View Single Post
Old 02-06-2008, 11:30 AM   #1 (permalink)
Marco B

Marco B's Avatar

Default Fotografie museam FOAM gaat fotoboeken dumpen!

Hoi allemaal,

Vanwege een specifieke vraag die ik wilde uitzoeken, heb ik vandaag een bezoekje aan de FOAM (Fotografiemuseum Amsterdam) bibliotheek gebracht. Die is niet publiek toegankelijk, dus dat had ik vantevoren geregeld. Als gevolg daarvan heb ik ook even met 1 van de medewerkers gesproken, en die vertelde mij dat ze van plan zijn binnenkort een groot aantal fotoboeken te dumpen (naar Waterlooplein, enkele honderden).

Het gaat daarbij met name om de wat meer (technische) op analoge fotografie gerichte, boeken en zo. Het zijn de "afgekeurde" boeken, de beste (wat daar ook de criteria voor mogen zijn), hebben ze er al uitgevist voor behoud in de eigen collectie. Helaas is niet alles gerubriceerd, en had die medewerker geen totaaloverzicht, wel heeft hij mij een aantal lijsten toegestuurd met titels van boeken die voortkomen uit schenkingen. Voordat ze deze boeken de deur uitdoen, willen ze eerst uitzoeken of de schenkers die nog terug willen (niet waarschijnlijk, denk ik zo ). Dat gaat om misschien 50% van het totaal aantal boeken, waarvan dus wel titels beschikbaar zijn.

Voordat ik die lijsten hier op APUG plaats, heb ik eerst een vraag:

Zijn er misschien mensen geintresseerd om eens te grasduinen in die boeken, of uberhaupt geintresseerd om nog wat (oudere) boeken over analoge fotografie aan hun collectie toe te voegen?

Ik ben zelf min of meer uitgenodigd om dat eens te komen doen... dus als er meer mensen zijn.

Laat me eerst maar weten of er uberhaupt enige potentiele interesse is.

Ik hoor het wel.

Marco
http://www.boeringa.demon.nl
Marco B is offline   Reply With Quote Ignore this user Ignore this thread Ignore this forum