PDA

View Full Version : Vlindertuin

argentic
07-14-2004, 01:38 PM
Dierentuinen zijn natuurlijk altijd een fotogenieke plek. Maar de vlindertuin in de dierentuin van Emmen is echt uitzonderlijk. Misschien zijn er ook zulke tuinen in andere dierentuinen, maar ik ken alleen degene in Emmen. Honderden prachtige tropische vlinders die je vaak op enkele centimeters afstand kunt fotograferen. Zelfs met staief. En dat in een kas waarin alleen al de tropische planten menige film waard zijn.

Een aanrader.

Gilbert

Tim Vriend
12-16-2004, 09:45 PM
Ook in artis amsterdam heb je zo'n tuin...
Redelijk groot en ook heel erg tropisch aangelegd met groote vijvers...
Mooie tropische vissen ook...

Inderdaad een mooie gelegenheid om eens langs te gaan en zeker de moeite waard...

Breunes
12-16-2004, 11:21 PM
Burgers Zoo is ook leuk, daar is het mogelijk foto's te maken waarvan de bekijker zal denken dat je bv in de woestijn bent geweest.

Adri van Loenhout
01-26-2005, 03:34 PM
Vlindertuin De Berkenhof in Kwadendamme (omgeving Goes) is ook fantastisch. Kassen met een diversiteit van inrichting. Cactussen, tropische planten enz. Niet duur en een goed restaurantje. Zie www.vlindertuindeberkenhof.nl

Willie Jan
07-05-2005, 10:04 AM
net boven Dinant aan de oostelijke zijde van het riviertje is ook een leuke vlindertuin in kassen ondergebracht. weet zo niet direct de naam meer...

argus
07-05-2005, 10:07 AM
Klopt maar ik ben er nog niet geweest. Kan je daar vrij (=rustig) fotograferen?

G

Willie Jan
07-08-2005, 08:03 AM
ik ben daar zo'n 7 jaar geleden geweest, en kon daar vrij rondlopen/foto's maken. Het was er niet zo druk.