subscriber

Discussion in 'Aankondigingen' started by fred, Jan 17, 2007.

1. fred

fred Member

Shooter:
    Multi Format
    Ik zie dat hier nog een pak bezoekers zijn die zich niet "subscriben"...

Eigenlijk vind ik dit ongehoord.

Zelfs in een fotoclub (met veel minder waardevolle informatie) heb je lidgeld te betalen.

Niemand vraagt om méér dan 25 dollar te betalen (wat ik bvb wèl doe) en dat vanaf de eerste bezoekdag, maar 25 dollar dat lijkt me toch echt een minimum.

In het leven is het een kwestie van prioriteiten te stellen!

mvrgr
    Fred

2. argus

argus Member

Shooter:
    Multi Format
    De mijne is in behandeling...

G

3. Daan72

Daan72 Member

Shooter:
    Multi Format
    Ik vind dit niet ongehoord.
    Sean heeft deze website opgezet en als het voor hem mogelijk is om subscribers en members toe te laten en dat dit financieel mogenlijk is. Dan is dat aan hem. Hij laat de keuze aan een ieder. Als dit ooit niet meer financieel uit kan, dan merken we dat van zelf. Dit is de verantwoordelijkheid van Sean.
    Ik maak me daar niet druk om.

Daniel

4. Theo Bartelings

Theo Bartelings Member

Shooter:
    Medium Format
    Beste Fred,

Ik weet uit andere fora dat je een groot voorvechter bent voor zwart/wit.
    Ik hoop dat ik in de toekomst op dit forum van jou expertise gebruik kan mogen maken.
    Maar dat betekend niet dat de beoordeling bij jou ligt of medegebruikers van dit forum wel of niet een vorm van contributie moeten betalen.
    Voor zover ik heb begrepen hebben "subscribers" bepaalde rechten t.o.v van "members".
    En voor die rechten, o.a. uploaden van foto's, dient betaald te worden. Hetzij door reclame en/of contributie.
    Het is aan de gebruiker om te beoordelen of hij/zij daar gebruik van wil maken.

met vriendelijke groeten,

Theo Bartelings

5. SoulSurround

SoulSurround Member

Shooter:
    Plastic Cameras
    ... ik voel een bepaalde zin in Fred z'n hoofd...

... de woorden "Hollanders" en "zuinigheid" komen sterk naar voren...

... wellicht te lang boven de fixeer gestaan ;-).

6. ijsbeer

ijsbeer Member

Shooter:
    Multi Format
    Vind dat iedereen voor zichzelf moet weten of ie wel of niet betaald aan APUG.

Mijn motivatie was omdat ik apug een goed initiatief vind daar ook wel iets aan wil bijdragen.
    Aardige van Sean was toen mn paypall niet werkte ik een subscriber schap voor een jaar kado kreeg :D maar als ie afloopt ga ik m zeker verlengen.

ijsbeer

7. fred

fred Member

Shooter:
    Multi Format
    Ik spreek in het algemeen en denk deze keer niet regionaal...:smile:

Na een 6 maanden proefperiode van luisteren, lezen, vragen en antwoorden krijgen, zou het een reflex moeten zijn dat je je dan inschrijft, los van het feit dat je dan wat meer of minder service krijgt (galerie)

Zo'n project als Apug kost geld en dat steun je dan, zo simpel is het...

25 dollar per jaar betekent slechts: "wat selectiever/strenger zijn bij de opnames" wat je uitgespaart hebt gaat ruimschoots die 25 dollar overstijgen...

Langs de lijn gaan staan en slechts "consumeren" vind ik niet horen...
    maar idd wie ben ik...:smile:, lol

Dus de uitdaging moet zijn IMHO dat er maar één groep overblijft: de subscribers!

mvrgr
    Fred

8. gary mulder

gary mulder Member

Shooter:
    4x5 Format
    dat wordt boeiend voor de adverteerders.

ik kan me niet van de indruk onttrekken dat deze site enige commercieel bijbedoeling heeft. zeker als ik een site als www.largeformatphotography.info er naast zet waar ik zins 't eerste uur ondersteuner van ben

9. Theo Bartelings

Theo Bartelings Member

Shooter:
    Medium Format
    @Fred,

Waar mij omgaat is dat een ieder vrij moet zijn om te beslissen wat hij/zij wil en zelf beoordelen wat voor toegevoegde waarde een subscriber heeft.
    Jouw verkondigde mening kwam voor mij zeeeeeer dwingend over.
    Zwart/wit is in de fotografie heel mooi. Maar in het echte leven zijn de grijstonen van belang.

