PDA

View Full Version : De krant in

WITZ
11-24-2006, 11:24 AM
Hallo allemaal
Is er iemand die contacten heeft met een landelijke krant?
Het lijkt me goed als we op de één of andere manier een interview kunnen laten plaatsen over hoe leuk gewoon fotograferen en doka-werk is.
Een beetje aan de weg timmeren om onze hobby overeind te houden kan geen kwaad.
Kun je meteen APUG promoten. :D

aDieu,
WITZ
Johan Ebbers

Adri van Loenhout
11-25-2006, 06:36 AM
Vanuit de ogen van de overgrote meerderheid van lezers van de krant is onze hobby iets "oudbolligs" en niet meer van deze tijd en dus niet interressant. Breng je een vlot verhaal over digitale fotografie zal een krant misschien geïnterresseerd zijn, omdat dit veel meer leeft bij de gemiddelde krantlezer.

fred
11-25-2006, 07:42 AM
Ik denk dus dat je, naast de nodige marketing acties, best uitpakt mét bewijzen/resultaten om aan te tonen hoe actueel brandend "technologie van de 19de en 20 eeuw" kan zijn.

Met topwerk van voorbije eeuwen, maar ook en vooral met topwerk van de huidige analoge werkers.

Merlin
11-25-2006, 10:39 AM
Als je wilt vertellen hoe leuk fotograferen is kan je ook bij een fotoclub aansluiten. Als je wilt vertellen hoe leuk dokawerken is, kan je ook een instructeur worden in een cultureelcentrum of gewoon een dokales gaan beginnen. Begin een coole website. Een blog. Whatever. Bazuin het rond in je vriendenkring. Adverteer op marktplaats: zwart/wit-werker aangeboden. Je kunt natuurlijk ook naar Frankrijk emigreren en daar een fotografisch centrum opstarten...

fred
11-25-2006, 11:22 AM
Als je wilt vertellen hoe leuk fotograferen is kan je ook bij een fotoclub aansluiten. Als je wilt vertellen hoe leuk dokawerken is, kan je ook een instructeur worden in een cultureelcentrum of gewoon een dokales gaan beginnen. Begin een coole website. Een blog. Whatever. Bazuin het rond in je vriendenkring. Adverteer op marktplaats: zwart/wit-werker aangeboden. Je kunt natuurlijk ook naar Frankrijk emigreren en daar een fotografisch centrum opstarten...

Of een centrum in Willebroek binnen een 4-tal maanden.... :)

Inderdaad, de dagelijkse intox...

Het hangt alleen van onszelf af, van ons enthousiasme...maar gezien de hoge graad van activiteit op deze site is men daarop volop mee bezig... :)

argentic
11-25-2006, 03:03 PM
Omdat ik momenteel niet beschik over een doka ben ik deze week op zoek gegaan naar franse fotoclubs. Op een uur rijden zat er een met doka (tenminste, zo noemen ze hun enige Durst M605). Dus ik ben naar de clubavond geweest.

Eerst hebben we een serie flets geprojecteerde beamer-klankbeelden zitten kijken van twijfelachtig niveau. Daarna heeft de voorzitter gedurende een uur getracht mij te overtuigen van de achterlijkheid van analoog werken. Het maakte geen indruk dat ik zei ook digitaal te werken, maar analoog gewoon leuker te vinden. Uiteindelijk heb ik maar opgegeven. Ik zoek wel verder. En anders moet ik gewoon wachten tot we een huis kunnen kopen. Dan installeer ik meteen een groepsdoka voor al die achterlijken.

Merlin
11-26-2006, 02:49 PM
Omdat ik momenteel niet beschik over een doka ben ik deze week op zoek gegaan naar franse fotoclubs. Op een uur rijden zat er een met doka (tenminste, zo noemen ze hun enige Durst M605). Dus ik ben naar de clubavond geweest.

Eerst hebben we een serie flets geprojecteerde beamer-klankbeelden zitten kijken van twijfelachtig niveau. Daarna heeft de voorzitter gedurende een uur getracht mij te overtuigen van de achterlijkheid van analoog werken. Het maakte geen indruk dat ik zei ook digitaal te werken, maar analoog gewoon leuker te vinden. Uiteindelijk heb ik maar opgegeven. Ik zoek wel verder. En anders moet ik gewoon wachten tot we een huis kunnen kopen. Dan installeer ik meteen een groepsdoka voor al die achterlijken.
Als ondernemer die er van afhankelijk is zou ik er behoorlijk zenuwachtig van worden. Zit je wel in het goede land? :) Je bent natuurlijk naar Frankrijk gegaan om de Franse afdeling van APUG een impuls te geven, maar ook daar gaat het niet zo erg hard. Ook om de zenuwen van te krijgen?
De groepsdoka is natuurlijk om een hele groep jouw negatieven af te laten drukken, want daar kom jij natuurlijk niet meer aan toe?

fred
11-26-2006, 03:38 PM
Als ondernemer die er van afhankelijk is zou ik er behoorlijk zenuwachtig van worden. Zit je wel in het goede land? :)

Ik heb begrepen van een kennis dat er nog heel wat interesse is in vergrotersmateriaal in Frankrijk....

Vemoedelijk/wellicht méér in de stedelijke gebieden...

Fred

argentic
11-27-2006, 03:39 AM
Ik heb begrepen van een kennis dat er nog heel wat interesse is in vergrotersmateriaal in Frankrijk....

Vemoedelijk/wellicht méér in de stedelijke gebieden...

Fred

Hoi Fred,

Dit was in een stedelijk gebied (Clermont Ferrand = 140.000 inwoners). Voordat in Frankrijk digitaal is doorgedrongen tot op het platteland duurt altijd een jaar of drie langer dan in Nederland. Maar ook hier worden analoge fotografen zeldzaam. Nog even, en dan is analoog exclusief ;)

hka
11-27-2006, 03:42 AM
Maar ook hier worden analoge fotografen zeldzaam. Nog even, en dan is analoog exclusief ;)
Hoera, eindelijk hoor ik eens bij een exclusieve groep. Nu is het wachten nog op de daarbij horende decoraties...:D :cool:

argus
11-27-2006, 05:12 AM
Hoera, eindelijk hoor ik eens bij een exclusieve groep. Nu is het wachten nog op de daarbij horende decoraties...:D :cool:

Misschien een Linhof badge op je jas spelden? ;)

G

hka
11-27-2006, 07:45 AM
Misschien een Linhof badge op je jas spelden? ;)

G
Oohh jé niet aan gedacht. Moet nog even zien hoe het lintje er aan vast te maken.
Dank voor deze tip...