Totale reistijd: 2:05 H
    Totale kosten: (ja, hangt van auto af, ik schrijf 0,18ct/km)

Maar wij zitten tussen Nijmegen en 's-Hertogenbosch, in het zuiden dus....
    Ik kan mij voorstellen dat mensen uit Groningen dit een probleem gaan vinden.

E.e.a. is zeer afhankelijk van mijn agenda, maar inderdaad bij voorkeur op een zondag voor zo'n tripje.

En over afstand gesproken: Als er nog mensen zijn die zich voelen aangesproken voor een week end Praag (het week end VOOR Koninginnedag):
    http://www.leica-camera-user.com/forumstreffen/18131-lust-auf-prag.html
    :smile:

Groetjes,

Robert

14. Sponsored Ad
  15. gary mulder

gary mulder Member

Shooter:
    4x5 Format
    Een kroegmeeting ben ik voor. Afhankelijk van de datum, zal ik er bij proberen te zijn. Alleen wat is de meerwaarde van gezamenlijk naar een tentoonstelling te gaan kijken ? Dat kan ik alleen ook. Elkaars werk bekijken kan niet alleen..... Dus wat mij betreft mag hier ook 't zwaartepunt liggen.

16. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Wat zeuren we nou. Onze Belgische APUGgers maken er toch ook geen punt van om naar onze NL bijeenkomsten te komen. Nu krijgen we de gelegenhied om onze zuiderburen met een bezoekje te vereeren en dan plots gaan we praten over km kosten terwijl we het over onze hobby (voor 'n enkeling geldt dat echter niet!) hebben...

17. Theo Bartelings

Theo Bartelings Member

Shooter:
    Medium Format
    Vanuit Den Helder blijft het toch wel erg ver. Ondanks dat ik zeer geïnteresseerd ben in oude industrie.
    4 uur rijden, museumbezoek, fotograferen en "even" bijpraten 4 uur terug rijden. Dit lijkt mij meer dan iets over hebben voor je hobby. :wink: :wink:

groet,

Theo

18. gary mulder

gary mulder Member

Shooter:
    4x5 Format
    Voor de goede orde. Ik heb geen bezwaar tegen Gent. Maar bekijk dan liever elkaars werk. Mijn vermogen om op een dag foto's op te nemen is beperkt. Na een bepaald aantal zit ik vol.

19. Fotohuis

Shooter:
    Medium Format
    Den Helder - Gent: 309,8 km
    Reistijd: 3:36 H

Maar ja je moet inderdaad ook nog terug :smile:

Om deze problemen te vermijden is een centraal punt in Zuid Nederland misschien toch een beter idee.

Mijn voorstel: Ergens tussen Nijmegen en 's-Hertogenbosch om ook de APUG leden in Limburg enigzins tegemoet te komen.

Ik deel overigens wel enigzins de mening van Gary mbt. uitwisselen van eigen foto's en een museumbezoek. Maar ieder zijn meug natuurlijk......

20. argus

argus Member

Shooter:
    Multi Format
    Mooi gezegd, Robert.

Met deze uitspraak mag het zeker duidelijk zijn dat:
    - het is nog maar een voorstel
    - wie wil komt
    - wie geen interesse heeft, onthoudt zich.

Lekker samen handjevashoudend een tentoonstelling bezoeken, is niet mijn ideaalbeeld over genieten van geëxposeerde foto's.
    Ik zie de tentoonstelling eerder als een excuus om eens een bijeenkomst in Vlaanderen te houden.

Ik zal bijtijds een nieuwe thread opstarten met meer details voor hetgeen ik misschien in mekaar zal boksen.

Alvast bedankt voor de reacties!

G

21. Jed Freudenthal

Jed Freudenthal Member

Shooter:
    4x5 Format
    Van Delfzijl tot Kortrijk is mogelijk 500 km enkele reis. Dus heen en weer is dat 1000 km. Het is duidelijk dat hier keuzes gemaakt moeten worden. Zelf woon ik in midden nederland, maar ik ga zelden naar Groningen en zie het omgekeerde ook niet gauw gebeuren. We zullen de kroegmeetings dus steeds op andere plekken moeten leggen, vanwege de grote afstanden. We hebben nu verscheidene kroegmeetings in nederland gehad. Het lijkt mij een goede zaak dat de Belgen nu aan bod zijn.
    Op zichzelf heb ik niets tegen Gent, maar de tentoonstelling ook nog op die dag te doen lijkt mij wat te veel. {Als het zou kunnen, is het mooi meegenomen, want anders ga je toch niet zo snel een paar honderd kilometer voor de tentoonstelling rijden). Ik zie de kroegmeeting, en het bekijken en bediscussieren van elkaars fotos als het centrale punt. Dat kunnen we via internet nu eenmaal niet. Als je nu eenmaal van de extra tentoonstelling afziet, vraag ik mij af of er niet een wat gunstiger locatie dan Gent, maar wel in Belgie is te verzinnen.

Jed

22. Fotohuis

Shooter:
    Medium Format
    Antwerpen of Hasselt ??

Het is maar een voorstel.....

23. fred

fred Member

Shooter:
    Multi Format
    Vanaf september stel ik wel Willebroek ter beschikking,voor zo'n dag fotobesprekingen enz.
    Vanaf april beginnen aan het centrum in orde te brengen.

en nu nog eerst druk bezig met nieuwe job.

Tot hoors.
    Fred

24. Jed Freudenthal

Jed Freudenthal Member

Shooter:
    4x5 Format
    Het lijkt mij een goed idee, als de bereikbaarheid belangrijk is.

Jed

25. Jed Freudenthal

Jed Freudenthal Member

Shooter:
    4x5 Format
    Ja Fred, jouw foto-centrum moet natuurlijk ook nog ingewijd worden. Maar dat duurt nog even. In ieder geval, succes met de werkzaamheden.

Jed

26. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Als de tentoonstelling van ondergeschikt belang is dan is een lokatie tussen Hasselt - Antwerpen of misschien Brede zinvoller. Overigens is Hengelo - Gent ook dikke 300km...?