Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 70,550   Posts: 1,544,870   Online: 985

Page 2 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 11 to 20 of 49

Shooter
    Multi Format
    Ja vi er da et par stykker der ca. en times kørsel fra København.
    Jeg har ikke de store problemer med at forstå norsk og svensk men ind imellem skal man lige huske at det samme ord kan betyde noget forskelligt på dansk og svensk eks. rolig, killing, taske osv
    mvh Søren
    Send from my Electronic Data Management Device using TWOFingerTexting

Technology distinquishable from magic is insufficiently developed

Søren Nielsen
    Denmark

Struan Gray's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Thomas Bertilsson View Post
    Jag ser att Struan ar fron Lund. Finns det nogra fler fotografer som fotar analogt i sodra Sverige eller Danmark? Jag funderar po att oka hem till Svea nasta sommar och tycker det hade varit trevligt att traffas ett gang fotografer en dag och snacka foto och plota lite.
    Jag känner det svenska sidan av sundet bäst. Fotoklubbar finns ju överallt, men de jag känner till är inte inriktad mot bara analog eller digital fotografi, utan är inklusiva. Lunds Folkuniversitet har en foto-linje som inkludera ädeltryck metoderna, speciellt polymer-gravyr, och det fanns ett galleri i Malmö som bara visade analog fotografi (den har nu flyttad till Rönås ut på landet - Galleri Matilda). Konstgallerierna i Lund, Mamlö, Landskrona och Helsingborg visar en hel del fotografi, och över sundet finns de stora museerna som till exemple Louisiana som just nu har en hel del Avedon på väggerna.

Själv känner jag mig lite isolerad, men min alvarlig interesse för fotografering stimulerades av just den isolationen som skapas av föräldrarskap, och för mig har fotografi blivit något av ett eget privatrum borta från jobbet och familjen. Jag har aldrig sett en annan fotograf överhuvudtaget i de områderna var jag brukar plåta - många som cykla, går med hunden, fiska eller titta på fåglerna, men inga som fotografera, digitalt eller analogt. Men jag har mycket kontakt med andra fotografer via nätet, och allt min film och utrustning köps från utlandet, så jag har inte lagt speciellt mycket tid på att hitta andra fotografer i närheten.

Soeren och jag har bestämt att vi *ska* träffa varandra i Köpenhamn någon fin dag, men inte än. Om du flytter hit, eller besöker området, det blir kanske stimulansen vi behöver för att får någonting gjört. :-)

gandolfi's Avatar
    Shooter
    Large Format Pan
    Images
    370
    vi kunne mødes her på Vrå Højskole! Vi har masser af plads - dejlig natur - studio og stort mørkekammer..

og et fantastisk køkken!

Thomas Bertilsson's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    301
    Loter som det finns intresse att skapa nogot med analog fotografering i omrodet. Emil, var ar Vro Hojskole? Det hade varit enormt trevligt att traffas nogon gong.
    - Thomas
    "Often moments come looking for us". - Robert Frank

"Make good art!" - Neil Gaiman

"...the heart and mind are the true lens of the camera". - Yousuf Karsh

Ole
    Ole is offline
    Ole's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Blog Entries
    1
    Images
    31
    Vrå Højskole er langt nord i Danmark, mellom Ålborg og Hirtshals. En meget fin beliggenhet sett fra Norge.
    -- Ole Tjugen, Luddite Elitist
    Norway

matti's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Det verkar vara en viss koncentration till södra Sverige. Själv är jag visserligen i Borstahusen i Skåne om somrarna.

(Ole. Det är lite vatten mellan Norge och Danmark där...)

/matti

Ole
    Ole is offline
    Ole's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Blog Entries
    1
    Images
    31
    Matti, det går båter på det vannet - fra Bergen, Stavanger, Kristiansand, Larvik og Oslo til Hirtshals...
    -- Ole Tjugen, Luddite Elitist
    Norway

matti's Avatar
    Shooter
    Multi Format
    Images
    13
    Vad bra! Vi svenskar är inte så civilicerade. Vi sitter hellre i bilköer :-)

/matti

Shooter
    Multi Format
    [QUOTE Hei.... ny her som dere sikkert ser!
    Burde ikke mere dansk, svensk og norsk språk være en mere naturlig del av den skandenaviske delen av dette forumet?
    Skjønner godt at det for mange er greit med engelsk. Man når kanskje ut til flere mennesker.

QUOTE]

Hmmm.... jeg har egentlig ikke tænkt over at hovedsproget på APUG er engelsk, da det meste af min fotoviden alligevel stammer fra forskellige engelsksprogede kilder, men jeg synes det vil være rigtig godt, hvis vi kunne lave nogle fælles skandinaviske arrangementer eller over tid (efterhånden som vi bliver flere skandinaviske APUG'er) få egen sprogafdeling på APUG.

Jeg bor selv i Næstved mellem 1½ og 2½ timers kørsel fra København og Malmø området (afhængig af hvornår i den nu permanente myldertid man vælger at kører )

Et skandinavisk møde i Vrå vil være fint. Vrå ligger kun fem timers kørsel fra Næstved, så det vil passe mig fint.

Tom

Shooter
    4x5 Format
    og er det noen APUG'er fra københavn her, kunne vi jo møtes der og tatt en tur i brukt-forretninger etter gamle digre saker? (hvis jeg har penger, har akkurat kjøpt hus (og trenger et nytt kamerahus))

Page 2 of 5 FirstFirst 12345 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin