Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,700   Posts: 1,548,408   Online: 1054

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 12
    PaulDK's Avatar
    Shooter
    Medium Format

Spg. omkring køb af mellemformat fra usa

Hej venner.

Jeg har i et stykke tid nu gået med tanken om at få mig et godt mellemformat kamera, som f. eks. Hasselblad 500 c/m. Til det har jeg et spørgsmål.

Hvis man på en ferie til USA køber sig en 500 c/m med hjem, eller man finder en fra USA på ebay, er tolden så billigere fordi den har en del år på bagen?

KH. Paul Hansen

Nicolaii's Avatar
    Shooter
    35mm RF
    Alder har vel ingen ting med toll på varen å gjøre, hvertfal ikke her i Norge. Her er den vanligvis på 25% uansett om varen har verdi på over 200kr.

Men om du tar med deg en 500cm fra ferie i USA "MÅ" du jo ikke oppgi at du har kjøpt den der...

Shooter
    Medium Format
    Images
    4
    Hvis du køber det på ferie kan du jo bare sige du havde det med fra starten - mine ting er aldrig blevet undersøgt på mine 3 ture til USA, så det ville nok ikke engang være et problem.

Hvis du køber det på nettet er det ikke smart at købe det fra USA. Brug hellere ebay.co.uk. Ude i siden kan du vælge kun et se ting indenfor Europa.

PaulDK's Avatar
    Shooter
    Medium Format

Ja jeg har faktisk tænkt nøjagtig det samme, at man jo kunne have haft det med på ferie derover. Det vil også være et logistisk mareridt for tolderne hvis de skulle huske hvad hvert enkelt rejsende havde med. Tror jeg tager chancen og kigger efter et kamera næste gang jeg er i USA.

Tak for det begge to.

KH. Paul Hansen

Shooter
    Multi Format
    Jeg håber, at du ikke bruger dit rigtige navn.
    Internettet er for evigt!

I hope you are not using your real name.
    The internet is forever!

Marc

Shooter
    Medium Format
    Images
    4
    Uha, ja nu skriver den danske told ham nok ind i en database så de kan være sikre på at tjekke ham når han kommer hjem fra USA.

lol.

nicholai's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Køb fra tyskland! Jeg fik min Mamiya RB67 ProS med 127mm og 50mm, 120 back og polaroid back for 500€! Det er en god pris, og det var i en butik i hamborg.
    www.photohaus.de, er deres website, men du kan ligeså godt prøve på eBay.de!
    Nicholai Nissen
    Kolding, Denmark
    nicholainissen@gmail.com

Johs's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Hasselblad objektiver fra USA og England er i fot, ikke meter. En 2000FC er ikke så dyr her hjemme eller Tyskland

PaulDK's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Hej allesammen. Tusind tak for jeres indlæg.

- Nicholai, tusind tak for linket. Den vil jeg tjekke ud.

- Marc B., jeg tror næppe at told og skat vil holde øje med netop mit indlæg, for så tror jeg de vil drukne i arbejde da der er millioner af andre der med høj sandsynlighed har spurgt om det samme
    Men man ved jo aldrig, jeg er jo en farlig mand

- Johs., jeg kan godt leve med at objektiverne er i fod, det betyder ikke det store...så længe det og resten af kameraet er i god stand og fungerer.

KH. Paul Hansen

nicholai's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Skriv også gerne til dem, og hør hvad de har. Deres hjemmesider reflekterer ihvertfald ikke alt de har. Jeg var dernede et smut forbi, fordi Kolding er ret tæt på, da jeg hentede mit kamera.
    Nicholai Nissen
    Kolding, Denmark
    nicholainissen@gmail.com

Page 1 of 2 12 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin