Past dit objectief in een rugzak?

Discussion in 'Middenformaat en accessoires' started by Huib, Sep 14, 2006.

1. Huib

Huib Member

Shooter:
    Plastic Cameras
  2. Marc Leest

Marc Leest Member

Shooter:
    Multi Format
    Ik denk eerder dat een Lowepro trekker in dit objectief gaat ...

3. Huub S

Huub S Member

Shooter:
    ULarge Format
    Als ie al in een Lowepro kan, zul je de rugzak toch niet kunnen tillen. Maar misschien kun je bij de aanschaf wat korting bedingen, bijvoorbeeld in de vorm van een auto met hijskraan om hem te transporteren. Je zult ook nog even naar de maximale belasting van je statief moeten kijken, want 256 kg is voor de meeste statieven wat aan de hoge kant...

Huub

4. argus

argus Member

Shooter:
    Multi Format
    Huib,

de lens is op bestelling gemaakt, je zal ze dus niet in de winkel vinden :smile:

Ik vermoed dat diegene die deze lens laten maken heeft, ook wel ergens een bestelling heeft lopen voor een heavy duty statiefje.

5. Huib

Huib Member

Shooter:
    Plastic Cameras
    Dat was mij wel duidelijk :smile: je zou bijna denken dat het een (1 april) grap is.

De beelden zijn computer renderings uit een CAD programma en geen foto van de 'real stuff'. En als het al voor real is dan voor een rijke olie sjeik want een kant van de lens bevat zo te zien arabische teksten....

Ik blijf mij afvragen hoe praktisch zo'n ding uberhaupt is, volgens mij alleen als je vanaf de lodge in een reservaat de 10km verderop lopende olifantenkudde wilt fotograferen.....

Huib.

Ps. welk filtermaatje zou'ie hebben?

6. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Volgens mij kun je hem als een Zeppelin gebruiken. Das veel handiger dan in een Trekker...

7. Merlin

Merlin Member

Shooter:
    4x5 Format
    Is het echt geen droogkap?

8. Jed Freudenthal

Jed Freudenthal Member

Shooter:
    4x5 Format
    Nee het is een doodnormale telelens, door Zeiss geadverteert als: The World's Largest Telephoto Lens. Nou ze hebben bij Zeiss een kort geheugen. Iedere atronomische camera overtreft deze dwerg zeer. Maar Zeiss heeft in Duitsland in Oybin lang geleden een aardse camera (obscura) neergezet die ook veel groter is. Zo groot dat het Zeiss heel wat flessen bier gekost heeft om het ding te bouwen. Het interessante is echter dat Zeiss terug is in kwaliteits lens en camera productie. En deze verhoogde interesse in het analoog (kwaliteits) gebeuren voor alledaagse fotografie is een mooie ontwikkeling.

Jed