PDA

View Full Version : E6 kleinbeeld ontwikkeling

Tjibs
07-31-2009, 06:58 AM
Goedemiddag allen,

Ik ben op zoek naar een goede, maar vooral goedkope ontwikkelingsservice voor E6. Voorheen ben ik tevreden geweest met Foto van der Graaf in Rotterdam, die stuurden het voor een vrij lage prijs naar een centrale. Echter is deze (Zo heb ik te horen gekregen) onlangs gesloten (Lees: Begin dit jaar), en zijn zij overgestapt op een andere centrale, met extreme prijzen als gevolg.
Mijn voorkeur (En film voorraad) ligt toch vooral bij E6 ipv C41, dus forceert dit mij te zoeken naar een ander bedrijf. Kwa prijs zoek ik het liefst iets onder de 5 euro voor een 36exp rol, enkel ontwikkelen. Scannen doe ik zelf. Mijn budget ligt helaas niet zo hoog aangezien ik momenteel studeer.
Weet iemand iets in de buurt van Rotterdam, Utrecht, Veenendaal, of anders met het openbaar vervoer makkelijk bereikbare plaatsen?

Alvast hartelijk bedankt.

PS: Ik heb eerdere threads doorgenomen, maar door het constant veranderen van prijzen en diensten is helaas niet alles meer relevant. Veel websites hebben ook geen prijslijst online staan.

locutus
07-31-2009, 07:43 AM
In utrecht laat ik mijn film altijd ontwikkelen bij Foto Patent, waar het 2.50 per rol is voor enkel ontwikkelen van E6 film.

Tjibs
07-31-2009, 07:54 AM
Hartelijk dank, dat is precies wat ik zoek. :) Ik kon op hun website eerder geen info vinden over ontwikkeling, maar ik ben er al wel vaker geweest voor de goed geprijsde occasions die ze er hebben. Altijd tevreden met de service? Geen krassen/oneven ontwikkeling? Wordt het uitgezonden of doen ze het zelf?

kraker
07-31-2009, 02:28 PM
Goed maar vooral goedkoop? Niet perse (of zelfs perse niet) een vaklab dus?

Ik hoor het wel als het vloeken in de kerk is, maar eerlijk is eerlijk, met de HEMA heb ik voor E6 nog nooit problemen gehad... EUR 2.75 voor ontwikkelen; hier gaat het naar Fuji Steenbergen, in andere delen van het land wellicht naar een andere centrale.

Merlin
08-01-2009, 04:29 AM
De Hema is prima voor het E6-ontwikkelen. Jaren gedaan, geen klachten. Maar ik ken dus ook geen andere aanbieders, want de Hema was prima...

btw: <quote> -- "Thispegs, thatpegs -- why can't people be happy with a sepia-tinted daguerrotype?" -- </quote>
Je mag een bronvermelding geven: Douglas Coupland (http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_Coupland)
En was de uitspraak niet ironisch bedoeld?

kraker
08-01-2009, 04:44 AM
De Hema is prima voor het E6-ontwikkelen. Jaren gedaan, geen klachten. Maar ik ken dus ook geen andere aanbieders, want de Hema was prima...

btw: <quote> -- "Thispegs, thatpegs -- why can't people be happy with a sepia-tinted daguerrotype?" -- </quote>
Je mag een bronvermelding geven: Douglas Coupland (http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_Coupland)
En was de uitspraak niet ironisch bedoeld?

Douglas Coupland, The Gum Thief, inderdaad. Ik had het idee dat-ie niet ironisch bedoeld was in het boek, maar eerlijk gezegd was het verhaal bij vlagen wat vaag, dus zeker weten doe ik het niet. Ik vond de uitspraak wel leuk.

Ook ik zou eigenlijk geen andere aanbieders van E6 ontwikkeling kennen. De HEMA doet het prima, kleinbeeld en MF.

(WAAROM ze 6x4.5 dia's wel netjes in stroken van 4 knippen, maar met 6x4.5 negatieven geen raad weten, dan weer 2, dan weer 3, dan een strook van 4, dan nog een los negatief... DAT begrijp ik niet... Maar goed, een kniesoor... 6x6 gaat wel goed, overigens.)

hka
08-02-2009, 04:03 AM
(WAAROM ze 6x4.5 dia's wel netjes in stroken van 4 knippen, maar met 6x4.5 negatieven geen raad weten, dan weer 2, dan weer 3, dan een strook van 4, dan nog een los negatief... DAT begrijp ik niet... Maar goed, een kniesoor... 6x6 gaat wel goed, overigens.)

De eerste dame, die snijdt op 2, is écht blond, de tweede (3 stuks) is donker blond en de derde (4stuks) heeft geverfd zwart haar maar de hersens zijn wel blond....:D

Merlin
08-02-2009, 01:14 PM
Er lopen drie blonde dames in het bos. De eerste zegt "Ik zou wel eens slimmerderer willen zijn". Er komt een Goede Fee overgevlogen en HOPPA ze heeft bruin haar. Whoa, zegt de tweede: "Ik wil nog slimmerderer zijn". De Goede Fee komt weer over en HOPPA ze heeft zwart haar! Whoa, zegt de derde: "En ik wil het allerslimmerdererst zijn". De Goede Fee komt weer overgevlogen en HOPPA, ze is een blonde man, die te veel met zijn neus boven de chemicaliën heeft gehangen... :munch:
("Shit, mislukt," zegt de Goede Fee)

pieterkamp
03-16-2010, 04:40 PM
Als je op het ontwikkel zakje met grote letters aangeeft dat je de negatieven niet geknipt wil hebben krijgje ze bij de hema keurig in een kokertje of op een spoeltje retour.

