Ook even voorstellen

Discussion in 'Stel jezelf voor aan de APUG gemeenschap' started by jthole, Jun 16, 2010.

1. jthole

jthole Member

Shooter:
    35mm
    Bij deze dan. Ik heb ongeveer een jaar geleden een tweedehands scanner gekocht, en een paar rolletjes Kodak BW400CN, zodat ik mijn analoge camera weer kon gebruiken voor zwart/wit fotografie.
    Sindsdien ben ik redelijk "om", en gebruik ik mijn digitale camera steeds minder. Het enige nadeel is dat ik niet zelf kan ontwikkelen, zodat ik afhankelijk ben van C-41 film en de 1-uur service van de fotograaf.

Groeten uit Utrecht,

Johan

2. Marco B

Marco B Member

Shooter:
    Multi Format
    Hoi Johan,

Welkom!

Een ontwikkeltankje en wat chemie heb je zo gescoord. B.v. bij Foto Den Boer in Amsterdam, of Nivo Schweitzer in dezelfde stad.

Voor verdere vragen ben je op APUG uiteraard helemaal aan het goede adres.

Marco

3. jthole

jthole Member

Shooter:
    35mm
    Bedankt voor je reactie!

De kosten en de materialen lijken me het probleem niet, maar ik zie een beetje op tegen het gedoe .... ik ben niet zo extreem handig :wink:

Dus op dit moment hou ik het bij laten ontwikkelen, en vervolgens de negatieven scannen.

4. van eynde ludo

van eynde ludo Member

Shooter:
    Medium Format
    Beginnen bij het begin , en dan stilaan opbouwen , waarom niet.
    Welkom op dit forum.
    Ludo.

5. WITZ

WITZ Member

Shooter:
    Medium Format
    Johan,
    Helemaal eens. Eerst foto's maken, maar gewoon eens proberen, ik vindt het juist leuk om "te klungelen" met bakjes, chemietjes, en zo. Je leert er veel van en komt er al doende achter wat kan en wat niet.
    Kijk hier op dit forum, of scoor een simpel boek, waarin alles goed uitgelegd wordt. op internet kun je alles vinden.

adieu,
    johan