Switch to English Language Passer en langue française Omschakelen naar Nederlandse Taal Wechseln Sie zu deutschen Sprache Passa alla lingua italiana
Members: 69,952   Posts: 1,522,734   Online: 866

Page 4 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 31 to 40 of 49

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Jerevan View Post
    Spring och köp! Men var det inte du som ville ha en 5x7" kamera? Fast å andra sidan, med en Sinar kan du bara skaffa ett bakstycke som tar 13x18/5x7... Om det blir aktuellt kanske jag kan hjälpa till med den delen.
    Jo det er korrekt. Det viser sig faktisk at det er 5X7 standarden med 4X5 reduktionsbagstykke der sidder på. Så den mangler 5X7 bagstykket og 5X7 normalbælgen.
    Mvh Søren
    Send from my Electronic Data Management Device using TWOFingerTexting

Technology distinquishable from magic is insufficiently developed

Søren Nielsen
    Denmark

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by gandolfi View Post
    det er ALT for dyrt (du har set det på dba?)

een af mine elever har lige købt; og hold nu fast:

Sinar Norma med 8(!!) objektiver, hvoraf 5 er symarer (dobbelt objektiver).
    altså 13 brændvidder....

kasse - vidvinkelbælg - pol - kassetter - søgerlup + en masse film til......

1000 + transport. ialt 1250!!

det er skønt at være analog i disse tider!
    Puha ja det er billigt. Men er det et tilbud der dukker op en gang om ugen?
    Det er jo også det med at få lov at rode med apparatet inden man køber og det er svært hvis sælger befinder sig i alperne.
    Mvh Søren

Søren Nielsen
    Denmark

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Jerevan View Post
    Spring och köp! Men var det inte du som ville ha en 5x7" kamera? Fast å andra sidan, med en Sinar kan du bara skaffa ett bakstycke som tar 13x18/5x7... Om det blir aktuellt kanske jag kan hjälpa till med den delen.
    PM Sendt
    Mvh Søren

Søren Nielsen
    Denmark

Shooter
    Large Format
    Images
    7
    Emil......Så er det op til dig.......:-))

Skandinavisk APUG træf i Vrå til foråret ??????
    Forlænget week-end.....surstrømling bandlyst......
    Selvom det ser ud til at vore svenske venner har lidt svært ved at komme til Vrå ... så er der jo stadig toget.....

Niels-Erik

PS... gad vist om jeg ikke kan overtale sønnen Mads til at komme med ???

Jeg tar i alt fald mit ICA og mit gamle Leica med.......

Shooter
    35mm RF
    Det var noe snakk om å lage en egen fane/gruppering for Skandinavia, slik som det er for Frankrike og Holland, men ...hmmm... nå husker jeg ikke hva han heter... Han er norsk og moderator her inne. Tror han bor i Australia... Anyway... Han nevnte på foto.no i en diskusjon noe om at det kanskje blir noe slikt om ikke lenge, men at han var svært opptatt akkurat nå. Noen som husker hva han heter og har lenke til den diskusjonen?

Dette er kanskje av interesse: Farris Fotoklubb hadde sommertreff i sommer som ser ut til å ha vært svært vellykket! Dessværre kom jeg meg aldri dit, men de som var der skryter fælt. Jeg vet med sikkerhet at det er planlagt nytt sommertreff for midten eller slutten av Juli neste år, men jeg sitter ikke på noen datoer ennå. Rundt dette har det nå begynt å svirre endel rykter, om at det kanskje blir et skandinavisk/nordisk ukelangt APUG sommertreff i Larvik!

Nå er jo dette min hjemby, og jeg vet jeg har ferie da, så jeg vet hvor jeg skal! Om Slavomir Polivka kommer en tur innom (noe han sikkert gjør), blir det kjapt og enkelt å handle FOMA film også!

Det er forresten enkelt å komme seg til Larvik fra Danmark: Det går ferge fra Hirtshals til Larvik. Eventuellt kan man reise via Oslo og ta toget ned.

Ole
    Ole is offline
    Ole's Avatar
    Shooter
    Large Format
    Blog Entries
    1
    Images
    31
    Quote Originally Posted by Halvis View Post
    Det var noe snakk om å lage en egen fane/gruppering for Skandinavia, slik som det er for Frankrike og Holland, men ...hmmm... nå husker jeg ikke hva han heter... Han er norsk og moderator her inne. Tror han bor i Australia... Anyway... Han nevnte på foto.no i en diskusjon noe om at det kanskje blir noe slikt om ikke lenge, men at han var svært opptatt akkurat nå. Noen som husker hva han heter og har lenke til den diskusjonen?
    Det er nok meg, det!

Aner ikke hvor du har fått det der med Australia fra, med mindre det er fordi jeg ofte er innom mens jeg jobber nattskift?
    -- Ole Tjugen, Luddite Elitist
    Norway

Shooter
    35mm RF
    Quote Originally Posted by Ole View Post
    Aner ikke hvor du har fått det der med Australia fra, med mindre det er fordi jeg ofte er innom mens jeg jobber nattskift?
    Har ikke peiling... Kanskje jeg var opptatt med et eller annet som hadde veldig med Australia å gjøre akkurat da... :rolleyes:

Uansett bør det kanskje igangsettes en kampanje i privat regi for å samle flest mulig skandinaver her inne?

Antje's Avatar
    Shooter
    Medium Format
    Images
    3
    Quote Originally Posted by Struan Gray View Post
    Vill man använda ett nordiskt språk, är det bara att göra det. Själv tycker jag det vore kul med flera icke-engelska inlägg. Svenska och Norska går bra, jag är inte så säkert om danska:

http://www.youtube.com/watch?v=s-mOy8VUEBk
    Jag skulle inte gilla det, men det är jätteroligt. Och ja, snälla, att läsa mer på svenska eller norska (okej, eller på danska också ) vore kul. Jag behöver mycket mer övning, min Svenska är så dålig... :rolleyes:

Antje

Shooter
    Large Format
    Images
    7
    Antje

JA men så ta' med til VRÅ til juni 2008... :-)))

Shooter
    Multi Format
    Quote Originally Posted by Antje View Post
    Jag skulle inte gilla det, men det är jätteroligt. Och ja, snälla, att läsa mer på svenska eller norska (okej, eller på danska också ) vore kul. Jag behöver mycket mer övning, min Svenska är så dålig... :rolleyes:

Antje
    :o
    Antje er du oprindeligt svensk eller.........????
    Dit svenske er da ikke så dårligt, synes jeg.
    Dansk er altså ikke så slemt at i behøves at moppe
    Mvh Søren

Søren Nielsen
    Denmark

Page 4 of 5 FirstFirst 12345 LastLast

APUG PARTNERS EQUALLY FUNDING OUR COMMUNITY:

Contact Us  |  Support Us!  |  Advertise  |  Site Terms  |  Archive  —   Search  |  Mobile Device Access  |  RSS  |  Facebook  |  Linkedin