PDA

View Full Version : Pampus

argentic
06-26-2004, 04:24 AM
Een tip voor deze zomer. Boven Muiden ligt het eiland en oude verdedigingswerk "Pampus". Het is een soort ondergrondse kazerne in een grote ronde loopgraaf. Het doet denken aan Fort Boyard en is naar mijn mening erg fotogeniek

Je gaat er met de veerboot naartoe vanuit Muiden en kunt er overdag naar hartelust fotograferen.

Gilbert

Huib
07-19-2004, 01:16 PM
Een tip voor deze zomer. Boven Muiden ligt het eiland en oude verdedigingswerk "Pampus". Het is een soort ondergrondse kazerne in een grote ronde loopgraaf. Het doet denken aan Fort Boyard en is naar mijn mening erg fotogeniek

Je gaat er met de veerboot naartoe vanuit Muiden en kunt er overdag naar hartelust fotograferen.

Gilbert
Hoe toegankelijk is het fort? mag je er in of mag je alleen maar van een afstandje kijken?

huib

argentic
07-21-2004, 05:50 PM
Hoe toegankelijk is het fort? mag je er in of mag je alleen maar van een afstandje kijken?

huib

Nee hoor. Het fort behoort nu blijkbaar toe aan een stichting, en je koopt een dagkaartje. Vertrek is vanaf een kasteel (volgens mij het muiderslot). Eenmaal op het eiland kun je overal in en op om te fotograferen zoals je goeddunkt. Overigens is de stichting bezig stukje bij beetje het fort te restaureren. Maar de half verweerde stukken zijn natuurlijk het fotogeniekst. Dus niet te lang wachten.

Gilbert