Ook even voorstellen

Discussion in 'Stel jezelf voor aan de APUG gemeenschap' started by staal571, Jan 15, 2011.

1. staal571

staal571 Member

Shooter:
    Medium Format
    Mijn naam is Peter Staal, en woon in Hengelo OV, ik ben in 1970 begonnen met fotograferen, maar ben in 1977 door verandering van baan (en huisje boompje beestje en veel onderweg en geen tijd meer ) dus gestopt met fotograferen, in 2006 begon het toch weer te kriebelen en ben ik weer begonnen echter nu digitaal.
    Maar nu begin januari 2011 heb ik toch weer een (ik weet niet hoeveelste) 2e hands Mamiya 645 gekocht het middenformaat bleef mij interesseren.

De eerste filmpjes zijn ondertussen geschoten en ontwikkeld, ik ga voorlopig de negatieven scannen, of er ooit nog weer een doka komt weet ik nog niet.

2. van eynde ludo

van eynde ludo Member

Shooter:
    Medium Format
    Welkom

Hoi , peter
    Welkom , op dit forum en als je jezelf wilt voorstellen , wilt dan toch wel zeggen dat je geinteresseerd bent in de analoge manier van werken.
    Ludo.

3. Marco B

Marco B Member

Shooter:
    Multi Format
    Welkom vanuit het Westen des lands...

4. Jed Freudenthal

Jed Freudenthal Member

Shooter:
    4x5 Format
    Welkom Peter,

Jed

5. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Peter van harte welkom.

Scannen is handig en (soms) snel. Maar de doka is de hele wereld om je heen vergeten.

6. clogz

clogz Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Peter......doka!...doka!...doka!

7. RobertV

RobertV Restricted Access

Shooter:
    Multi Format
    Veel plezier met je M645. Ik heb sinds 1994 een M645 pro. Destijds nieuw maar nog steeds zonder problemen werkend. Een fijn en universeel 6x4,5 systeem.

8. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Hallo Peter,
    Je hebt de weg gevonden waar nog veel kennis te halen valt op analoog gebied.
    Maar echte prints zijn zilverprints...

9. k.hendrik

k.hendrik Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Welkom hierzoot,
    een soortgelijk proces doorstaan. enne; deze jeuk gaat niet over :tongue: Ikzelf heb gekozen voor een RZ67 (en even later een 9x12). Ook ik heb de stap naar de 'natte doka' nog niet genomen, wie weet in de toekomst? Er staat nog steeds een Opemus II met Comparon op zolder :smile:

10. FotoGys

FotoGys Member

Shooter:
    Medium Format
    Hallo Peter,

welkom in dit bijzondere medium waar beleving van de fotografie nog een procesbrede beleving zal blijken.

Groet

Guus

11. staal571

staal571 Member

Shooter:
    Medium Format
    Ik ken mezelf onderhand een beetje, en ben bang dat als ik met een doka begin dat het uit de hand loopt, ik ben een perfectionist, een hele goede kennis van mij heeft ook een doka, ben daar laatst een avond bezig geweest mijn eerste z/w 120 film te ontwikkelen, maar daar was het ook al uit de hand gelopen onvoorstelbaar , het mooiste van het mooiste aan apperatuur stond daar het leek wel een vaklab met minstens 3 vergroters die amper in de ruimte konden staan gekoppeld met allerlei computers.
    Ik ben dus bang dat het bij mij dan ook die kant op gaat, dus dwing mij ertoe om voorlopig tenminste te blijven scannen.

12. gary mulder

gary mulder Member

Shooter:
    4x5 Format
    Doe je zelf een plezier en laat een mooie opname op bariet papier afdrukken. Leg die dan naast een afdruk die je met behulp van scanner enz hebt gemaakt. Wees dan eerlijk tegen je zelf en bedenk waaraan je jou spaarzame vrije tijd wilt besteden.

13. RobertV

RobertV Restricted Access

Shooter:
    Multi Format
    Zo bedoel je ....... :smile:

Maar aan bariet kan geen digitale printer tippen ook al zijn de papieren met een inktjet tegenwoordig best goed geworden.

14. Marco B

Marco B Member

Shooter:
    Multi Format
    Of zo :wink: (en ja, het is ook nog steeds een volledig functionele badkamer):

BD2.jpg

Durst Laborator L1200 links met Ilford Multigrade 500 kop voor tot 4x5 inch grootformaat. Rechts een Durst M670 BW die ik alleen voor 35 mm gebruik.

Mijn afdrukwerk "rocks" :tongue: wanneer de wasmachine aanstaat :laugh:

Marco