Bij de Hema op Texel in iedergeval.

Groet Pieter

AmsterdamMartin
03-17-2010, 03:05 PM
Kijk inderdaad niet gek op, maar ik kan je eveneens ZEER serieus de HEMA aanraden.
Geen idee waar dat ontwikkeld wordt, ik heb wel eens Fuji gelezen op deze fora.
Het huismerk-rolletje van de Hema, me dunkt dat het fuji reala is.
En zowel de E6 als de C41 komen brandschoon en met knallende kleuren terug.
Zwart-wit raad ik je daar af, echter de enige goeie betaalbare service daarvoor ben je zelf.

k.hendrik
03-20-2010, 01:21 PM
De eerste dame, die snijdt op 2, is écht blond, de tweede (3 stuks) is donker blond en de derde (4stuks) heeft geverfd zwart haar maar de hersens zijn wel blond....:D

Ho, kom niet aan de HEMA-dames ! In mijn vestiging staat een ravenzwarte schat die elke week mij meldt: nou meneer dat zien we ook niet vaak; zulke rolletjes ! Maar alles komt perfect terug zelfs mijn "620" rollen en de stinkend dure spoelen !! Even op de zak met viltstift extra groot vermelden. Mijn hartewens is dat ze de z/w film weer in het assortiment opnamen(en dan zelf ontwikkelen); vorig jaar de laatste kleinbeeld gescoord.

succes ;)

AmsterdamMartin
05-01-2010, 07:45 AM
misschien off-topic, maar ik krijg steeds meer respect voor de HEMA-dames.
Zojuist in Amsterdam stond er een vrouw voor mij die een kwartier ruzie maakte omdat ze een snoer bij haar "snoerloze waterkoker" wilde. En iemand voor mij in de rij had muurgrote afdrukken besteld van 41k digitale bestandjes, en was boos dat zijn bestelling niet was ingewilligd. Kun je je voorstellen, en alles in het platste accent wat je ooit gehoord hebt. Daarna toch vriendelijk en met een lach mij helpen. En ik maar denken dat ik het zwaar heb !

De Provia's en Velvia's waren zoals gewoonlijk perfect van kwaliteit en spotgoedkoop.

van eynde ludo
06-04-2010, 09:50 AM
Ben ik bij dat ik deze threadnu lees want heb woensdag een dia filmje afgehaald dat via spector kwam , ze vroegen er 12 euro voor , was op rol gevraagd.
Weet niet dat dit in de prijs verschild.
En hoe laten jullie het dan ontwikkelen , ingekaderd of niet , op rol of gewoon gesneden.
Ken natuurlijk niet veel van kleurontwikkeling , maar heb toch altijd gedacht dat het E6 procedé ook voor dia ontwikkeling werd gebruikt.
Ludo.:confused:

rhmimac
06-25-2010, 03:34 AM
Ben ik bij dat ik deze threadnu lees want heb woensdag een dia filmje afgehaald dat via spector kwam , ze vroegen er 12 euro voor , was op rol gevraagd.
Weet niet dat dit in de prijs verschild.
En hoe laten jullie het dan ontwikkelen , ingekaderd of niet , op rol of gewoon gesneden.
Ken natuurlijk niet veel van kleurontwikkeling , maar heb toch altijd gedacht dat het E6 procedé ook voor dia ontwikkeling werd gebruikt.
Ludo.:confused:

Ludo,

ik woon in Schoten en geef mijn diafilms (E6) steeds via de vakhandel in Edegem(De Greef) binnen voor ontwikkeling:

dan is er de keuze:
1. niet ingeraamd:ong 3 euro per rol van 36 exp ontw. kost
2. ingeraamd: 5 euro per rol van 36 exp

Ik ben zeer onaangenaam verrast 12 euro te zien voor je ontw van E6 :(

rhmimac

k.hendrik
06-26-2010, 12:36 PM
Kleinbeeld kleur die ik door de Lubitel heb gehaald krijg ik bij de HEMA keurig op rol in een kartonnen kokertje met beschermpapier, voor slechts E 2.65 per film. Hoe ze het doen voor dit geld is me een raadsel ! t'Zal iets met de Hollandsche Eenheids prijzen van doen hebben ;)

Valkir
08-04-2011, 02:18 PM
Diafilms gingen bij de Hema ook altijd goed bij mij. Heb nu een rolletje Elitechrome terug van een zaak die ze stuurt naar een Lab elders, en die is toch minder. De lettertjes horen wit te zijn, en nu zijn ze paarsig.
C41 heb ik opgegeven bij de Hema, met de set van Rollei Digibase kwamen die er zoveel beter uit. Bij de Hema kreeg ik toch te vaak bleke negatieven terug jammer genoeg.
Maar door de goede verhalen en berichten hier denk ik er toch aan weer eens een rolletje naar ze toe te brengen.

Toen de 1 uur service automaat er nog stond bij de Hema in Gouda was de kwaliteit nog goed. Ik was wel bijna de enige die er nog gebruik van maakte, op de laatste dag dat ze hem gebruikten kreeg ik mn filmpje gratis :D