PDA

View Full Version : Kleurpapier niet meer leverbaar?

WITZ
06-08-2011, 02:00 PM
Ik wilde kleurpapier van Fuji (Crystal Archive) bestellen bij foto den Boer in Amsterdam (Wolt is ermee gestopt) Krijg ik een mail dat Fuji gestopt is met dat produkt. Ze zijn nu voorraad aan het opmaken.
Mooi is dat, Kodak is al een tijdje geleden gestopt, nu Fuji ook al.
Zijn er nog andere leveranciers?
Doen ze het nog wel in het buitenland?
Wie kan mij verder helpen?

Johan

gary mulder
06-09-2011, 02:05 AM
Er is al langer sprake van dat fuji alleen maar papier op rollen zou leveren. Andere verhandelaars versnijden en herpakken het in dozen losse vellen. Verkrijgbaar bij o.a. http://www.novadarkroom.com. Zelf gebruik ik al een aantal jaren alleen maar op rol. De laatste levering ± 6 maanden geleden was (nog) zonder problemen.

Marco B
06-09-2011, 03:21 AM
Grappig, stond net in de winkel een paar dagen geleden, toen ze volgens met jouw vraag bezig waren. Ik hoorde ze praten over dat papier. Foto Den Boer heeft het volgens mij ook al een behoorlijke tijd niet meer op voorraad gehad, wel kleuren (dia-)film van Fuji op alle formaten tot 4x5 inch.

Balen voor jou, maar het verbaast mij niet. Op Z/W gebied heeft Foto Den Boer nog wel bergen papier liggen, maar daar schiet je niks mee op.

WITZ
06-10-2011, 09:19 AM
Er is al langer sprake van dat fuji alleen maar papier op rollen zou leveren. Andere verhandelaars versnijden en herpakken het in dozen losse vellen. Verkrijgbaar bij o.a. http://www.novadarkroom.com. Zelf gebruik ik al een aantal jaren alleen maar op rol. De laatste levering ± 6 maanden geleden was (nog) zonder problemen.

@ Gary,
Waar bestel jij je papier op rol? Het is nogal een investering (denk ik)
Snijd je het zelf in de juiste maat?
ga je uit van één breedte en versnijd je dan in je eigen maten?

Johan

gary mulder
06-10-2011, 10:15 AM
Kleur papier is aanzienlijk goedkoper dan ZW papier. Maar ondanks dat zijn het leuke bedragen. Mijn doorloper is 55 cm breed en dus heb ik rollen van 51cm bij 90 meter. Met een rol dispenser is het gemakkelijker werken dan met losse vellen. Bestellen bij de locale fotoboer die een fuji frontier heeft. Daarom kan hij het makkelijk mee laten komen met zijn andere bestellingen. Wel zorgen dat je het analoge papier krijgt.