nogmaals is een philips 712
Printable View
nogmaals is een philips 712
euro 9,50 dus incl btw geen europ
Dat kan wel kloppen dat die lamp inmiddels €10,- kost. Kwam afgelopen dagen nog een amberkleurige lamp ergens in mijn doka tegen die ik zo'n 30 jaar geleden gekocht moet hebben. Het prijskaartje erop gaf aan dat deze destijds Hfl 6,90 gekost heeft. Aangezien de prijzen van vele artikelen elke 10 jaar zo'n beetje verdubbelen kun je stellen dat deze lampen niet écht veel duurder geworden zijn.
Ik huldig hier meestal het motto beter te duur dan niet te koop!
Dat heb je inderdaad met die LED verlichting. Hetzelfde geldt ook voor spaarlampen en TL-licht, die om die reden uit mijn DOKA geweerd worden!
Zeer gevaarlijk bij laden van filmkassettes of een ontwikkeltank, of ontwikkelen in open baden.
De Philips Deco LED kost in de Gamma net geen 8 euro. Ik vond er ook een daglichtlamp (60W, klassieke peer) en heb er me eentje meegenomen ter evaluatie. Ik moet er wel nog een dimmer opzetten.
Ik kan nog een tijdje voor met mijn doka-lampen, 'k heb er een goed jaar geleden een 6-tal kunnen aanschaffen aan redelijke prijs.
Groeten,
Geert
Bij dit soort lampen is 't belangrijk dat de schakelaar in de spanning dragende draad zit. Of nog beter dat er een 2 polige schakelaar niet te ver van de lamp vandaan zit. De draden kunnen als antenne werken en een in de buurt aanwezige gsm mast doet dan de rest. Maar dit is allemaal theorie. Zal zelf toch ook eens kritisch kijken naar de tl lamp die in mijn doka aan 't plafond hangt.Quote:
Dat heb je inderdaad met die LED verlichting. Hetzelfde geldt ook voor spaarlampen en TL-licht, die om die reden uit mijn DOKA geweerd worden!
Zeer gevaarlijk bij laden van filmkassettes of een ontwikkeltank, of ontwikkelen in open baden.
Als je bij het "oudere" type TL-buizen last hebt van nagloeien is de oplossing inderdaad om de polen om te wisselen. Bij de nieuwere typen TL (met de dunnere buizen) lukt dat minder goed of zelfs helemaal niet en blijf je zitten met nagloeien. Derhalve heb ik die TL's er weer uitgegooid en de oudere weer geïnstalleerd. Daarna geen last meer gehad van sluieringen of andere defecten.
Ik heb een LED verlichting in houder gekregen ,rood ,totaal 3 watt
er zitten meerdere leds in . voor prof gebruik
heb ik gratis
zal deze meenemen naar nijmegen
wie interesse heeft kan deze uitproberen.
\ruud.
Na wat zoeken ben ook ik de lamp met de naam deco led light red van Phillips tegengekomen. Kan dit ding werkelijk dienen als vervanging van de originele rode dokapeer?
ik heb een natrium osram lamp gekocht voor 25 euro.
Bevalt me prima qua helderheid en ze beweren dat ze heeel lang meegaan!
op marktplaats was er iemand die ze aanbood
(zoek op Osram dokalamp )