PDA

View Full Version : Praten over Fotografie op dit forum

Pages : 1 [2]

obelix
09-10-2008, 04:14 AM
Heren

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een Dutch review photo's group aangemaakt in groups.
Wie interesse heeft kan daar zijn bijdrage kwijt kunne we eens zien of een en ander zin heeft in plaats van discussiėren hoe we het moeten doen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor mij zelf nog even op zoek moet naar een goede foto om erin te zetten maar een PC staat hier op zwart dus ik heb even andere uitdagingen.

argus
09-10-2008, 05:10 AM
Allez dan maar... ik heb de aanzet gegeven in de Dutch review photo's group.

G

hka
09-10-2008, 01:43 PM
Succes gewenst met dit mooie initiatief...

fred
09-11-2008, 10:45 AM
en van hieruit ook een aanzetje gegeven...
:-)

argentic
09-11-2008, 02:35 PM
Succes.

fred
09-12-2008, 12:20 PM
Succes.

Lees ik hier tussen de regels (alhoewel, er is er maar 1) "Heel veel emotionele intelligentie toegewenst!" .... ? Lol

Philippe-Georges
09-13-2008, 04:52 AM
Beste Fred,

Zoals het zich aankondigt, wordt het een nauwkeurig afwegen van de dosis intelligentie in verhouding tot emotie (of omgekeerd), zoals met de meeste dingen des levens overigens. Maar dit is natuurlijk een zeer persoonlijke mening.
En ja, ook ik wens ze veel succes (lees moed)!

't Ga jullie goed,

Philippe

P.S. Mooi werk doe je met die Rolleiflex!

argentic
09-13-2008, 08:11 AM
Lees ik hier tussen de regels (alhoewel, er is er maar 1) "Heel veel emotionele intelligentie toegewenst!" .... ? Lol

Misschien wel ;) Het is altijd een afweging of je mensen op hun berichten aanspreekt. Ik heb me daarin altijd uiterst terughoudend opgesteld. Maar soms moet je wel. En dan krijg je gegarandeerd ontevreden gezichten. Bovendien moet je dubbel oppassen wat je zelf publiceert. Ook dat is niet altijd simpel.

Dus succes gewenst aan wie zo'n nieuwe groep start :)

Jed Freudenthal
09-22-2008, 06:52 AM
Beschrijven wat je mooi vindt is makkelijk....in het waarom zit het probleem.
Hans

Hier wordt in een zin het probleem samengevat. Je kunt eenvoudig aangeven wat je mooi vindt. Maar je hebt de originele druk nodig om je daar zinnig over uit te laten. Op een kroegmeeting is dat mogelijk.
Maar dan komt de hamvraag: 'Waarom vondt je iets mooi, afschuwelijk of weet ik wat'. Een bewustwording van je gevoelens. En, in bepaalde gevallen spelen emoties een rol.
Bij deze bewustwording spelen de gevoelens zelf de hoofdrol, maar als je deze gevoelens wil omzetten in (fotografische) beelden komt een inzicht in de relatie tussen gevoel en beelden goed van pas. Ja, het is zelfs noodzakelijk om een dergelijk inzicht te hebben. Zo heeft Henri Alekan de relatie tussen de aard van het licht en de gevoelens, in zijn boek ' Des lumieres et des ombres' voor fotografie/film aangegeven.
Dat er een cultuurafhankelijkheid is in gevoelens kan haast niet anders. Als een mediterrane zon de hele dag op je hoofd schijnt, gedraag je je anders dan bii een zonnetje boven de poolcirkel.

Jed

obelix
10-07-2008, 02:59 PM
Ik doe het maar even in deze thread. Volgens mij is het nog steeds niet moegelijk namelijkom een melding uit de social group te krijgen. Dus voor wie al enige tijd er niets is geweest er staan een paar foto's bij.

Echter veel van de gene die zich hebben aangemeld hebben nog niets laten zien, is hier verandering in aan te brengen?

clogz
10-08-2008, 01:41 PM
Hallo Obelix,
Mijn foto's staan hier op Apug...hetgeen mij genoeg is en ik voel niet de behoefte ergens anders mijn fotografische probeersels ergens anders te plaatsen. Overigens blijf ik bij mijn woorden dat het niet echt makkelijk om inhoudelijke kritiek te leveren. En dit laatste klinkt echt Hollands (Fred!!!!!). De term kritiek is een beladen term. Laat ik het dus maar een analyse noemen naar persoonlijke smaak. Echter, het blijft lastig. Zucht

Hans

WITZ
10-25-2008, 09:54 AM
Sorry,
Ik sta er inderdaad bij, maar ik heb nog niets geplaatst. Ik wilde wat "analyses" (Hans/Clogz) geven, maar wat ik wilde zeggen was al gezegd.
Ik ben momenteel helemaal niet tevreden over mijn laatste resultaten. Lijkt me niet echt handig om dan wat te plaatsen.
ą Dieu,
Johan

obelix
05-12-2009, 01:47 PM
Heren,

Ik heb gisteren gemerkt dat het forum blijkbaar een update heeft gehad en dat lijkt ook een positieve invloed op de social groups gehad te hebben.
Je kan nu opmerkingen bij een foto voegen.

Ik zelf vind het navigeren in de groep nog steeds een beetje onduidelijk. Hij laat niet alles in een keer zien b.v.

Laten we in iedergeval gezamenlijk weer eens een poging wagen of het iets wil worden.

elbuveli2ETHPY
08-03-2009, 05:54 AM
Hallo Argentic,ik heb je zien bieden op een Rollei 6x6 diaprojector,heb je een voorliefde voor dat modelRollei,want er staat ook nog een P11 op marktplaats,dit voor kennisgeving.

Groetjes,

Ruud.

Merlin
08-03-2009, 06:36 AM
Ik denk dat het om de SL66 ging. Wilbert wilde al jaren een extra studiocamera en heeft al er al eentje. De SL66 is een perfecte camera voor landschappen (join the party (http://www.apug.org/forums/groups/rolleiflex-sl66-user-group.html)). Persoonlijk zou ik voor in de studio een Hasselblad aanraden, aangezien de SL66 een flitssynchronisatietijd heeft van maar liefst 1/30s, wat voor de studio eigenlijk niet geschikt is, maar wie ben ik? (Juist, Jaap.)

argentic
08-03-2009, 06:52 PM
Ik heb geboden op de SL66 omdat die van mij een doodsmak gemaakt heeft :(

Merlin
08-04-2009, 03:13 AM
Jammer. Roest in vrede.