PDA

View Full Version : Dansk, svensk og norsk en naturlig del av forumet?

Pages : 1 [2] 3

Soeren
10-25-2007, 01:20 PM
>SNIP
(hvis jeg har penger, har akkurat kjøpt hus (og trenger et nytt kamerahus))

Hvilket betyder at du ikke har penge :) kender det fra mig selv. Er der noget der kan få penge til at forsvinde er det anskaffelse af hus........... og børn :D
Du kan da tage ind til Foto C søndag og overnatte der. De starter udsalg mandag med køtilbud: RB67+90mm f/3.5 til omkring 700Dkr, Toyo field med optik,stativ og "meget tilbehør" til ..øh 1800dkr, F90(X) til 90dkr og meget mere.
Ja den ide med Vrå er tillokkende. Jeg burde også nok snart kunne få en weekend fri til det nu hvor sønnen er 2år
Mvh Søren

loman
10-25-2007, 01:20 PM
Hej Allesammen
Jeg vidste heller ikke at der var et sted her på Apug, hvor man kunne snakke skandinavisk. Jeg bor i København, ville utroligt gerne op at besøge Emil på vrå højskole, men har svært ved at finde tiden. Der er desværre ikke så mange brugtbutikker i københavn, hvor man kan købe analogt. Faktisk er der kun een (selvfølgelig er der flere, men der er kun en, hvor de rigtigt handler analogt), men den er til gengæld også helt fantastisk:
www.photografica.com
Jeg handler der hele tiden. De har en glimrende politik, der hedder at man har 60 dages returret og et års garanti på alt brugt man køber. Jeg kender ingen andre forretninger der har det.
Sig endelig til, hvis nogle af jer dropper forbi københavn, det kunne da være hyggeligt at mødes.

loman
10-25-2007, 01:22 PM
Det er rigtigt, jeg havde helt glemt foto c, men jeg synes generelt ikke de sælger så meget analogt, i hvert fald ikke i forhold til photografica.

Soeren
10-25-2007, 01:26 PM
Nej det er også gået noget ned ad bakke for dem her på det sidste.
Der var en periode hvor jeg ikke kunne kigge forbi uden at købe et eller andet men den tid er forbi ser det ud til.
Mvh Søren

Soeren
10-25-2007, 01:32 PM
Hmm Jeg må lige spørge.
En Sinar Norma med:
150mm f5,6 Angulon
90mm f8 Super Angulon
6X7 bagstykke
12 4X5" filmholdere
en Polfilmholder 4X5"
en 2X3" polfilmholder
+ nogle småting
til 2000Dkr
Er det et godt køb?

per volquartz
10-25-2007, 01:54 PM
Det er en fabelagtig pris!

Per

George
10-25-2007, 02:06 PM
Hmm Jeg har efterhånden været her et par år og jeg må indrømme at jeg ikke har bemærket at vi har en skandinavisk "regional group" :)
.....
:D
Mvh Søren
En skandinavisk "regional group" ?? Inget att tala om. Inte ens min dator will scriva pa svenska numera - som du ser...;)

Pete H
10-25-2007, 02:18 PM
Et gratis kurs i norsk, dansk, og svensk på APUG. Det er veldig fint! Jeg ber dere om å skrive veldig langsomt, slik at jeg kan forstå. :p

Pete

Jerevan
10-25-2007, 02:44 PM
Hmm Jeg må lige spørge.
En Sinar Norma [snip]
til 2000Dkr
Er det et godt køb?

Spring och köp! :D Men var det inte du som ville ha en 5x7" kamera? Fast å andra sidan, med en Sinar kan du bara skaffa ett bakstycke som tar 13x18/5x7... Om det blir aktuellt kanske jag kan hjälpa till med den delen. :)

gandolfi
10-25-2007, 02:53 PM
Hmm Jeg må lige spørge.
En Sinar Norma med:
150mm f5,6 Angulon
90mm f8 Super Angulon
6X7 bagstykke
12 4X5" filmholdere
en Polfilmholder 4X5"
en 2X3" polfilmholder
+ nogle småting
til 2000Dkr
Er det et godt køb?

det er ALT for dyrt (du har set det på dba?) :p

een af mine elever har lige købt; og hold nu fast:

Sinar Norma med 8(!!) objektiver, hvoraf 5 er symarer (dobbelt objektiver).
altså 13 brændvidder....

kasse - vidvinkelbælg - pol - kassetter - søgerlup + en masse film til......

1000 + transport. ialt 1250!!

det er skønt at være analog i disse tider!:D

Soeren
10-26-2007, 01:56 AM
Spring och köp! :D Men var det inte du som ville ha en 5x7" kamera? Fast å andra sidan, med en Sinar kan du bara skaffa ett bakstycke som tar 13x18/5x7... Om det blir aktuellt kanske jag kan hjälpa till med den delen. :)

Jo det er korrekt. Det viser sig faktisk at det er 5X7 standarden med 4X5 reduktionsbagstykke der sidder på. Så den mangler 5X7 bagstykket og 5X7 normalbælgen.
Mvh Søren

Soeren
10-26-2007, 01:59 AM
det er ALT for dyrt (du har set det på dba?) :p

een af mine elever har lige købt; og hold nu fast:

Sinar Norma med 8(!!) objektiver, hvoraf 5 er symarer (dobbelt objektiver).
altså 13 brændvidder....

kasse - vidvinkelbælg - pol - kassetter - søgerlup + en masse film til......

