PDA

View Full Version : Help! Wie weet meer....

Pages : 1 [2]

argus
06-27-2008, 06:59 AM
Echt de moeite van de verplaatsing niet waard.

Wanneer gingen wij er met ons tweeŽn ook weer naartoe?
Oei, ik mocht dat zeker niet zeggen :D

Harry,
mocht je naar Doel willen, opletten voor vallende stenen. Ze zijn daar herbegonnen met de afbraak van nog wat huizen.

G

mhulsman
06-27-2008, 07:20 AM
Vandaag langsgeweest Harry.
Het weinige dat er van de gebouwen overblijft is klaar om te slopen.
Bovendien er een watergracht rond aangelegd dat het haast niet meer bereikbaar is.

Fred,

Dat is dus dezelfde situatie die ik aantrof 2 maanden geleden.
De watergracht kom je redelijk makkelijk overheen, tenminste met een middenformaat, en een rugzak vol met computer zooi (digitaal).
Ik vond het een zeer inspirerende omgeving.
Toen ik er was waren er weinig mensen in de omgeving en het water was bijna een spiegel.
Ik vond het zeer de moeite waard en ga er zeker weer een keer naar toe. Evenals Doel.
Ook hebben zijn we in de machine kamer van het zwembad geweest waar alle machines, meters, vaten, kleppen etc. nog staan.

Waarschijnlijk omdat ik als hollander in ons eigen land weinig van deze plekken tegenkom.
In Nederland is het de stelling dat een gebouw zo snel mogelijk van de aarbodem moet verdwijnen als het maar even leeg staat.
Er zijn weinig echt vervallen gebouwen en terreinen waar je "zomaar" kan fotograferen.

En die 3 Euro, daar kan je in nederland in een grote stad nog geen eens 2 uur parkeren :mad:

fred
06-27-2008, 08:04 AM
Voor Nederlanders is zo'n ruine idd misschien nog smullen.
Je hebt het echter niet gekend voordien.

Een beeldje zie je op de site van de helaas veeeeel te vroeg verdwenen fotovriend
http://www.paulvandepitte.be/
bij architectuur bvb het derde van 39

Probleem is met de (buitenlandse) inspirerende plekken is dat je er te weinig naar toekan op het "juiste" moment.

Hierbij refereer ik graag naar het boek van Willy Ronis (derriŤre l'objectif): je hebt ergens van iets een beeld voor ogen en dan is het "wachten" op het juiste moment. (' smorgens bvb, na valavond enzo )

Eddy DL
07-01-2008, 12:15 PM
Idd Fred, je hebt niet altijd de mogelijkheid ergens terug te keren als de omstandigheden gunstiger zijn...

argentic
07-06-2008, 05:40 PM
Probleem is met de (buitenlandse) inspirerende plekken is dat je er te weinig naar toekan op het "juiste" moment.

Dan moet je in dat gebied gaan wonen. Ik heb hier ruines te over :D
(Sorry, ik kon het even niet laten)

hka
07-07-2008, 02:42 AM
Dan moet je in dat gebied gaan wonen. Ik heb hier ruines te over :D
(Sorry, ik kon het even niet laten)

Als we de huidige regering aanhouden dan kun je binnenkort weer terugkeren want dan hebben we hier ook weer een en al ruine.:mad:

fred
07-11-2008, 02:11 PM
En hoe was de uitstap naar BelgiŽ Harry??
En toch in Hofstade geweest??

Benieuwd naar je beelden...

Groetjes

hka
07-12-2008, 03:15 AM
Heb erg genoten van deze trip en op het eerste gezicht te zien aan de negatieven zitten er wel aardige opnamen bij.
Het verder uitwerken ervan moet nog beginnen.
Hofstade niet bezocht ook al door tijdgebrek en de twijfel die was ontstaan.

obelix
06-04-2009, 04:27 AM
HKA

Ik heb je hier nooit meer over gehoord, is het eindresultaat tegen gevallen?
Waar ben je eigenlijk exact geweest dan?