[size=2]Ik ben bezig met het bouwen van een nieuwe doka. Ik heb een betonnen vloer. Wat kan ik het beste op de vloer leggen, tegels, laminaat, rubber, zeil, linoleum? Of toch maar beton laten? Wat hebben jullie?
[/size]
Printable View
[size=2]Ik ben bezig met het bouwen van een nieuwe doka. Ik heb een betonnen vloer. Wat kan ik het beste op de vloer leggen, tegels, laminaat, rubber, zeil, linoleum? Of toch maar beton laten? Wat hebben jullie?
[/size]
Ik gebruik 'el cheapo' tapijt uit de alles aan €2.50 winkel. Indien vuil, onmiddelijk de ton in en een andere kopen.
Zelf ga ik ook een goedkoop tapijt leggen. In het laatste handboek dat ik las schreven ze dat het vooral niet mogelijk mag zijn uit te glijden bij het morsen van vloeistoffen.
Zo'n zwarte tegels die je in de Brusselse metro vind lijkt me wel ideaal.Quote:
Originally Posted by Merlin
Weet me te zeggen Pieter, waar je ze aankoopt! :-)
fred
Zou je zeker geen tapijt oid aanbevelen ivm stof en bij soppen van chemie gelijk vlekken of gaten. Linoleum of rubbertegels lijkt mij de meest ideale oplossing. Zelf heb ik ook rubbertegels (zwart) in de doka. Niet glad en als er wat stof ophoping plaatsvindt zie je het ook meteen en kun je maatregelen nemen.Quote:
Originally Posted by Merlin
Die rubbertegels, waar heb je die op de kop getikt?
In mijn DoKa ligt zeil. Goed stofvrij en schoon te houden. Als ik iets mors, dweil ik het gelijk op.
Bij een tapijthandel. Een zgn. dumppartijtje. Zijn tegels van formaat 25 x 25 cm. Makkelijk zelf te leggen.Quote:
Originally Posted by argus
Ik bedoel niet echt een tapijt uit stof, eerder iets synthethisch. Alhoewel - dit is misschien gevaarlijk?
Gewoon zeil. Makkelijk schoon te maken.