Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,907   Posts: 1,521,424   Online: 1064

Results 1 to 10 of 10

Shooter
    35mm

Har noen sendt eksponert film til utlandet med posten? (norge)

Har noen av dere sendt eksponerte filmruller til utlandet for fremkalling?

Brukte dere posten?

Noen problemer med fogging eller lignende?

Kodak tri-x 400 hvis det er av betydning.

Skal begynne å sende film til Ungarn. Posten gir ikke et klart svar. Undersøker også med
    UPS nå.

Helinophoto's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    19
    Ikke sendt noe personlig, men har fremkalt film via japanfoto, som så sendte ting til Tyskland, (Velvia).

Tror man kan merke "Photographic materials, do not x-ray" eller liknende, så det stod på en pakke med fotopapir som jeg fikk for ikke så lenge siden.
    UPS vil nok kunne svare nærmere på hvordan de gjør dette internt, synd de tar seg så godt betalt for frakten da

Er det noen spesiell grunn til at du ikke fremkaller filmen selv? Trenger ikke mange ting for å gjøre det.
    -
    "Nice picture, you must have an amazing camera."
    Visit my photography blog at: http://helino-photo.blogspot.com

Shooter
    35mm
    Takker for tipset!

Har alt jeg trenger og har fremkallt alt selv frem til nå men pga problemer med varierende romtemperatur, reising og tid så velger jeg å sende det bort.

sandermarijn's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    11
    Last Summer I sent 10x exposed undeveloped Neopan 400-120 from Norway to Holland, using an ordinary envelope posted to 'posten'. No problems with fogging or anything, but maybe I was just being lucky .

Shooter
    35mm
    Thank you!

It eases my mind a bit to hear that you had a positive experience.

I did send two test rolls and they seemed okay but the next batch is 15-20 rolls from a one month Spain trip so a bit nervous. I guess I need to relax

sandermarijn's Avatar
    Shooter
    35mm
    Images
    11
    I can add that last February I sold 15x Acros-135 to a Romanian APUG'er. He was a bit concerned that Romanian customs would x-ray the package and fog the film. Eventually he (we) took the chance and it worked out fine.

I believe (but I have no data to back this up) that only a very small fraction of parcels and letters is checked by whichever means (by hand, x-ray, dogs, etc.). Too many shipments, too little time and personnel.

I would take the chance if I were you.

Johs's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Jeg sender lysbildefilmene mine til Tyskland med posten, uten problemer.
    Johs

Shooter
    35mm
    Dere vil ikke bruke norske laber da ? Labdoka ?

Helinophoto's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    19
    Labdoka er veldig ok, har brukt han til lysbildefilm tidligere og nå som lyset er tilbske her i landet, kan han forvente å få inn flere filmer fra meg.
    -
    "Nice picture, you must have an amazing camera."
    Visit my photography blog at: http://helino-photo.blogspot.com

Shooter
    35mm
    Har hørt bra ting om labdokka.

For min del handler det mer om at jeg nå har en fyr som fremkaller i min valgte fremkaller og som agiterer på min måte og eventuelt puller og pusher etter behov. Han kommer etterhvert til å kjenne min måte å eksponere på og vil gi meg de negativene jeg ønsker (og kan gi meg tilbakemeldinger på ting å huske på). I tillegg printer han fra mørkerommet dersom jeg ønsker.

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin