PDA

View Full Version : Zeiss Ikon herleeft???

Hofmeijer
03-12-2006, 03:48 PM
In de bladen heb ik het niet gelezen maar ik misschien heb ik stilgestaan maar Zeiss gaat zelf weer camera's maken.

Zie de link: http://www.zeissikon.com/index.htm

Zeiss gaat binnenkort leveren.

Is dit al lang en breed bekend? Loop ik hopeloos achter?

Gerrit Hofmeijer

Marc Leest
03-13-2006, 03:30 AM
... Loop ik hopeloos achter?...

Yep :D :D

M.

Nu nog hopen dat Zeiss met een 35mm in Nikon F mount uitkomt...

:D

Hofmeijer
03-13-2006, 04:08 AM
Maar dat geeft de analoge burger weer moed zou ik zo zeggen. Als Zeiss nu met een geheel nieuw cameraconcept komt, dan hebben ze nog wel vertrouwen in de analoge fotografie.

Waarom lees ik hierover niets op de website van Focus? Ook bij Nederlandse handelaren op internet wordt met geen woord gerept over de nieuwe Zeiss Ikon. Zogenaamd geen belangstelling genoeg?

Gerrit

Marc Leest
03-13-2006, 04:29 AM
Maar dat geeft de analoge burger weer moed zou ik zo zeggen. Als Zeiss nu met een geheel nieuw cameraconcept komt, dan hebben ze nog wel vertrouwen in de analoge fotografie.

Waarom lees ik hierover niets op de website van Focus? Ook bij Nederlandse handelaren op internet wordt met geen woord gerept over de nieuwe Zeiss Ikon. Zogenaamd geen belangstelling genoeg?

Gerrit

Ik vond dit zo goed nieuws dat ik een budget aan het opstellen ben.
M.

Zeiss rulez

hka
03-13-2006, 06:59 AM

Gerrit
De fotobladen incluis de fotohandelaren zijn door de fabrikanten volkomen gebrainwasht om alleen nog in pixels en digidinges te denken. Daarmee hebben ze de koe met de gouden horens wel geslacht. Lach ik nu in m'n vuistje als ik lees in dezelfde bladen dat de groei uit die digidingen er nu al helemaal uit is... Misschien her-ontdekken ze nu weer de traditionele fotografie.

Hugo Vang
03-13-2006, 09:08 AM
(..)Als Zeiss nu met een geheel nieuw cameraconcept komt, dan hebben ze nog wel vertrouwen in de analoge fotografie.(..)
Gerrit

Ik weet niet of 't concept nieuw is, 't is een camera die M mount lenzen aankan dus Leica M glas kan gebruikt worden.

hka
03-13-2006, 11:43 AM
Ik weet niet of 't concept nieuw is, 't is een camera die M mount lenzen aankan dus Leica M glas kan gebruikt worden.
Oppassen dat we niet twee dingen door elkaar gaan halen. Zeiss maakte al langer lenzen met de M-mount volgens mij. Ze bouwen er nu zelf een camera bij waarop ze ook toepasbaar zijn (wel logisch). Het andere nieuws is dat ze nu ook enkele lenzen specifiek gebouwd hebben voor de Nikon vatting en dat is iets dat de laatste weken bekend geworden is. Als ik een Nikon zou hebben gehad en ik moest kiezen dan valt mijn keuze ontegenzegelijk op de Zeiss-lenzen.

Hugo Vang
03-14-2006, 03:33 AM
Oppassen dat we niet twee dingen door elkaar gaan halen.

Is de ikon een nieuw concept dan?

hka
03-14-2006, 04:31 AM
Is de ikon een nieuw concept dan?
Volgens mij bestaat de Zeiss Ikon al jaren. Dit is dus een retro... o.i.d.
Of anders gezegd, meer van het zelfde maar dan anders.!

Hugo Vang
03-14-2006, 07:45 AM
Volgens mij bestaat de Zeiss Ikon al jaren. Dit is dus een retro... o.i.d.
Of anders gezegd, meer van het zelfde maar dan anders.!

Dus 't is geen nieuw concept als 't al jaren bestaat?

Paul Jenner
08-29-2006, 02:37 PM
Het is een Rangefinder, dus in dat opzicht geen nieuw concept. Maar het is ook zeker geen retrocamera, want zo'n soort RF heeft Zeiss vlgs. mij nog niet eerder gemaakt.

Hij wordt gebouwd door Cosina, die zelf de Bessa in het assortment heeft.

Paul.

SoulSurround
08-30-2006, 01:35 AM
quote van FAQ:

Q: Why is the ZI camera analogue and not digital?
A: Only the very best films today are capable to use fully the performance of the Carl Zeiss T* ZM-mount lenses

SoulSurround
08-30-2006, 03:14 AM
Waarom lees ik hierover niets op de website van Focus?http://www.focusmedia.nl/actueel.htm

fred44
08-31-2006, 08:18 AM
http://www.focusmedia.nl/actueel.htm
Hoe is't mogelijk??? Zou de hoofdredacteur van Focus, de heer D(igitaal) van der Spek een zwak moment hebben gehad?
Stelling: Fotobladen zijn de hoeren van de fotoindustrie.

elbuveli2ETHPY
04-08-2011, 04:40 AM
Waarom hoor ik niets meer over hele mooie nieuwtjes,zoals dit Zeiss systeem.
Ik heb een Kodak retina III S aangeschaft,met Schneider objectieven,werkelijk subliem.
Degelijk gebouwd,alleen het merknaamplaatje is van Kodak,de rest zo duits als het maar kan,het camerahuis,de sluiter,en de objectieven.

Ruud.