Waar Z/W film kopen ?

Discussion in 'Zwartwit: Film, Papier, Chemie' started by juw, May 26, 2004.

1. juw

juw Member

Shooter:
    35mm
    De laatste tijd wordt het steeds moeilijker om goedkoop aan Z/w film te kopen. Tot voor een paar maand lag de film (o.a. Ilford Delta xxx) nog gewoon in de Duitse supermarkt (o.a. de Real) voor een redelijk prijs, maar tegenwoordig is 'tie ook al uit het assortiment.

Bij o.a. Camex in Eindhoven betaal je naar mijn gevoel te veel voor dit soort films.

Weet iemand een locatie (in Nederland / Duitsland of Belgie) waar leuke Z/W film nog voor een redelijk prijs te koop is ?

Groeten.

Johan.

2. clogz

clogz Subscriber

Shooter:
    Multi Format
  3. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
  4. juw

juw Member

Shooter:
    35mm
    Die hebben (helaas) alleen de wat exotische films, die ik op dit moment niet gebruik, of er moet een echte goede reden voor zijn :smile:

5. clogz

clogz Subscriber

Shooter:
    Multi Format
    Foto Klein reeds gebeld? ik haal daar Agfa, Ilford, Kodak.

6. argentic

argentic Subscriber

Shooter:
    4x5 Format
    Bij http://www.vanpuffelen.nl in Den Haag kost delta 100 35mm 36 opn. ?5,16, en Delta 400 is ongeveer dezelfde prijs. Maar het goedkoopste is 30 meter film op de rol kopen. Voor ? 65,- haal ik daar 20 films uit. Dus dan kost een filmpje ? 3,25. Als je een beetje zorgvuldig bent heb je geen last van stof o.i.d. Ik doe dat al jaren zonder enig probleem.

http://www.all4.nl is een postorder bedrijf in Limburg. Vraag daar eens wat de filmpjes kosten.

Bij http://www.fotobrenner.de/ kosten ze ? 3,79 per rolletje als je er minstens 25 koopt. En ? 48,- voor een rol van 30 meter.

Hopelijk helpt dit je verder,

7. Willem Falhaber

Willem Falhaber Member

Shooter:
    Med. Format RF
  8. juw

juw Member

Shooter:
    35mm
    Nee, nog niet, Rotterdam zit in een hoek van't land waar ik bijna nooit ben, maar hij staat op mijn lijstje, bedankt voor de tip.

9. juw

juw Member

Shooter:
    35mm
    Dag Gilbert.

Film op rol klinkt goed, alleen de overhead van een filmlader (+/- 65 euro) staat met niet zo aan, tweedehand blijft met een te groot risico, of valt dit in de praktijk mee ?

Groeten.

10. juw

juw Member

Shooter:
    35mm
    Bedankt voor de tips.

I heb nu genoeg adressen om in ieder geval de film te kunnen bestellen (Ik had nog de stille hoop op een supermarktketen of een fotograaf op de hoek, maar die tijden zijn voorbij ;-) )

De fotozaak waar ik goede ervaringen mee heb (maar helaas niet op de hoek ligt) is foto konijnenberg (www.geengeld.nl), die redelijk mee kunnen komen met de prijzen voor films zoals genoemd in deze thread.

Groeten.

Johan.

11. Matthijs

Matthijs Subscriber

Shooter:
    Medium Format
    Nou, tot mijn verbazing heeft de Mediamarkt in Groningen kleinbeeld HP+ en FP+ voor €3,99 per stuk. Misschien enkele dubbeltjes duurder dan bij de bovenstaande adressen, maar in mijn geval wel bij een 'keten' om de hoek!

12. Willie Jan

Willie Jan Member

Shooter:
    4x5 Format
    juw,

bij camex kan je nog korting krijgen als je lid bent van een fotoclub of een kvk nummer hebt. Scheelt enorm!
    Met deze korting is het bijna niet mogelijk om ergens anders goedkoper aan spullen te komen.

13. Annemarieke

Annemarieke Member

Shooter:
    Medium Format
    Hallo allemaal,
    Ik koop mijn Scala dia-rollen bij s-Color via hun website, ik geloof www.scolor.nl, en zij hebben ook heel veel andere films, papier, ontwikkelaar enz.
    Alle zaken die in Nederland moeilijk te krijgen zijn bestel ik bij Firstcall Photographic in Engeland. Prima service, maar je krijgt dan natuurlijk wel extra verzendkosten.
    Er is nog best veel te koop, je moet alleen weten waar...

Groetjes, Anne Marieke