PDA

View Full Version : Butikktips: Nordfoto (Tyskland)

Helinophoto
02-09-2012, 04:11 PM
Hei

Drev å snuste rundt på nett som vanlig og så et råtips på en butikk i Tyskland som fremkaller bilder og selger Analogt.
Butikken heter Nordfoto (http://www.nordfoto.de/ ).

Jeg forsøker å bestille så mye som mulig lokalt før jeg beveger meg utenfor Norges grenser og lander oftest på Fotoimpex i Berlin, men Nordfoto har litt andre ting, samt at de holder til nord for Hamburg, faktisk ikke langt unna Danmark. =)
- Danskene vil kunne dra spesielt nytte av denne butikken vil jeg tro.

Bestillte en del ting jeg ikke fant lokalt i dag (og heller ikke hos fotoimpex), varene er sendt, så får vi se hvor lang tid det tar før det kommer.

Ville bare tipse, dersom man ikke finner ting lokalt eller på de "vanlige" stedene ^^

TBN
02-09-2012, 04:24 PM
Er da helt sikkert en hjemmeside, der skal udforskes lidt på ! :o)

Tak for tipset.

Helgesverre
02-10-2012, 03:36 PM
Bra tips, takk!

DarkMagic
02-10-2012, 03:45 PM
Prisene er veldig like macodirect.de så da spørs det om leveringen macodirect sørger for er maks tr-fire dager kan matches. Spent på å høre brukererfaringene her.

Johs
02-11-2012, 08:45 PM
Jeg kjøpe 6X9 Agfa lysbildefilm av dem. Prisene var bra men jeg fikk et sjokk vedrørende fraktprisene. 10 esker kom på over kr.1000,-
Johs

Ybber
02-12-2012, 04:56 AM
Hej
Fint tip,men ellers prøv denne.

www.phototec.de

Har handlet med dem mange gange og de er hurtige og fragt rimelig.

Jerevan
02-12-2012, 05:21 AM
Ett annat tips för udda film (bland annat Wephota bladfilm, Polypan F 50 och glasplåtar) är http://www.lumiere-shop.de/. Jag har dock inte testat dem ännu.

Helinophoto
02-13-2012, 04:24 AM
Jeg kjøpe 6X9 Agfa lysbildefilm av dem. Prisene var bra men jeg fikk et sjokk vedrørende fraktprisene. 10 esker kom på over kr.1000,-
Johs

Hørtes litt dyrt ut(?), jeg bestillte 35 stk 35mm film og 11 stk mellomformatfilm (èn "brick" med Tri-X og 6 løse hp5+), frakten her kom på €16,80, men mulig lysbildefilmene veide mer enn disse tingene.

Ser at jeg bestillte på litt dumt tidspunkt, rett før helgen osv, så ting stod nok stille i helgen, de sender med GLS.
- Takker ellers for tips om andre butikker, blir enklere dersom man ser etter litt sære ting =)

Helinophoto
02-20-2012, 07:32 AM
Ok, da fikk jeg varene fra Nordfoto på Fredagen, det gikk litt over en uke fra bestilling til jeg mottok varen, men nå bestillte jeg på en Torsdag, så det kan jo godt hende at det ble litt ekstra tregt pga helgen som kom inni der.

Bestillingen bestod av 25 ruller med 35mm film og 11 ruller med 120 film, frakten kom på €16,8 (synes egentlig ikke det var så veldig ille).

Alt så ut til å gå veldig greit og fint.