1000 + transport. ialt 1250!!

det er skønt at være analog i disse tider!:D

Puha ja det er billigt. Men er det et tilbud der dukker op en gang om ugen? :)
Det er jo også det med at få lov at rode med apparatet inden man køber og det er svært hvis sælger befinder sig i alperne.
Mvh Søren

Soeren
10-27-2007, 07:35 AM

PM Sendt
Mvh Søren

Erik Hartmann
10-27-2007, 07:51 AM
Emil......Så er det op til dig.......:-))

Skandinavisk APUG træf i Vrå til foråret ??????
Forlænget week-end.....surstrømling bandlyst......
Selvom det ser ud til at vore svenske venner har lidt svært ved at komme til Vrå ... så er der jo stadig toget.....

Niels-Erik

PS... gad vist om jeg ikke kan overtale sønnen Mads til at komme med ???

Jeg tar i alt fald mit ICA og mit gamle Leica med.......

Halvis
10-31-2007, 09:37 PM
Det var noe snakk om å lage en egen fane/gruppering for Skandinavia, slik som det er for Frankrike og Holland, men ...hmmm... nå husker jeg ikke hva han heter... Han er norsk og moderator her inne. Tror han bor i Australia... Anyway... Han nevnte på foto.no i en diskusjon noe om at det kanskje blir noe slikt om ikke lenge, men at han var svært opptatt akkurat nå. Noen som husker hva han heter og har lenke til den diskusjonen?

Dette er kanskje av interesse: Farris Fotoklubb (http://www.farrisfotoklubb.com/) hadde sommertreff i sommer som ser ut til å ha vært svært vellykket! Dessværre kom jeg meg aldri dit, men de som var der skryter fælt. Jeg vet med sikkerhet at det er planlagt nytt sommertreff for midten eller slutten av Juli neste år, men jeg sitter ikke på noen datoer ennå. Rundt dette har det nå begynt å svirre endel rykter, om at det kanskje blir et skandinavisk/nordisk ukelangt APUG sommertreff i Larvik!

Nå er jo dette min hjemby, og jeg vet jeg har ferie da, så jeg vet hvor jeg skal! Om Slavomir Polivka kommer en tur innom (noe han sikkert gjør), blir det kjapt og enkelt å handle FOMA film også!

Det er forresten enkelt å komme seg til Larvik fra Danmark: Det går ferge fra Hirtshals til Larvik. Eventuellt kan man reise via Oslo og ta toget ned.

Ole
11-01-2007, 03:44 AM
Det var noe snakk om å lage en egen fane/gruppering for Skandinavia, slik som det er for Frankrike og Holland, men ...hmmm... nå husker jeg ikke hva han heter... Han er norsk og moderator her inne. Tror han bor i Australia... Anyway... Han nevnte på foto.no i en diskusjon noe om at det kanskje blir noe slikt om ikke lenge, men at han var svært opptatt akkurat nå. Noen som husker hva han heter og har lenke til den diskusjonen?

Det er nok meg, det! ;)

Aner ikke hvor du har fått det der med Australia fra, med mindre det er fordi jeg ofte er innom mens jeg jobber nattskift?

Halvis
11-01-2007, 06:52 AM
Aner ikke hvor du har fått det der med Australia fra, med mindre det er fordi jeg ofte er innom mens jeg jobber nattskift?

Har ikke peiling... Kanskje jeg var opptatt med et eller annet som hadde veldig med Australia å gjøre akkurat da... :rolleyes:

Uansett bør det kanskje igangsettes en kampanje i privat regi for å samle flest mulig skandinaver her inne?

Antje
11-01-2007, 05:15 PM
Vill man använda ett nordiskt språk, är det bara att göra det. Själv tycker jag det vore kul med flera icke-engelska inlägg. Svenska och Norska går bra, jag är inte så säkert om danska:

http://www.youtube.com/watch?v=s-mOy8VUEBk

:D Jag skulle inte gilla det, men det är jätteroligt. Och ja, snälla, att läsa mer på svenska eller norska (okej, eller på danska också ;) ) vore kul. Jag behöver mycket mer övning, min Svenska är så dålig... :rolleyes: :)

Antje

Erik Hartmann
11-01-2007, 05:20 PM
Antje

JA men så ta' med til VRÅ til juni 2008... :-)))

Soeren
11-02-2007, 02:23 AM
:D Jag skulle inte gilla det, men det är jätteroligt. Och ja, snälla, att läsa mer på svenska eller norska (okej, eller på danska också ;) ) vore kul. Jag behöver mycket mer övning, min Svenska är så dålig... :rolleyes: :)

Antje

:o
Antje er du oprindeligt svensk eller.........????
Dit svenske er da ikke så dårligt, synes jeg.
Dansk er altså ikke så slemt at i behøves at moppe :( :D
Mvh Søren