PDA

View Full Version : Zeche Zollverein (BRD)

Huib
10-15-2004, 04:43 AM
Hoi,

Zeche Zollverein is een stilgelegde Cokes fabriek in Essen (Rurgebiet). Vrij toegangkelijk. Niet alles is tot op korte afstand benaderbaar. Heel uitgebreidde site die uit meerdere onderdelen bestaat die op enkele honderden meters van elkaar liggen. Binnenkant van gebouwen is alleen met een gids te bezoeken, heb mij laten vertellen dat het de moeite waard is.

Voor de oplettende fotograaf zijn er leuke en verrassende dingen te zien.

Info: http://www.zollverein.de/start.php

Huib

fred
10-15-2004, 11:59 AM
Hoi,

Zeche Zollverein is een stilgelegde Cokes fabriek in Essen (Rurgebiet). Vrij toegangkelijk. Niet alles is tot op korte afstand benaderbaar. Heel uitgebreidde site die uit meerdere onderdelen bestaat die op enkele honderden meters van elkaar liggen. Binnenkant van gebouwen is alleen met een gids te bezoeken, heb mij laten vertellen dat het de moeite waard is.

Voor de oplettende fotograaf zijn er leuke en verrassende dingen te zien.

Info: http://www.zollverein.de/start.php

Huib

Is dit een suggestie Huib om er naar toe te rijden?

Huib
10-15-2004, 01:29 PM
Fred,

ikzellf vind het een interessante site om te bezoeken, die ene dag was veel te kort, want we waren slechts op een plek (het complex waar de cokesovens staan).

Huib

juw
10-15-2004, 03:08 PM
Is dit een suggestie Huib om er naar toe te rijden?

h'mm.

Ziet er goed uit.

Wanneer iemand over een week of drie zin heeft om mee te rijden vanaf omgeving Eindhoven.......

Groeten.

Johan.

Huib
10-16-2004, 04:34 AM
Johan,

zou wel willen maar rond die tijd zit ik ergens tussen Etretat en Cap Gris-nez.

Groet,

Huib

Ps. eten helmondenaren nog steeds katten? :-)

juw
10-17-2004, 02:06 PM
Johan,

zou wel willen maar rond die tijd zit ik ergens tussen Etretat en Cap Gris-nez.

Groet,

Huib

Ps. eten helmondenaren nog steeds katten? :-)

Ach wat jammer voor je, zou dit weekend of volgend weekend ook wel willen, maar ja, ik zit net onder New York :-) Wat een prachtige herstkleuren !! Maar 'ff wat dia film zien te vinden (Wallmart op de hoek had niets :-| )

Maar ik ben flexibel kwa tijd (In tegenstelling tot de photokina, heb die mensen netjes opgebeld of ze de beurs 'ff wilden verplaatsen i.v.m. voorbereidingen, wat denk je, ik was niet de enige die wilde komen ..)

Eneeeehh, ik ben geen geboren Helmondenaar, dus mij maak je er niet kwaad. Maar ik schiet graag katten (maar verspil er geen film aan, de luchtbuks staat netjes naast de tuindeur :-), helaas, sinds dat ding er staat geen kat meer gezien die overdag de planten aan't bemesten was.)

Groeten.