Dit betekend niet dat ik niet bereid ben om na een aantal maanden, indien mij het forum bevalt, mij tot "subscriber" te laten slaan. :smile: :smile:

Theo Bartelings

10. fred

fred Member

Shooter:
    Multi Format
    Het is ook wel dwingend (in het algemeen), want ik viseer heus niemand in het biezonder.

Het was bij het voor een 2de maal overschrijven van m'n bijdrage (dat een veelvoud is van 25 dollar) dat ik even ging checken: "hoe zit dat met "de gebruikers" van Apug...

Het is nog méér onze opdracht vooral omdat de gebruikers hier (Dutch Forum)in aantal beperkt zijn.

Als je bier "gebruikt" betaal je daarvoor...
    Als je op zondag naar een preek gaat luisteren betaal je daarvoor...
    Niets is gratis in het leven.
    Gratis is waardeloos.

en
    In het leven moet je altijd een win-win creëren, anders blijft het liedje niet duren.

mvrgr
    Fred

11. Merlin

Merlin Member

Shooter:
    4x5 Format
    Ik heb een kroeg met twee soorten bier. De ene is gratis en de andere moet je voor betalen om betere glazen te krijgen. Welk bier wordt het beste gedronken?

Als er voor betaald MOET worden, dan zou het niet gratis aangeboden worden.

Ik wil graag subscriber worden, maar vrijwilig, zonder onder druk gezet te worden.

12. ijsbeer

ijsbeer Member

Shooter:
    Multi Format
    @ Fred.
    Als ik het goed lees vind je het maar raar dat niet iedereen betaald en daar zo zijn eigen motivatie/redenen voor heeft. Toch blijft het zo dat subscriben een vrije keus moet blijven van ieder individu zelf. Het moet niet worden opgedrongen door de gemeenschap in de trant van dat hoort en anders tel je minder mee.

13. Daan72

Daan72 Member

Shooter:
    Multi Format
    Als de informatie niet meer gratis aan geboden wordt, dus dat iedereen verplicht subscriber moet zijn dan, kan Apug niet meer groeien. Mensen subscriben niet voor iets wat ze niet kennen. Dus het zal altijd zo blijven als nu, en zo moet het ook in mijn ogen.

Daniel

14. Aodhán

Aodhán Member

Shooter:
    35mm
    Is het niet een geweldig idee dat kennis niet uitsterft uit gierigheid en de "voor wat hoort wat" mentaliteit maar gedeeld wordt door gelijkgestemde mensen met verschillende beurzen?

15. fred

fred Member

Shooter:
    Multi Format
    Behoud van kennis en het tegelijkertijd het doorgeven ervan is idd een zeer lovenswaardig project.

Iedereen is uiteraard vrij te doen en te laten wat hem wil...

Het is een kwestie van prioriteit "binnen" een budget (van welke beurs dan ook).
    In ieder analoge _fotografie budget is er ruimte voor de subscribers_25_dollars.

En het is zoals "bij het samen een biertje te gaan drinken": iedereen neemt een rondje voor zich of er wordt een gemeenschappelijke pot gemaakt.

Over en out voor dit topic voor wat mij betreft...

mvrgr
    Fred

16. PieterB

PieterB Member

Shooter:
    35mm
    Oeps... merk dat ik sinds een aantal dagen geen subscriber meer ben :smile:
    Had hier wel een mailtje over gehad. Nuja, na de examens maak ik dit weer in orde. Geen twijfel!

17. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Sommige mensen gaan erg kort door de bocht en vermoeden meteen multinational-praktijken zodra er een reclamebanner verschijnt. (Zoals de waard is ... ?)

De realiteit is een beetje anders.

APUG is ontstaan als een 100 % non-profit initiatief van Sean Ross. Meerdere jaren heeft hij alle kosten, zoals hosting, server, apparatuur e.d. uit eigen zak betaald. Al snel slokte de site zoveel vrije tijd op dat zijn gezin in de knoop kwam. Toen is op initiatief van lezers het subscriberschap (lees donateurschap of sponsorschap) in het leven geroepen. Daarmee kon hij minder gaan werken, om die tijd en energie in APUG te steken.

Inmiddels heeft Sean helemaal ontslag genomen van zijn goedbetaalde baan als programmeur. Met behulp van de subscribers, de reclamebanners en de steun van vier investeerders (Ilford, J & C, Elevator en Calumet) werkt hij nu fulltime voor APUG. Dat heeft hem weliswaar een flink stuk inkomen gekost, maar dat was het hem en zijn vrouw waard.

APUG is dus door de realiteit ingehaald. Binnen de 24 uur van een dag kun je niet fulltime vrijwilligerswerk doen en toch je brood verdienen. Het commerciele doel van APUG is simpelweg het salaris van Sean en zijn gezin, opdat hij APUG in de lucht kan houden. Inclusief de non-profit sfeer.

Iedereen is en blijft dus welkom op APUG. Betalend en niet-betalend. Maar als je wilt dat APUG over vijf jaar nog bestaat, vind ik 25 € vrijwillige donatie per jaar een schijntje. Een fototijdschrift kost een stuk meer. Maar al die Hollanders (hoor mij) willen natuurlijk alles gratis.

Last edited by a moderator: Jan 29, 2007
  18. Theo Bartelings

Theo Bartelings Member

Shooter:
    Medium Format
    Wilbert,

Je hebt volkomen gelijk! De kosten moeten uit de lengte of uit de lengte komen. En het is een keuze om daarin in mee te gaan.
    Ik de korte tijd dat ik over jullie schouder meekijk ervaar ik de grote kennis die aanwezig is.
    Ik vond alleen de manier zoals Fred dit bracht een beetje teveel z/w. Ik ken Fred ook van andere fora en weet hoe hij over de andere kleuren denkt. Maar ik zeg Fred wel hoe ik daar over denk.

Theo Bartelings

19. fred

fred Member

Shooter:
    Multi Format
    Beste Theo,

Hier is het zelfs geen zwart-wit, het is of zwart of wit...:smile:

mvrgr
    Fred

20. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Maar daar zitten toch nog wel 9 Zones tussen...

21. argus

argus Member

Shooter:
    Multi Format

Hier gaan we weer!!! :wink:

G

22. Merlin

Merlin Member

Shooter:
    4x5 Format
    Hoi Argentic,
    Natuurlijk heb je gelijk. Een beetje dan. Enige nuancering is op z'n plaats...
    Het is geen halszaak. Jij weet toch ook wat een domein kost?
    Natuurlijk wil iedereen van z'n hobby leven, maar dat hoeft niet. Je weet zelf wat je aan een forum moet doen: niets. Daar vul je echt geen uren mee per dag.
    Het gaat om vrijwillig. Dat is de oorzaak van deze reaktie.
    Dit fototijdschrift zit ik hier zelf te vullen. Wij met z'n allen maken deze inhoud. Daar hoeft Sean helemaal niets voor te doen. En als Sean geen Apug forum in de lucht houdt, wil ik het wel doen. Zonder abbonnees. Dat hebben wij samen toch al jaren gedaan met Photocrack? Dat is toch normaal?

23. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Hoi Merlin,

Ik hoef Sean verder niet de verdedigen. Het bestaan van APUG spreekt voor zichzelf. Maar ik wil een nuancering op je nuancering geven.

Er komt iets meer aan kosten en apparatuur bij kijken dan die 15 € per jaar voor een domeinnaam. Hoeveel heb jij (hebben wij) besteed aan serverkosten, apparatuur, uitbreiding van bandbreedte etc.?

%#@%$#$ Kuch, Kuch, Ahum, ahum.... Sorry, ik verslikte me even.

Volgens mij kun jij al lang de uren niet meer tellen die je de afgelopen vijf jaar in PhotoCrack hebt gestoken? Om op mail te reageren, een onvindbare programmeercode op te sporen, een logootje te maken, de hele zaak over te zetten naar een nieuw systeem of een andere server, de zaak weer aan de praat te krijgen als er op het laatste moment iets mis gaat enz. enz. En dan heb ik het niet eens over de research en het schrijven van de artikelen.

Zolang alles gesmeerd loopt zal een forum misschien zichzelf doen. Maar jij weet als geen ander hoeveel tijd er gaat zitten in alles wat er mis kan gaan.

En een inkomstenbron (lees een bedrijf) opzetten vreet massa's tijd. Ik ben al meer dan een jaar bezig met het opzetten van Phot-O-Vergne. Sinds oktober praktisch fulltime, waarvan een groot deel voor de website, vóórdat de eerste klant de deur binnen loopt. Dat is onzichtbare tijd voor de klant/forumlezer, maar zeer reële tijd voor degene die het moet doen.

Helemaal mee eens.

Last edited by a moderator: Jan 30, 2007
  24. Merlin

Merlin Member

Shooter:
    4x5 Format
    Gezondheid! :tongue: