PDA

View Full Version : Wie is er nog over op APUG NL ?

Pages : [1] 2

argentic
06-15-2013, 09:31 AM
Wie is er nog over op APUG NL ? Kunnen jullie hier een teken van leven geven?

Ik wip af en toe binnen op APUG NL, en geef tegenwoordig analoge fotolessen op een middelbare school hier in Frankrijk. Geen klassen vol, maar de handvol leerlingen die deelnemen zijn razend enthousiast.

De installatie van mijn toekomstige doka is weer opgepakt, en zodra ik een fatsoenlijke bureau kan bouwen start ik weer met een fotobedrijfje. (Digitale restauratie van beschadigde foto's).

AgX
06-15-2013, 09:57 AM
ik

spijker
06-15-2013, 10:10 PM
Zo te zien alleen maar NL expats. :D

AgX
06-16-2013, 02:24 AM
Niet eens. Ik ben een oosterbuur.

gliderbee
06-16-2013, 05:21 AM
Ik kijk af en toe eens, maar de engelstalige apug heeft nu eenmaal meer leven.

Verstuurd van mijn GT-P3110 met Tapatalk

janalwin
06-16-2013, 06:01 AM
Ik lees hoofdzakelijk maar op het Engelse stuk gebeurd inderdaad meer.

Nou heb ik net wel een vraag over belichterslampen. Ik zal daar even een nieuwe draad voor aanmaken.

AgX
06-16-2013, 06:27 AM
Bij gebrek aan reacties zal ik ook voor dingen met alleen maar betrekking tot Nederland of Vlaanderen geen "thread" hier starten.

TomStr
06-17-2013, 04:14 AM
ik kom hier af en toe ook nog zien. Maar zit meestal ergens anders (sorry) :whistling:
Technisch is (was?) hier wel een pak kennis!!! en het engels deel gaat idd gewoon verder.

Tom

spijker
06-17-2013, 11:17 AM
Ik login via de engelstalige sectie maar klik dan op "New Posts" en daar zie ik ook nieuwe berichten in het nederlandstalige forum. Veel activiteit is er inderdaad niet. Da's ook niet zo verwonderlijk want het engelstalige gedeelte bereikt een veel groter publiek. Dus als je engels niet al te slecht is kun je beter daar een vraag stellen. Maar voor typisch nederlandse en vlaamse dingen lijkt me het nederlandstalige forum toch de juiste plek. En je kunt altijd zien of iets überhaupt gelezen wordt.

Tom, mag ik vragen waar "ergens anders" is?

Menno

WITZ
06-17-2013, 02:42 PM
HOHOHOHO,
Ik ben er ook nog.

Johan

Tom1956
06-17-2013, 04:46 PM
Curiosity question. What language is this. It doesn't look like Deutsch.

AgX
06-17-2013, 06:14 PM
It's not Deutsch but Dutch.

Just two missing letters. Meaning a lot.
Actually both words have the same origin and both languages are related to each other.

Tom1956
06-17-2013, 06:16 PM
Danke. I wonder how much alike the 2 languages are, if one can understand the other at all.

AgX
06-17-2013, 06:22 PM
I would say one can't understand each other. Furthermore in the Dutch speaking world, especially in Flanders, dialects have still more impact than in Germany.

The problem is that not much dutch-speaking fellows are left at Apug and that is what this thread is about.

Tom1956
06-17-2013, 06:25 PM
You answered a question I always wondered. Sorry for intruding.

TomStr
06-18-2013, 03:44 AM
"iets anders" is het analoogfotoforum.nl
minder technisch, maar wel actief!!

Tom

hasselbladuser
06-18-2013, 04:39 AM
Ik kom ook af en toe op het forum.
Ik ben me aan het voorbereiden op het fotograferen met mijn Hasselblad en andere analoge camera's bij 30 graden onder nul in Siberie komende februari. Veel kleurenfilm die ik zelf ga ontwikkelen maar natuurlijk ook zwart-wit. Lees nu voornamelijk het engelstalig forum omdat ik daar met de zoekfunctie steeds op uit kom. (zelf maken van C41-chemie)
Nadeel van het forum vind ik dat veel bijdragen ontaarden in welles nietes woordenwisselingen over puur technische aspecten waarbij de lol van het fotograferen/dokawerk naar de achtergrond verdwijnt.
Fotografie is emotie, natuurlijk, maar juist bij fotografie moeten we elkaar wel het licht in de ogen gunnen!
Ander groot nadeel ook juist op het engelse forum is het hoge aantal mensen die iets denken maar nooit zelf uitgeprobeerd hebben.
Maar goed, er staan ook veel positieve dingen op het forum al merk je wel dat de groep steeds kleiner wordt.

met vriendelijke groeten,

Hasselbladuser

argentic
06-18-2013, 05:07 AM
64.000 members is voor mij voorlopig genoeg om info te vinden ;)

TomStr
06-18-2013, 05:24 AM
Nadeel van het forum vind ik dat veel bijdragen ontaarden in welles nietes woordenwisselingen over puur technische aspecten waarbij de lol van het fotograferen/dokawerk naar de achtergrond verdwijnt.
Fotografie is emotie, natuurlijk, maar juist bij fotografie moeten we elkaar wel het licht in de ogen gunnen!
Ander groot nadeel ook juist op het engelse forum is het hoge aantal mensen die iets denken maar nooit zelf uitgeprobeerd hebben.
Maar goed, er staan ook veel positieve dingen op het forum al merk je wel dat de groep steeds kleiner wordt.

Ik denk dat je daarmee de nagel op de kop slaat!! :)

Maar het is natuurlijk ook aan de TS om eventueel welles-nietes spelletjes te (proberen) stoppen en door alle onzin en gezwets heen te lezen. Ook dat is soms moeilijk...

argentic
06-18-2013, 04:21 PM
Ik denk dat de welles nietes spelletjes Apug NL inderdaad veel kwaad gedaan hebben. Maar aangezien dat nu niet meer gebeurt, wie let ons om weer wat onderwerpen op te starten. Ik heb meteen de daad bij het woord gevoegd.