PDA

View Full Version : Over dit forum

Robbedoes
02-24-2008, 05:39 AM
Wat volgens mij ontbreekt op dit forum is een informatiepagina over het forum zelf. Op een dergelijke pagina zouden nieuwe bezoeker informatie kunnen vinden over het doel van het forum, over wie de moderator is, over hou ze mee kunnen doen enzovoort.

Breunes
02-24-2008, 05:52 AM
'Forum Rules' en via home Moderation team, Using Apug, etc

Ben

Robbedoes
02-24-2008, 07:05 AM
'Forum Rules' en via home Moderation team, Using Apug, etc

Ben
Akkoord, in het Engels en over APUG in zijn algemeenheid. Wat ik eigenlijk bedoel is over het Nederlands/Vlaamstalige forum.

Merlin
02-24-2008, 02:46 PM
Dit is de Mod (http://www.apug.org/forums/members/argentic/)

Marco B
02-24-2008, 03:05 PM
Ik denk dat je wel gelijk hebt op dit vlak, wat meer introductie kan geen kwaad, aangezien APUG nogal groot is. Misschien iets om op te nemen met de moderator van het Nederlandse deel, en evt. Sean.

Gisteren nog iemand gesproken die ik ook op APUG had gewezen. Hij had wel even gekeken, maar vond het wat complex. Dat is het in het begin ook, ik keek ook mijn ogen uit bij vooral die enorme aantal sub-forums in het engelstalige gedeelte. Inmiddels kan ik mijn weg overal vinden, en vind het geen probleem meer. Dat er zoveel te ontdekken is, vind ik nu juist prachtig, maar het kan "beginners" wel even afschrikken, alhoewel de meesten die het de tijd geven, wel blijven hangen dacht ik zo...

Marco

argentic
03-03-2008, 12:37 PM
Hallo Robbedoes,

Goed idee. Momenteel ben ik erg druk met verhuizen, verbouwen, en het installeren van een educatieve doka. Dus van mijn kant zal het even moeten wachten. Maar als iemand een voorzetje wil doen . . .

Robbedoes
03-03-2008, 04:49 PM
Hoi Wilbert,

Een introductietekst is natuurlijk goed te schrijven met al die enthousiastelingen op dit forum. Ik zal morgen een voorzetje geven onder een nieuwe thread. Succes met al je bezigheden!!

keithwms
03-03-2008, 04:56 PM
Ja, goed idee.

Robbedoes
03-05-2008, 09:23 AM
Ok hier gaat 'ie dan.

Welkom bij het Nederlandstalige forum op APUG.
Op dit forum vind je informatie over zeer uiteenlopende onderwerpen aangaande analoge fotografie.
Je kunt je aanmelden op dit forum en daarna zelf een bijdrage leveren of vragen stellen. Als je een klein bedrag over hebt voor een abonnement krijg je daarvoor niet alleen wat meer mogelijkheden, zoals een eigen ruimte voor een portfolio, maar ondersteun je ook het onderhoud van dit forum.

Merlin
03-05-2008, 11:04 AM
Wellicht een vermelding er bij van de mod.

Robbedoes
03-06-2008, 09:53 AM
Natuurlijk!!!

Welkom bij het Nederlandstalige forum op APUG.
Op dit forum vind je informatie over zeer uiteenlopende onderwerpen aangaande analoge fotografie.
Je kunt je aanmelden op dit forum en daarna zelf een bijdrage leveren of vragen stellen. Als je een klein bedrag over hebt voor een abonnement krijg je daarvoor niet alleen wat meer mogelijkheden, zoals een eigen ruimte voor een portfolio, maar ondersteun je ook het onderhoud van dit forum.

De moderator van het Nedrlandstalige gedeelte is Argentic (http://www.apug.org/forums/members/argentic/).

argentic
05-20-2008, 12:09 PM
Ik heb hier (http://www.apug.org/forums/forum68/50557-wat-apug.html) een opzetje gemaakt. Graag feedback.

Robbedoes
05-20-2008, 01:48 PM
Hallo Wilbert,
Duidelijk verhaal en goed leesbaar.
Misschien nog iets over het feit dat dit het Nederlandstalige gedeelte is?

Groet, Rob

argentic
05-20-2008, 02:21 PM
Zo beter? Ik heb ook het deel over sluipreclame nog wat aangepast.

Robbedoes
05-20-2008, 05:54 PM
Volgens mij staat al het belangrijke er nu wel in.
Goed werk.

Groetjes,
Rob

argus
05-20-2008, 06:10 PM
Zo beter?

Bijna compleet. Ik zou er ook bijzetten dat niet alleen het NL forum interessant is, maar dat vooral het Engelstalige forum de grootste bron van informatie bevat, vooral wat betreft de niet doordeweekse donkere kamer- en andere problemen.
Ook best even uitwerken waarover de verschillende forums gaan? Is interessant om voor mensen nieuwe perspectieven te openen.

G

gary mulder
05-21-2008, 01:06 AM
Wilbert het lijkt er op dat er naast een engels,frans en nederlands deel ook een scandinavische deel is ontstaan in jou afwezigheid.

hka
05-21-2008, 04:56 AM
Waar ligt de grens van sluikreclame?
Is dat ook het ondertekenen van je input met verwijzing naar een commerciŽle website?

argentic
05-21-2008, 07:09 AM
Waar ligt de grens van sluikreclame?
Is dat ook het ondertekenen van je input met verwijzing naar een commerciŽle website?

Hoi Harry,

Nee, je ondertekening kun je vorm geven zoals je wilt. Ik heb ook nooit gemerkt dat het iemand ergerde als daarin een commerciele website of een korte reclameslogan aangegeven wordt.

Er is ook niets op tegen als een commerciele aanbieder uitdrukkelijk aanwezig is in discussies. Zolang hij zijn kennis en competentie maar ten dienste stelt van de gemeenschap. Een goed voorbeeld is Simon R. Gally. Iedereen weet dat hij voor de marketing van Ilford/Harman werkt, en dat zijn aanwezigheid hun klanten oplevert. Maar zijn bijdragen zijn to the point, vakkundig, behulpzaam, en hij staat erg open voor feedback. Daar is niks mis mee. Daar wordt iedereen beter van. En wat zouden wij allemaal doen als er geen aanbieders van papier en film meer waren?

Het irriteert echter iedereen wanneer discussies misbruikt worden om eigen producten te pushen, je bedrijf op te hemelen, of concurenten/collegas de loef af te steken.

Het werkt ook averechts. Meerdere apuggers kopen niet meer bij een bepaalde commerciele aanbieder vanwege herhaaldelijk opdringerig gedrag op APUG NL. (Iedereen weet over wie ik praat.) Persoonlijk vind ik het oerdomme korte-termijn marketing. Elke horeca-baas weet dat een tevreden klant dit een of twee keer doorvertelt. Een ontevreden klant echter wel tien keer. Geirriteerde klanten zijn very bad for business.

De grens tussen commerciele aanwezigheid en commercieel misbruik is vloeiend. Dat blijft een inschattingskwestie. Maar na een bepaalde hoeveelheid misbruik, klachten en waarschuwingen gaat een keer de stop eruit. Dan blijft er helaas niets anders over dan een IP adres te blokkeren.

hka
05-22-2008, 03:01 AM
Wilbert,
Helemaal duidelijk.
Dank voor je uitgebreide antwoord.
Gaat ie goed in la douche France??