spoelbak - hoe hebben jullie hem? Mijn doka is momenteel een piepkleine ruimte onder de trap, net groot genoeg om me in te draaien.
Ik druk echter meer en meer op grotere formaten af waardoor die ruimte veel te klein is geworden.
Resultaat: mijn doka gaat naar de zolderverdieping verhuizen waar ook annex mijn (mini)studio zal komen.
Watervoorziening en -evacuatie gaat geregeld worden dus is het ook een uitgelezen moment om een degelijke spoelbak te voorzien - groot genoeg om bij meerdere grote barietformaten de printwasher in te plaatsen en ook gewoon los in te spoelen.
Gezien het geheel naar de zolder verhuist is de aanschaf van een echte spoelbak met bijhorend onderstel geen optie (de 2de trap is tamelijk steil en smal).
Enige mogelijkheid is dus zelf bv iets in elkaar knutselen.
De afmetingen die ik in gedachte had zijn ongeveer een breedte van 70cm op een lengte van +- 90 en 25 cm diep, met een achterwand die hoger is om de kraan op te bevestigen. Deze afmetingen om niet naderhand te ondervinden dat ik toch weer opnieuw geblokkeerd ben omdat de bak niet groot genoeg is, dus beter groot genoeg van bij begin.
Deze spoelbak zou op een stevige lage kast geplaatst worden die iets smaller is zodat de waterleiding en -afvoer achter de kast kan lopen.
Ik dacht deze bak te maken in het hout waarin o.a. bv bekistingen voor beton gemaakt worden. Stevig samenvijzen, naden dichten met waterbestendige syliconen en klaar zou kees moeten zijn.
Vooraleer dit aan te vangen wou ik echter zeker weten dat dit een goede optie is.
Daarom, hoe hebben jullie een spoelbak geregeld in jullie doka? Ik kan me nl niet inbeelden dat ieder onder jullie een "echte" spoelbak heeft zoals die in grote of pro-doka's gebruikt worden.
Is de wijze waarop ik hem zou maken uberhaupt de goede of zien jullie andere, meer praktische mogelijkheden waarbij ik echter niet hoef in te boeten qua grootte?