View Single Post
Old 12-14-2007, 08:36 AM   #18 (permalink)
argentic

argentic's Avatar

Default Flauwe Nederlandse pinnigheid.

Deze discussies beginnen mij aardig te irriteren. Als moderator zou ik neutraal moeten blijven, maar nu wil ik toch even mijn hart luchten.

Ik vind het erg flauwe, typisch Nederlandse kritiek. Gratis op de eerste rang. Voor $ 24,- per jaar (16 €, waarvan ook Paypal en BTW betaald moeten worden) krijg je op APUG meer en doelgerichter informatie dan in ongeacht welk fototijdschrift. En je kunt nog meediscussiëren ook. Ik heb mijn leven lang nog nooit zó weinig betaald voor zóveel informatie.

Dat Sean een 12 jaars carriere als IT-er heeft laten schieten om zich fulltime aan Apug te kunnen wijden wordt voor het gemak vergeten. Dat zowel hij als zijn vrouw en kinderen moeten eten en de hypotheek moeten betalen vergeten we ook even. En de kosten die elk bedrijf met zich meebrengt (dedicated server huren, softwarelicenties, inkomstenbelasting, sociale lasten, pensioenpremie, verzekeringen, computerapparatuur en kantoorfaciliteiten, bandbreedte voor galleries of portfolio, enz. enz.) worden eveneens van tafel geveegd.

Op Subscribers legt Sean dat allemaal uit.

Een site of forum waaraan niet voortdurend gewerkt wordt is een kort leven beschoren. Na zelf 6 jaar zo'n vrijwillige website te hebben gerund kan ik je vertellen dat voor de meeste mensen "vrijwillig" al na korte tijd "vrijblijvend" wordt. En dan dooft de gratis website als een nachtkaars uit. Een levende site betekent werk. Véél werk.

Wie van jullie bereid is om net als Sean zijn goedbetaalde vaste baan op het spel zet om de hobby van anderen in stand te houden mag van mij kritiek leveren op 16 € per jaar. Maar willen de anderen eerst nadenken voordat ze iemand beschuldigingen van profiteurschap?

En het mooiste van Apug is : Wie niet betaalt mag toch gewoon meedoen ! Slechts een klein deel van de Apug-functies zijn gereserveerd voor betalende leden. Je kunt GRATIS in alle forums lezen en reageren. Alleen voor commerciele advertenties of een eigen gallerie/portfolio moet worden betaald. Voor gratis foto's online zetten kan men elders terecht. Dus waar klagen we eigenlijk over?

Last edited by argentic; 12-16-2007 at 04:01 AM.
argentic is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum