Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,911   Posts: 1,521,601   Online: 879

Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 27

Thread: ORWO FILM

Shooter
    Multi Format

ORWO FILM

Noen som aner hvor man kan handle Orwofilm bulk i Europa? Den kan skaffes fra USA, men da koster den sikkert mer med to turer over ponden. http://www.flickr.com/photos/2698328...7628475542803/

Jerevan's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    www.dancan.dk eller kolla med www.filmotec.de direkt.
    “Do your work, then step back. The only path to serenity.” - Lao Tzu

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Ser ut som en spennende film det der Helge Sverre. Eksemplet i HC110 sang, ikke verst den i Rodinal heller. Hva tror du om følsomhet? 80 ISO?

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Johs's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Jeg fremkalte min siste NP27 for to dager siden i Rodinal, dessverre ingen igjen!!!! Aslak og jeg var inportører for Orwo i Norge på 80 tallet. Min interesse for Orwo har sørget for at jeg har fulgt med på deres hjemmeside og har registrert de to negative filmene deres for mange år siden.
    De produserer jo også film for Rollei. Ønsker meg denne filmen i 120 og dobbelperforert for mine Hasselblad 70 magasiner. Til min Linhof super Technika 6X9 har jeg bakstykke for sammen 70mm perforerte filmen.
    Ja, jeg ønsketenker om min fremtid i B&W verden med min nye nyttårsgave til meg selv, EN UBRUKT HB 205 TCC ( Demo), 2 magasiner, 50/2,8. 80/2,8. 250/4 og en 2X. Min første film i denne var en Orwo NP27, den siste jeg hadde igjen.
    Johs

Shooter
    Multi Format
    Jeg reflekterer seriøst på å prøve denne filmen. Har vært i kontakt med den danske leverandøren, som holder til på Gran Canaria. (dancan.dk).
    Jeg benyttet Orwo i mengder på 80-tallet, både privat og i jobsammenheng. Og jeg var meget fornøyd med den. Jeg håper den nåværende film har arvet egenskaper fra den gamle. Blir tydeligvis produsert på det gamle maskineriet.
    Ezzie: De to typene leveres for ISO 100 og 400.
    Attached Thumbnails Attached Thumbnails 6432632473_63f16f43f2_m.jpg  

Shooter
    Multi Format

Mer Orwo....

Litt mer for spesielt interesserte.
    Attached Files

Ezzie's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    186
    Har sett en del ORWO UN54 på flickr i det siste, i HC110 og Xtol. Et eksempel på det siste her: http://www.flickr.com/photos/2698328...n/photostream/

Og jeg synes det rocker veldig. Dette må du prøve Helge Sverre.

DIY 4x5 | DIY 6x17 | DIY 6x24 anarmorphic pinhole | Pentax' SV & SP 1000 | Rolleiflex | Kalloflex | Weltix | Royal 35-M | Leica M4-2 | Polaroid 250 | Polaroid 110A / 600SE conversion | DIY Polaroid View | DUO Polaroid TLR | Vito CL | Pentacon SIX | Kiev 6C | Canon EF | Mamiya 1000s

My Blogspot
    My Flickr
    My APUG Gallery

Shooter
    Multi Format
    Ezzie: Ja, takk i like måte. Artig at du også har oppdaget serberen Goran Basaric, dyktig prof portrettfotograf. At han er noe hekta på Nye Orwo er vel ikke unaturlig da han trolig er vokst opp med disse jernteppefilmene Fortepan (Ungarn), Orwo (Wolfen DDR) og delvis Efke (Croatia).
    Men jeg tror også det er andre omstendigheter enn film som bestemmer bilders kvalitet. Ikke minst motivmiljøene, han bor jo midt i smørøyet (Vancouver BC). Jeg var der noen ganger og kan forsikre at der rant filmene lett gjennom kamera.

Forøvrig tok jeg fri et par timer i dag og kjørte ut en film (135-36). Lyset er vendt tilbake, men inspirasjonsglød uteble - ikke noe Vancouver her. Plutselig fant jeg meg stående fremfor ett av dine motiver. Iboende beskjedenhet tilsa at jeg dro videre uten å si click!

Good photo luck. Vh h.....

Shooter
    Multi Format
    ORWO - ORWO... Jeg driver og skanner mine gamle negativer og forbauses mye over kvaliteten på de ORWO-filmene jeg brukte mye av på 80-tallet. Så lever altså ORWO fortsatt, og jeg bestemte meg for å ta kontakt. Her er det hyggelige svaret ):

Dear Mr. ...

Thank you very much for your inquiry.

ORWO UN54 (100 ASA) 35 mm/30,5 m 29,85 EUR/roll
    ORWO N74 plus (400 ASA) 35 mm/30,5 m 43,81 EUR/roll

Shipping costs (incl. PayPal costs): 47,85 EUR

Summary: 121,51 EUR

Please send a confirmation for making of a pro forma invoice.
    Do you want to use the films as photo film?

Best ragards,
    Frank Böhme
    filmotec@filmotec.de

Ingen nøling her, jeg har allerede sendt min bestilling og venter spent.

Mvh Helgesverre

Johs's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Kan du spørre Frank B. om 120 og storformat film? Jeg trenger sårt 70mm dobbelperforert film

Page 1 of 3 123 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin