PDA

View Full Version : Hexar

Pages : [1] 2

argentic
07-10-2004, 09:24 AM
Zijn er hier Konica Hexar gebruikers?

Gilbert

Fotowillem
08-27-2004, 07:02 AM
Zijn er hier Konica Hexar gebruikers?

Gilbert
Neen geen Hexar, daar heb ik wel een poosje van kunnen genieten, toch ben ik over gegaan op een nog fijnere meetzoeker de "Mamiya 6 MF" 6x6 met daarop altijd de fijne 50mm. Een dijk van een camera, weegt met lens nog geen kilo en je stopt hem zo in je fotovestzak :-)

Groet,

Willem

http://www.fotowillem.com

Ivo
08-27-2004, 05:01 PM
Hoi, ik heb vandaag staan twijfelen (al voor de tweede keer) of ik de Hexar RF zou nemen. De eerste keer is de keuze gegaan naar een Contax G2 en vandaag is mijn keuze gevallen voor de Leica M4-P.
Nadeel van de Hexar vind ik de beperkte range van beschikbare lenzen. Maar ik heb foto's gezien van de Heaxr RF, nou mooi hoor!!

clogz
08-27-2004, 05:36 PM
Geen verkeerde keus, Ivo

argentic
08-28-2004, 01:29 AM
Hoi, ik heb vandaag staan twijfelen (al voor de tweede keer) of ik de Hexar RF zou nemen. De eerste keer is de keuze gegaan naar een Contax G2 en vandaag is mijn keuze gevallen voor de Leica M4-P.
Nadeel van de Hexar vind ik de beperkte range van beschikbare lenzen. Maar ik heb foto's gezien van de Heaxr RF, nou mooi hoor!!

Ik ken de Hexar RF niet persoonlijk, maar ik had begrepen dat je er gewone M-Leica lenzen op kon gebruiken. Of vergis ik me?

G.

fred
08-28-2004, 03:15 AM

Waarom geen Mamiya 7 II met 43mm of 65mm lens?
Mooie combinatie!

Fred

Fotowillem
08-28-2004, 06:52 AM
Mooie combinatie!

Fred

Een wel heel erg mooie combinatie !!

peterh
09-08-2004, 07:07 AM
Ik ken de Hexar RF niet persoonlijk, maar ik had begrepen dat je er gewone M-Leica lenzen op kon gebruiken. Of vergis ik me?

G.

(waarschuwing: informatie uit de derde hand)

Dat is een heet hangijzer geweest. Met name Erwin Puts (die gelukkig erg neutraal is, en helemaaaal geel Leica-aanbidder of zo ;)) heeft geprobeerd de wereld te doen geloven dat dat niet kan. Dante Stella heeft uiteindelijk het verhaal met een technische uiteenzetting naar het rijk der fabelen verwezen:

http://www.dantestella.com/technical/flange.html

peter

ps: ik heb geen Leica, en ook geen Hexar. Alleen maar een Minolta CLE. En die doet 't ook best aardig.

Luc
09-15-2004, 07:07 AM
Hi,

Ik heb een Konica Hexar AF, maar voor de RF verkies ik 'the real thing'.

Groeten

Luc

reinierv
04-26-2005, 05:31 AM
Ook ik heb een AF en een M6je erlangs ;-)

AF is een super kamera en steeds de keuze als ik niet zelf wil focussen/lichtmeten en toch een superlensje wil (hetgeen GEEN kopie is van een M lens, dat is een fabeltje)

Marco Peereboom
11-08-2005, 12:41 PM
Mooie combinatie!

Fred

Dat is 'n droomcamera!
Tenzij je veel fotografeert bij avaible light. Daar is ie natuurlijk wat minder geschikt voor...

Breunes
11-08-2005, 01:45 PM
Tenzij je veel fotografeert bij avaible light. Daar is ie natuurlijk wat minder geschikt voor.

Daar is tie juist geschikt voor. Ik schiet met m'n 7 gerust 1/15 uit de hand.

Marco Peereboom
11-08-2005, 03:49 PM
Ja oké, maar ik bedoel eigenlijk die avaible light-situaties waar f-openingen van 1,4, en 2,0 je redding zijn. En die Mamiya-lenzen beginnen toch vanaf f4?, meen ik.

Maar 'n juweel van 'n camera. :rolleyes: Tuurlijk. Ik heb zelfs gelezen van iemand die nog met 1/4 uit de hand schoot met die M7.

Frits Flits
11-09-2005, 10:55 AM
Op 6x7 wordt de scherptediepte met 1.4 wel erg klein.

fred
11-09-2005, 12:56 PM
Leica M7 :) ?

is trouwens M7II, neen?

Marco Peereboom
11-09-2005, 01:48 PM
Op 6x7 wordt de scherptediepte met 1.4 wel erg klein.
Ook dat.
Daarom doe ik zelf availble light alleen met m'n kleinbeeldcamera Nikon FM2. Maar ik hoop met 'n jaartje op de Leica M7 over te stappen.

Leica M7 :) ?

is trouwens M7II, neen?
Ja, dat is natuurlijk de correcte naam. Mamiya bracht in '95, de voorganger van de M7II op de markt, de M7.

Michiel
11-24-2005, 01:28 PM
Als meetzoeker heb ik een Yashica Electro G. Geen Leica of Konica maar met een vaste 45/1.7 lens van zeer goede kwaliteit.De centraalsluiter maakt het een prima camera voor lange sluitertijden uit de hand en diafragmavoorkeuze geeft wat extra gemak. Plaatjes die je schiet zijn goed belicht en zo scherp als je zelf wil.
Ze zeggen wel eens 95% Leica kwaliteit voor 5% van de prijs. Hij was ook 25,-

helder
11-24-2005, 02:45 PM
Ik heb een Konica Hexar Silver met vaste 35 mm lens. In de camera zit teveel electronica en op de camera teveel knopjes met mogelijkheden. Maar het lensje is absoluut hoge Leica kwaliteit. De zoeker haalt het echter niet bij de leica zoeker.
Gewoonlijk gebruik ik de M6 maar voor regen, strand en zee de Hexar. Een prima ding, zeker voor die prijs!

gr Sip

BBMOR
11-26-2005, 01:58 PM
hello

ja gelukkige bezitter van een Hexar RF maar met Leica lenzen
geweldig goed

jm

laptoprob
01-09-2006, 01:16 AM
Hoi, ik heb een Hexar en na wat proeftijd heb ik mijn M2 verkocht. De snelheid van werken is geweldig. Ik heb alleen Leica, Canon en Voigtlander glas.

Hij is alleen wat te heftig geschud in Kenia, dus hij ligt in de lappenmand. Overigens had mijn Bessa T ook moeite daar.
Grote vraag uiteraard - hoe had de M2 het uitgehouden? Met stof en het zware schudden?