Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,524   Posts: 1,543,896   Online: 967

Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 17 of 17

Thread: DESTILLERT VANN

Swellastic's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Kvar får ein egentleg tak i destillert vatn/batterivatn I Noreg? Biltema eller noko slikt? Eg har enkelt og greit berre samla regnvatn til framkalling av film og papir, men det er jo ein litt keisam framgangsmåte.

Jerevan's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    9
    Quote Originally Posted by Swellastic View Post
    Eg har enkelt og greit berre samla regnvatn til framkalling av film og papir, men det er jo ein litt keisam framgangsmåte.
    Om du inte bor i Bergen så tar det väl tid att ordna vatten till framkallningen?

Jag kan tänka mig att Biltema eller en bensinstation kan ha batterivatten.
    “Do your work, then step back. The only path to serenity.” - Lao Tzu

Shooter
    Multi Format
    Images
    5
    jeg bor ikke i Norge, men i Luxembourg hvor vandet fra hanen er godt og velsmagende. Har aldrig brugt destilleret vand til mine kemikalier, men bruger det altid som sidste hold skyllevand når jeg fremkalder film - ikke andet skyllemiddel - og mine film har bogstaveligt talt ingen kalkpletter. Jeg køber en dunk med 5l i supermarkedet - det bruges bl. a. til strygejern og koster 1,25 euro.
    Peter

Shooter
    8x10 Format
    BTE: jeg er overbevist om at du selger drikkevannsrenser som er bra, men det kan vel ikke erstatte destillert vann?

Shooter
    Multi Format
    Hei Øyvind , nei jeg er vel ikke sikker på om destillert vann heller er nødvendig. ,) sender deg en meld

BTE

Shooter
    Medium Format
    Images
    4
    Hej.

Har ikke læst tråden men her er et svar:

I Danmark kan man ikke få destilleret vand, men på apoteket kan du få STERILT vand, som er endnu bedre. Her er det billigt, 15DKK/NOK pr. liter. Så hvis du vil være sikker på helt rent vand er det en mulighed.

Shooter
    Medium Format
    Images
    4
    Quote Originally Posted by phelger View Post
    jeg bor ikke i Norge, men i Luxembourg hvor vandet fra hanen er godt og velsmagende. Har aldrig brugt destilleret vand til mine kemikalier, men bruger det altid som sidste hold skyllevand når jeg fremkalder film - ikke andet skyllemiddel - og mine film har bogstaveligt talt ingen kalkpletter. Jeg køber en dunk med 5l i supermarkedet - det bruges bl. a. til strygejern og koster 1,25 euro.
    Peter
    Det du har købt er helt sikkert demineralisret vand, ikke destilleret (men jeg tror ikke det gør den store forskel - bare der ingen kalk er i).

Page 2 of 2 FirstFirst 12

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin