Van Puffelen stopt ermee.

Discussion in 'Aankondigingen' started by mhulsman, Dec 4, 2007.

1. mhulsman

mhulsman Member

Shooter:
    8x10 Format
    Van Puffelen in Den Haag stopt ermee.
    Dit stond in een lokaal haags krantje.
    Ik had gehoord dat van Puffelen ermee ging stoppen en ben er afgelopen zaterdag even naartoe geweest.
    Op papier,chemie,occasions etc. zit 50% korting.
    Wat ik heb gezien is dat er nog wat amaloco chemicalien staan, seleen toner, anti krul, wat am6006, fix en stop.
    Ik heb Ilford FB warmtone in diverse maten en Kentmere zien liggen.
    De winkel is nog open tot 1 januari, misschien zit er voor iemand nog wat bij.

Last edited by a moderator: Dec 23, 2007
  2. Willie Jan

Willie Jan Member

Shooter:
    4x5 Format
    vind ik ook niet gek met de prijzen die ze voeren.
    kan zijn dat je met 50% nog meer betaald dan bij een ander....

3. Merlin

Merlin Member

Shooter:
    4x5 Format
    Dan ben je nog goed uit! Reken maar uit: 50% korting van 100 is 50. 50% meer dan een ander die 50 rekent is 75. Is uiteindelijk 25% korting... Maar je moet me niet voor 100% serieus nemen, hoor.

4. kraker

kraker Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Ben nooit in de echte winkel geweest, maar bij de internetsite had ik al jaren het gevoel dat er niets meer gebeurde. :surprised:

5. hka

hka Member

Shooter:
    Multi Format
    Misschien een gemis voor Den Haag maar voor de rest "Rust in peace ¿". Was de laatste jaren al geen bedrijf meer om zaken mee te doen. Niet vooruit te branden afgezien van de prijzen...

6. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Ik kan ook niet om van Puffelen rouwen. Ze waren veel duurder dan een ander, en verkochten al jaren alleen nog ouwe voorraad. Vroeger kon je er waardevolle adviezen krijgen. Nu werd er alleen nog onzin verkocht. Enkele jaren geleden heb ik ze eens op flagrante fouten op hun website gewezen. Ze leken gechockeerd en zouden het onmiddelijk veranderen. De fouten staan er nu nog in.

Laat een ander die wel hart heeft voor analoog hun klanten overnemen. Opgeruimd staat netjes.

7. TimH

TimH Member

Shooter:
    Medium Format
    Ik heb eerlijk gezegd altijd de indruk gehad dat de prijzen bij Van Puffelen aan de lage kant waren... Voor wat fotopapier (Amaloco en Kentmere), chemie en een negatiefalbum ben ik nu bij dedokawinkel.nl (Combi Bergeijk) enkele tientjes duurder uit dan ik bij Van Puffelen zou zijn geweest. Zijn er misschien goedkopere leveranciers van wiens bestaan ik nog niet op de hoogte ben??

Tim

8. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Je moet niet de prijzen van nu vergelijken met die van twee jaar geleden. Toen was van Puffelen een heel stuk duurder dan bijvoorbeeld Wolt in Zwolle.

Intussen is doka een niche markt geworden met bijbehorende prijzen. Momenteel kun je het beste kopen bij Fotohuis RoVo, René de Caluwé, Impex en andere online aanbieders.

9. elbuveli2ETHPY

elbuveli2ETHPY Member

Shooter:
    Medium Format
    hallo Argentic,je kan toch niet rechtstreeks bij Rene de Caluwe kopen,omdat je hem in 1 adem noemt met andere,of is dat verandert.

Ruud.

10. elbuveli2ETHPY

elbuveli2ETHPY Member

Shooter:
    Medium Format
    hee Argentic,waarom verwijder je berichten uit bepaalde onderwerpen,is dit om op te schonen?

Ruud.

11. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Hallo Ruud,

Nee, je kunt inderdaad niet rechtstreeks bij René kopen. Maar René neemt persoonlijk flinke financiele risico's om Kentmere hier op de markt te brengen/houden. Het zelfde geldt voor Robert Vonk met Foma. Dankzij dit soort lui hebben wij nog steeds keus in fotopapier.

Wegens onze verhuizing naar Frankrijk heb weinig tijd gehad voor Apug NL, en noodzakelijkerwijs een hele poos een oogje dicht geknepen m.b.t. sluipreclame. In die periode heb ik daarover echter wel een flink aantal klachten gekregen. Dus als ik ze tegen kom, wordt sluipreclame nu met opgaaf van reden geschrapt. Het is mijn laatste middel om iemand van houding te doen veranderen voordat ik zijn IP adres moet blokkeren. Hopelijk helpt het.

Sluipreclame lokt ook vaak hatelijke discussies (flames) uit, die in Apug evenmin iets te zoeken hebben. Dus ook die worden geschrapt. Daarbij kan ik geen onderscheid maken tussen de een of de ander. Kom ik een flame tegen, dan gaan alle berichten van die flame (negatief of positief) eruit.

Ik heb al begrepen dat sommigen me dankbaar zijn voor deze aanpak, die ik veel eerder had moeten doen.

Last edited by a moderator: Jun 2, 2008