Hier gaan we weer!!! ;)
G
Printable View
Hoi Argentic,
Natuurlijk heb je gelijk. Een beetje dan. Enige nuancering is op z'n plaats...Het is geen halszaak. Jij weet toch ook wat een domein kost?Natuurlijk wil iedereen van z'n hobby leven, maar dat hoeft niet. Je weet zelf wat je aan een forum moet doen: niets. Daar vul je echt geen uren mee per dag.Het gaat om vrijwillig. Dat is de oorzaak van deze reaktie.Dit fototijdschrift zit ik hier zelf te vullen. Wij met z'n allen maken deze inhoud. Daar hoeft Sean helemaal niets voor te doen. En als Sean geen Apug forum in de lucht houdt, wil ik het wel doen. Zonder abbonnees. Dat hebben wij samen toch al jaren gedaan met Photocrack? Dat is toch normaal?
Hoi Merlin,
Ik hoef Sean verder niet de verdedigen. Het bestaan van APUG spreekt voor zichzelf. Maar ik wil een nuancering op je nuancering geven.
Er komt iets meer aan kosten en apparatuur bij kijken dan die 15 € per jaar voor een domeinnaam. Hoeveel heb jij (hebben wij) besteed aan serverkosten, apparatuur, uitbreiding van bandbreedte etc.?
%#@%$#$ Kuch, Kuch, Ahum, ahum.... Sorry, ik verslikte me even.
Volgens mij kun jij al lang de uren niet meer tellen die je de afgelopen vijf jaar in PhotoCrack hebt gestoken? Om op mail te reageren, een onvindbare programmeercode op te sporen, een logootje te maken, de hele zaak over te zetten naar een nieuw systeem of een andere server, de zaak weer aan de praat te krijgen als er op het laatste moment iets mis gaat enz. enz. En dan heb ik het niet eens over de research en het schrijven van de artikelen.
Zolang alles gesmeerd loopt zal een forum misschien zichzelf doen. Maar jij weet als geen ander hoeveel tijd er gaat zitten in alles wat er mis kan gaan.
En een inkomstenbron (lees een bedrijf) opzetten vreet massa's tijd. Ik ben al meer dan een jaar bezig met het opzetten van Phot-O-Vergne. Sinds oktober praktisch fulltime, waarvan een groot deel voor de website, vóórdat de eerste klant de deur binnen loopt. Dat is onzichtbare tijd voor de klant/forumlezer, maar zeer reële tijd voor degene die het moet doen.
Helemaal mee eens.