PDA

View Full Version : Ontwikkelen kleurnegatief (C41), waar?

Walter
08-03-2010, 02:57 PM
Ik woon in Rotterdam en ben op zoek naar een betrouwbaar adres om kleinbeeld kleurngatief films te laten ontwikkelen. Sommige zaken laten hun films bij CeWe ontwikkelen, en die komen altijd terug met een bonte verzameling krassen en vuil (de zaak waar ik dit liet doen gaf zelf toe dat ze nooit hun eigen films bij CeWe laten ontwikkelen). Bij een ander die zelf een processor heeft staan kreeg ik ze films met een gruwelijke groenzweem terug, waardoor ze ook volkomen onbruikbaar waren. Het Beeldgebouw levert kwaliteit maar is voor mij (zonder auto) lastig te bereiken. Iemand een goed adres?

Luc
08-04-2010, 10:17 AM
Ik woon in Belgie en ken geen adres in Rotterdam.
Heb je al overwogen om zelf te ontwikkelen? Het is eenvoudiger dan het lijkt.

Walter
08-07-2010, 04:40 AM
Ik woon in Belgie en ken geen adres in Rotterdam.
Heb je al overwogen om zelf te ontwikkelen? Het is eenvoudiger dan het lijkt.

Misschien wel een idee, ik heb 30 jaar zwart wit ontwikkeld, dus kleur moet ook wel kunnen. Met welke merken (tetenal, Amaloco, ...) heb je goede ervaring?

maarten m
08-07-2010, 04:52 AM
hema?

Luc
08-07-2010, 05:55 AM
Ja, ik heb intussen een 20-tal kleurfilmen ontwikkeld. Ik gebruik de Tetenal set. Ik heb mijn ervaringen hier (http://www.apug.org/forums/forum72/75988-zelf-c41-kleur-negatief-fil-s-ontwikklen.html) gedeeld. Maar dat heb je waarschijnlijk al wel gelezen.

clogz
08-08-2010, 09:14 AM
Wellicht kan CameraProfessional in het Groothandelsgebouw je films ontwikkelen voor je.

Ruud
08-08-2010, 09:46 AM
fotohuis ROVO in Ned doet het tegenwoordig
nieuw opgezet door hem

chrismoret
08-08-2010, 09:52 AM
In Delft gaan ze naar de Hema. Geen klachten, en redelijk geprijst. Maar de mevrouw van het fotolab(je) vertelde laatst dat ook bij Hema begint te rommelen, en dat ze toch gaan overwegen om te stoppen met traditionele (lees echte!!) films

Walter
08-09-2010, 01:50 PM
Dat kan Camera professional zeker, probleem is dat je de films met krassen en vuil terugkrijgt (ze maken gebruik van CeWe). Ik heb daar een paar keer over geklaagd en ze erkennen het probleem. Helaas mogen ze van het management niet naar een betrouwbaar adres gaan. Zelf brengen ze hun films naar het beeldgebouw.

atmoshpere
08-13-2010, 07:07 AM
Het Beeldgebouw levert kwaliteit maar is voor mij (zonder auto) lastig te bereiken. Iemand een goed adres?

pak de fiets of de bus. beeldgebouw is naar mijn idee de beste optie in Rotterdam (eo).