PDA

View Full Version : Abdij ruine van Villers-la-Ville (B)

Huib
10-15-2004, 05:00 AM
Hoi,

Aanbevelens waard is de abdij ruine van Villers.

Een uitgebreid complex (uitgebreider dan Orval) met volop mogelijkheden voor fotografie.

Bij binnenkomst werden we tegengehouden, gezien onze uitrusting dacht de dame aan de kassa dat we pro's waren. Na haar overtuigd te hebben van ons amateurschap sloeg de toon om en bood ze s'middags zelfs aan om de spullen tijdens de lunch in haar kantoor achter te laten zodat we het niet hoefden mee te slepen.

Tip: ga niet direct fotograferen, verken de site eerst!

Villers-la-Ville (Gemeente Nijvel) vind je op de lijn Brussel/Charleroi, meer info: www.villers.be (http://www.villers.be)

Huib

biloko
03-18-2005, 07:38 AM
Ook een van mijn inspiratie plekken... Heb daar veel plezier (met foto) gehad... Kijk bijvoorbeeld op http://users.swing.be/charles.lemaire/photo2.html#VILLERSLAVILLE met photos van een dag met te veel mist om normale foto te doen...

biloko
03-18-2005, 07:40 AM
Was nog iets vergeten.... Villers-la-ville is in de gemeente Villers-la-ville... niet Nijvel...

PieterB
09-08-2005, 09:20 AM
Inderdaad prachtige site! Ben er afgelopen zondag gaan fotograferen, overdag dus het licht was wel niet zo bijzonder (beetje te contrastrijk vond ik...)

Daarnet de hele serie afgedrukt, zitten er toch een drietal (op 40) bij die ik groot wil afdrukken....

Ps (en off-topic hier): enorm geschrokken van het aantal zilverresten in mijn flessen fixeer, wist niet dat dat zo enorm was (de brokjes kwamen eruit bij het spoelen en het wat te laat om te vermijden dat dat hier naar het grachtenstelsel verdwijnt :s)

Marc Leest
09-08-2005, 02:08 PM
Daarnet de hele serie afgedrukt, zitten er toch een drietal (op 40) bij die ik groot wil afdrukken....

Laat zien ... Laat zien ...

:)

M.

PieterB
09-08-2005, 02:24 PM
Not yet, en de eerst prints waren heel snel op die pakken oud papier die nog liggen had ;)
de goede neem ik wel eens mee of plaats ik wel online, maar ik ga ooit toch eens moeten terugkeren ... voor trouwfoto's prachtige locatie :)

Huib
09-09-2005, 06:18 AM
... voor trouwfoto's prachtige locatie :)

bwoah! trouwfoto's maken op een plek waar vroegere bewoners hun gelofte van kuisheid aflegden.......

PieterB
09-10-2005, 05:47 AM
lol en jij denkt dat al die lekenbroeders daaraan zich steeds hielden :)

biloko
09-13-2005, 03:42 PM
voor trouwfoto's prachtige locatie :)
Meestal door "baroque" mensen bekend... Heb zelf eens een princesse en iemand met een boog in de ruines ontmoet...