Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 68,687   Posts: 1,482,344   Online: 885

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 11

Shooter
    Medium Format

Cyantropi / Blueprints i DK

Hej!
    Hvor kan jeg få kemi til at fremstille blueprints i Danmark?

Venlig hilsen
    Nicholas

gandolfi's Avatar
    Shooter
    Large Format Pan
    Images
    387
    hvis du har - eller kan få en til at købe til dig som har et moms nummer, så kan du købe det hos frederiksen i økgod

(sflab.dk tror jeg nok)

nicholai's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Frederiksen sælger også til alle andre, men de er PISSE dyre at handle med. Jeg vil anbefale at købe fra amerikanske alt. process forhandlere, der (trods alle ekstra gebyrer) sælger det til overkommelige priser.
    Er du ny på området? Jeg også, vi kan evt. handle ind sammen og spare penge på (evt) told og forsendelse, og måske endda prøve at lave prints sammen?

gandolfi's Avatar
    Shooter
    Large Format Pan
    Images
    387
    Quote Originally Posted by nicholai View Post
    Frederiksen sælger også til alle andre, men de er PISSE dyre at handle med. Jeg vil anbefale at købe fra amerikanske alt. process forhandlere, der (trods alle ekstra gebyrer) sælger det til overkommelige priser.
    Er du ny på området? Jeg også, vi kan evt. handle ind sammen og spare penge på (evt) told og forsendelse, og måske endda prøve at lave prints sammen?
    ok - det giver ingen mening i mit hovede overhovedet....

Kemi til cyanotypi er så billig, at jeg ikke ved hvordan jeg skal beregne prisen hos mine studenter... jeg lægger prisen ind i prisen på papiret....

nicholai's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Den mindste mængde kemi jeg kunne få fra dem til cyanotypi ville koste mig 1500. For 50 amerikaner dollars får Bostick & Sullivans Cyanotype/Vandyke combi kit, der er nok til 250 cyanotyper og 50 vandyke brown print i 8x10"

gandolfi's Avatar
    Shooter
    Large Format Pan
    Images
    387
    hmm - lyder mærkeligt, man måske har du ret.

Men jeg køber normalt større mængder af kemi, da jeg jo har elever, der konstant bruger af det..

Men mon ikke for 1500kr du kunne lave tusindvis af cyanotypier.... (det ER jo dyrt at spare..)

nicholai's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Det kan være at du har ret. Nu husker jeg ikke hvilke mængder det var i, da jeg med det samme glemte alt om det, da jeg så prisen på deres varer.
    Jeg studsede lidt over deres gebyr på 250 kroner, som ellers synes at være uden grund, og da jeg spurgte ind til det og om det kunne undgåes, ville de ikke svare. Hehe.

steenlf's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Prøv Wolfgang Moersch i Tyskland - han har nogle blandinger. Jeg har ikke prøvet dem selv, så jeg ved ikke hvor mange prints de strækker til...

http://www.moersch-photochemie.de/co.../79/cyanotypie

Steen

nicholai's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Moersch er god, det vil jeg gerne anbefale til andre. Så vidt jeg ved bruger man 1-2ml pr. A4 ark. De sælger også Kemien rå, ufortyndet - det er væsentligt billigere, men det kræver at du har en vægt.

Shooter
    Medium Format
    Images
    4
    Disactis.com er ligeså billig som amerikanske forhandlere, og de sender fra Frankrig.

Et link til cyanotypikit:
    http://disactis.com/boutique/categor...d_category=116

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin