Meet en Greet op Fotografica Houten 18 februari 2007

Discussion in 'Door leden georganiseerde evenementen' started by hka, Feb 12, 2007.

1. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    A.s. zondag 18 februari 2007 is er in Houten weer de bekende Fotografica. Misschien wel een mooie gelegenheid elkaar weer eens te treffen. Mijn voorstel zou zijn om dat rond 12:00 uur te doen in het restaurant.
    Om de interesse te peilen op wie gerekend kan worden zou het fijn zijn als je dit even een bericht.

2. Jed Freudenthal

Jed Freudenthal Member

Shooter:
    4x5 Format
    Ik kan geen informatie op internet over dit evenement vinden. Waar heb jij je informatie vandaan?

Jed

3. Ruud

Ruud Member

Shooter:
    Medium Format
  4. kraker

kraker Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Of anders hier wel :smile:

Ik ga er in ieder geval heen; even meeten lijkt me ook wel leuk, ben alleen nog nooit in "het restaurant" geweest. Ik ben meer van "pakkie brood mee en even iets te drinken bij de kiosk in de exporuimte". Maar goed, een restaurant, dat moet te vinden zijn. :wink:

Edit: al vind ik 12:00 wel wat vroeg. Ik doe graag eerst 1 volle ronde langs alle tafels en hou dan pas pauze. Ervaring leert dat dat rond 13:00 is.

Last edited by a moderator: Feb 12, 2007
  5. Merlin

Merlin Member

Shooter:
    4x5 Format
    Als je nou lid wordt van de Fotografica vereniging, dan kan je er al om 9.00 uur in. Dan heb je je eerste ronde wellicht om 12.00 uur gehad. Je voeten zullen dan wel de eerste rust kunnen gebruiken. En naar ik begrepen heb, heeft de Fotografica vereniging de leden harder nodig om te overleven dan Apug... :D

6. kraker

kraker Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Hoi Jaap, je hint is duidelijk, maar het blijft wel 'n zondag, en lid of niet, ik vind om 11 uur bij Utrecht zijn op zondag vroeg genoeg :wink:

7. Jed Freudenthal

Jed Freudenthal Member

Shooter:
    4x5 Format
    Ik denk dat ik ook kom. Ik zal tegen een uur wel bij het restaurant gaan kijken wie er allemaal zijn.

Jed

8. kraker

kraker Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Ehm... Normaal herken je APUG'ers aan het bij zich hebben van analoge apparatuur, maar op Fotografica is dat niet echt een uniek onderscheidingspunt. Hoe herken ik mede-APUG'ers als ik ze nog niet eerder in real life ontmoet heb? :confused:

9. Daan72

Daan72 Member

Shooter:
    Multi Format
    Hier kan je APUG kleding kopen, dan ben je herkenbaar.
    http://www.apug.org/classifieds/index.php?cat=15

10. kraker

kraker Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    De antwoorden zijn voorspelbaar... :D
    Misschien tegen de volgende Houten, maar voor zondag gaat dat niet meer lukken :wink:

(Bovendien heb ik me al 1x te vaak vergist bij het kopen van t-shirts in de US. Ja, alles is er groter... :surprised: )

11. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Meestal leggen we wel een bordje met "APUG" op de tafel en meestal zitten we links achterin...

12. Merlin

Merlin Member

Shooter:
    4x5 Format
    Hoe was het?

En... nog wat gescoord op de beurs? Was het gezellig?

13. kraker

kraker Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Ik heb niet meer ge-meet met mede-APUGers (sorry :rolleyes:smile: , maar ondanks dat was het wel gezellig. Niet zo druk als voorgaande keren, of in ieder geval: gespreide drukte. Gek, vorige keer lag het vol met 180mm lenzen voor de Mamiya C2/3/xx serie, dus ik dacht: ik heb het deze keer voor het uitkiezen. Nee, heb er slechts 2 gezien, waarvan 1 onder de beestjes en 1 waarbij de 1 seconde er bijna 2 waren. Laat maar.

Maar goed, ik kom altijd wel met iets thuis. Naast wat filters, een korrelzoeker, een retoucheersetje en nog wat klein grut was dat deze keer een Metz 45 CT1. Kijken of ik met een fatsoenlijke flitser wel durf te flitsen :wink:

14. clogz

clogz Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Hallo Kraker,
    V.w.b. de Metz flitser een kleine waarschuwing: die is wellicht niet geschikt voor camera's met moderne electronica. Het hangt af van het serienummer. Zie: www.metz.de

Gegroet
    Hans

15. kraker

kraker Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Dank je; ik ben ervan op de hoogte; deze is inderdaad niet geschikt voor al te moderne camera's. Met een Mamiya C3 gaat het prima samen :wink:

Edit: toch nog even op de site van Metz gezocht en dit gevonden, misschien heeft iemand er nog iets aan.

Last edited by a moderator: Feb 19, 2007
  16. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Misschien niet zoveel 180mm lenzen maar de kwaliteit van de aangeboden camera's was dit keer wel beter dan vorige keren. Naast de bekende aanbieders die je er elke keer ziet staan waren er dit keer ook een aantal nieuwe standhouders. Deze voornamelijk uit de Bondsrepubliek afkomstige handelaren hebben doorgaans mooi spul bij zich. Niet altijd even goodkoop maar met een beetje handelen kom je een heel eind.

17. naaldvoerder

naaldvoerder Member

Shooter:
    35mm
    Harry,

Terugkomend op "burning" met je splitgrade, volgens de gebruiksaanwijzing kan dat ook met wit licht, dab heb je dus 3 gradatiwes tot je beschikking ; 1,5 en 2 , of mis ik iet?

Jaap Jan

18. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Nee, je mist niets. Wat je zegt klopt helemaal. In sommige situaties wil je toch meer naar 3½ zeg maar en dan moet je inderdaad teruggrijpen op losse filters. Die optie gebruik ik wel vaak om te burnen met 2. Het idee is ook meer geboren uit een soort convenience gedachte...